Ще има ли градска железница между Перник и София?

90% от шосейния трафик може да бъде прехвърлен на ЖП транспорта
36
Ще има ли градска железница между Перник и София?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Проект за градска железница между Перник и София беше представен от сдружението "Градски транспорт и инфраструктура". Железницата, свързана със столичното метро, трябва да намали както автомобилния трафик и замърсяването, така и времето за пътуване.

Идеята за градска железница между двата близки града идва след анализ на тежкия автомобилен трафик между столицата и Перник. Средно 36 000 автомобила минават всеки ден през прохода Владая, което е предпоставка и за честото образуване на сериозни задръствания.

Според авторите на проекта БДЖ не предлага транспортна алтернатива.

„С реализацията на предложението двата града ще бъдат свързани с една връзка, която ще предоставя възможност на София да има нов релсов диаметър – наземна железница, която ще допълва съществуващите маршрути на метрото и ще позволи влизането в София с автомобил да бъде ограничено“, каза Цанко Симеонов от сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ пред БНР.

С реализирането на проекта на денонощие между Перник и София ще се движат 60 влака на интервал през 20 минути. Така близо 90% от шосейния трафик ще бъде прехвърлен на ЖП транспорта. За да се поеме големия пътникопоток, от сдружението предлагате да се купят двуетажни влакове със средства по Механизма за възстановяване и устойчивост.


36
Още по темата: ПерникСофияЖелезница
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Перничанинът няма да суезе от гоуфо!
12
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До БПФИдеално ще е въобше влака да не минава през гето квартала. От Горна баня директно да влиза под земята и да се влива в мето-железницата на Овча Купел.
11
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Всъщност с тази железница София ще стане квартал на Перник. Най-накрая ще може да се ходи до истинска дискотека.
10
0
 
22
 
! Отговори
БПФ преди 2 месеца
До Добра идеяХубаво е - нови двуетажни влакове, ама трябва и да са бронирани, че в районът индианците масово нападат с камъни Железния кон. Трябва и денонощна охрана на железният път, че гепят и релси или скрепителни болтове.
9
5
 
13
 
! Отговори
софийско жителство преди 2 месеца
Тия па, вместо да се сложат КПП-та и да се въведат визи за перничани ще ми пускат двуетажни влакове
8
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Отдавна казвам, че Перник е квартал на София.
7
6
 
5
 
! Отговори
БПФ преди 2 месеца
Ако метролиния 3 бе построена по маршрутът си от първоначалните планове - а именно по Борис Трети - тя можеше по естествен начин през Владая да се продължи към Перник - разстоянието Княжево - Перник е само девет километра !!! Пренасочиха я към Обеля, която можеше да бъде свързана с отклонение от метролиния 1 през Красна поляна, а сега се чудят какво да направят за връзката с Перник.
6
0
 
13
 
! Отговори
Добра идея преди 2 месеца
има нужда от скоростна железница, както е в Испания, Италия Германия. Влак който после става метро.Сегашната линия е правена преди повече от 50 години и пътуването отнема близо час. 30 км за 1 час не прилягат на една европейска столица и алгомерационния и пояс.
5
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Преди години влаковете София - Перник бяха на 30 мин... сега не е така... оптимизация на БДЖ... частните маршрутки и пр...
4
0
 
11
 
! Отговори
ПК преди 2 месеца
Май кв. Горна баня ще остане за дълго последна спирка.Ще е добре поне да има влак през 20 минути, като едно време.
3
10
 
17
 
! Отговори
съсипи софия преди 2 месеца
Това са като идеите на Смучи София - дай ми едни парички да ти направя едно проектче
2
1
 
29
 
! Отговори
Металург преди 2 месеца
Хубава идея. Нека да има метро София-Перник. Но защо автоматично смятате, че 90% от текущия автомобилен трафик ще изчезне? За да твърдите това, трябва да сте анализирали къде отиват перничаби след влизане в София. Има точки в София, до които няма достъп с метро и ако ще се прехвърлят по автобуси и трамваи някои хора ще предпочетат да си ползват колите. С 50% да намалее трафикът ще е успех. Но 90% е изхвърляне.
1
4
 
15
 
! Отговори
пи преди 2 месеца
Предлагам и редовна самолетна линия, Враждебна - Кондофрей, ма без кацане, желаещите да скачат