Магистралите ни опасни, предлагат максималната скорост да е 130 км/ч

Намаляването само с 1 км/ч ограничава жертвите на катастрофите
18 апр 2022 10:20, Анисия Иванова
101

От МВР предлагат намаляване на максимално допустимата скорост по автомагистралите от 140 км/ч да стане 130 км/ч за водачите, които са с категория "B". Транспортният министър Николай Събев обаче се обяви против искането. Според него са нужни по-добри пътища, а не нови ограничения.

"Само в две държави в Европа има скорост 140 км/ч. Това е Германия и Полша, има изследване, че всеки един километър по-ниска допустима скорост на магистралите би спасил 2000 човешки живота годишно в Европа. Най-добрите показатели по пътна безопасност, където има най-малко загинали, са Холандия, Белгия. Там скоростта е около 120 км/ч. В Англия е 110 км/ч. Това предложение беше 2012 година. Бойко Борисов тогава наложи 140 км/ч", каза председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров в студиото на "България сутрин".

По думите на експерта по пътна безопасност Любка Маринова катастрофите по магистралите са се увеличили.

"Преди бяха 5% от общия размер на катастрофите, а сега са 13%. Трябва да се намали скоростта за движение по магистралите. Те не са качествени, както навсякъде по света. Инфраструктурата  не отговаря на изискванията. Ние не ограничаваме хората, а мислим за техния живот", категорична е тя.

И припомни, че в Германия карат много по-нови коли и върху пътища, които инфраструктурата им е изключително добра. Маринова подчерта, че ТИР-овете са причина за доста катастрофи, включително и по магистралите.

"За моторите определената скорост е 100 км/ч, само че няма мотор, който да се движи с тази скорост на магистрала. Трябва да се коригират тези предложения. Камерите на "Пътна полиция" са настроени да засичат на 150 км/ ч, имаме 9 километра толеранс. Размерът на глобите не е толкова важен, по-важно е да се събират, но законодателството ни е от миналия век", допълни Владимир Тодоров.

Според него трябва да има бързина на връчване на фишовете и трябва да се създаде процедура, по която по електронен път да се общува с всеки водач.

"При увеличение на жертвите не може да продължаваме да караме по същия начин, да правим нарушения и да допускаме толкова много катастрофи. Ние сме в едно от първите места в Европа по загинали на 1 милион население", коментира експертът по пътна безопасност в ефира на Bulgaria ON AIR.

Тя апелира водачите да не сядат зад волана, след като са употребили алкохол, защото по Великден ги очакват строги проверки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз съм за 140-150 км по магистали ,но както каза колегата да има контролирани участъци ,с ограничения при нужда . На година правя около 10000 хил.км .София -Бургас си е страшно ,караш ли бавно са те утрепали...
86
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Що не я направите 90км ,в 90% от катастрофите не е виновна скороста ,а джигитите и заспалите с отворени очи.Проблема е ,че някои карата с 200 и като я намалите на 120 ще има голяма разлика и никакво време за реакция.
85
0
 
3
 
! Отговори
БайХой преди 2 години
Бойко да коментира! От как вече не е на власт започна да забелязва дупките по неговите 500 мил. км. магистрали
84
1
 
1
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Миналата есен пътувах от Барселона до София.По магистралите във Франция и Италия карах със 130км/ч,колкото е ограничението и масово местните автомобили ме изпреварваха с около 150-160км/ч.Ниско летящи самолети като на магистралата за Бургас не видях.
83
0
 
0
 
! Отговори
умерен песимист преди 2 години
Различните участъци са различно-безопасни и трябва да има електронна система с табели и камери за средна скорост и подобна на германската система за радиооповестяване, сега почти всички имат и телефони и там може да има приложение, но нищо от това няма да го бъде... Вечер между Варна и Шумен има 5-6 коли и 10на камиона и малко повече на връщане,а в същото време между Пловдив и София едната лента е пълна постоянно и е 100пъти по опасно. Затова трябва да са различни ограниченията, според трафика
82
0
 
6
 
! Отговори
Шофьор преди 2 години
Да забранят употребата на автомобили.
81
6
 
0
 
! Отговори
Карл Бенц преди 2 години
Отдавна трябваше да се намали максималната скорост!Това беше една фикс идея на Б.Б. 140км>150 реално!
80
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
като разбрали, че бързият влак София-варна пътува 8 часа, китайците се зачудили на големината на България. Като разберат за колко се пътува София-Бургас - ПАК ЩЕ СЕ УЧУДЯТ КОЛКО ГОЛЕМА Е БГ-то
79
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цялата неразбория в държавата я дължим на Радев. А той се покри някъде. Като че ли изпитва силен срам от неговите прехвалени харвардски некадърни недоносчета. Срам! Провали държавата Радев. Тъкмо бяхме живнали малко. За Великден пътувахме по Европа, а сега агнешко не можем да си купим.
78
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
я да вземат пример от главния път до гр.Килифарево -В.Търновско - там ограничението е 10 км/ч - няма катастрофи, само "олекване " на джоба и гоуема хранилка за някои ! Кво е туй 120 км/ч - опассссно е, я да си караме с 10 км/ч - Софея -Бургас 20-25 часа - ЕКСТРААААААА
77
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
" ...каза председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров..." От този Тодоров, досега не съм чул нито едно смислено предложение.
76
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Интересно ми беше преди три години в САЩ, как шофьорите караха с по 10, 20 и 30 мили в час над разрешената скорост и никой не ги санкционираше. Това са 16, 32 и 48 км/час над разрешената скорост.
75
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Намаляването на разрешената скорост води до по-дълго време в пътуване, което повече уморява водача и увеличава вероятността от катастрофа. Виждал съм заспали зад волана шофьори заради суперниско ограничение на скоростта, на път, на който може да се шофира безопасно и с 150 км/час
74
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
140 ТРЯБВА ДА ОСТАНЕ. А КАЧЕСТВОТО НА ПЪТИЩАТА ДА СЕ ПРОМЕНИ КАКТО И ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ.
73
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Където съм пътувал в САЩ, ограничението на скоростта непрекъснато се сменяше според пътя, което според мен е разумно. Има равни и прави участъци на магистралите в България, където и 200 км/час е безопасна скорост, но има други, където и 100 км/час е много. Катастрофите на магистралите според мен стават най-вече заради някой бавнодвижеш се тежкотоварен камион, който неочаквано изкача пред нормално движеща се кола.
72
1
 
2
 
! Отговори
Жена преди 2 години
Аз съм от село,живея, повече от 65 години,улицата ни е с чакъл и кал,при дъжд ,сняг е обсурт да изляза.плащам си редовно данъците,и това ли съм заслужила за моя земен път по магистралата не се движа а в кал.плащам си данък смет ,елате да видите къде е кофата за смет ,на 150 метра от жилището ми,аз на тая възраст метнала сметта на гъба си трябва да я занеса до контейнера.това е в община Тервел,обл.добрич.
71
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вместо да намаляват маскимално разрешената скорост по магистралите за леките коли от 140 на 130 км/час, направо да я намалят на до 20 км/час.
70
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Разумното решение е да се забрани движението на автомобили в България. Тогава катастрофите ще са само между каруци и ще се много малко. Нали това е целта на тези светила дето ни лъжат по въпроса.
69
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
че тя сега не беше ли 120 км/ч ???????????
68
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
фалираха държавата