Магистралите ни опасни, предлагат максималната скорост да е 130 км/ч

Намаляването само с 1 км/ч ограничава жертвите на катастрофите
18 апр 2022 10:20, Анисия Иванова
101

От МВР предлагат намаляване на максимално допустимата скорост по автомагистралите от 140 км/ч да стане 130 км/ч за водачите, които са с категория "B". Транспортният министър Николай Събев обаче се обяви против искането. Според него са нужни по-добри пътища, а не нови ограничения.

"Само в две държави в Европа има скорост 140 км/ч. Това е Германия и Полша, има изследване, че всеки един километър по-ниска допустима скорост на магистралите би спасил 2000 човешки живота годишно в Европа. Най-добрите показатели по пътна безопасност, където има най-малко загинали, са Холандия, Белгия. Там скоростта е около 120 км/ч. В Англия е 110 км/ч. Това предложение беше 2012 година. Бойко Борисов тогава наложи 140 км/ч", каза председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров в студиото на "България сутрин".

По думите на експерта по пътна безопасност Любка Маринова катастрофите по магистралите са се увеличили.

"Преди бяха 5% от общия размер на катастрофите, а сега са 13%. Трябва да се намали скоростта за движение по магистралите. Те не са качествени, както навсякъде по света. Инфраструктурата  не отговаря на изискванията. Ние не ограничаваме хората, а мислим за техния живот", категорична е тя.

И припомни, че в Германия карат много по-нови коли и върху пътища, които инфраструктурата им е изключително добра. Маринова подчерта, че ТИР-овете са причина за доста катастрофи, включително и по магистралите.

"За моторите определената скорост е 100 км/ч, само че няма мотор, който да се движи с тази скорост на магистрала. Трябва да се коригират тези предложения. Камерите на "Пътна полиция" са настроени да засичат на 150 км/ ч, имаме 9 километра толеранс. Размерът на глобите не е толкова важен, по-важно е да се събират, но законодателството ни е от миналия век", допълни Владимир Тодоров.

Според него трябва да има бързина на връчване на фишовете и трябва да се създаде процедура, по която по електронен път да се общува с всеки водач.

"При увеличение на жертвите не може да продължаваме да караме по същия начин, да правим нарушения и да допускаме толкова много катастрофи. Ние сме в едно от първите места в Европа по загинали на 1 милион население", коментира експертът по пътна безопасност в ефира на Bulgaria ON AIR.

Тя апелира водачите да не сядат зад волана, след като са употребили алкохол, защото по Великден ги очакват строги проверки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
3
 
3
 
! Отговори
Анормален преди 2 години
До 3MТова, че имаш само гръбначен мозък не трябва да е проблем за останалите. И в слънчев летен ден пуснатите фарове са доказвали ползата си. Най-малкото на обраслия изход от комплекса мога да го видя между дървете, че идва по запалените фарове. И трябва да има задължително място за поставпне на дневните светлини. Че някой модели с ниски дневни светлини не ги виждаш когато са зад теб.
46
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като са опасни да махнат венетките защо плащаме за опасни пътища
45
1
 
6
 
! Отговори
Възмутен преди 2 години
Киро и Кокоро нямат пари и дигат данъците!Това е!А вече тулопа с тупалка ще те рекетира за 100 кинта-чорбапарасъ!Хах!
44
1
 
11
 
! Отговори
да ходите да..... преди 2 години
Както винаги си нагласят цифри за да докажат някакви неща. Били 5% а сега били 13%, ама уточнете кои години, защото последните 10г магистралите се удвоиха и е съвсем нормално да се вдигне процента от общото като са заместили първокласни пътища по които вече не се кара. Също така да видим една друга статистика около 2009г са по 1000 загиналите а за 2021г са 550. Та общия брой е намалял наполовина за 12-13г. Ама нали журналистите са псевдо такива и никога не задават правилните въпроси.
43
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Миналата година ходих в Кат и на гишето за глоби е като данъчното един остави 1000лв а мен ме пита господине карате ли я тая кола викам редовно ми от 10 години нямате глоба викам че трябва ли да имам ами малко са, вика такива като вас правете си изводите
42
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз карам със 149 км.в час и ми изникват от нищото и ми присветкват, че преча! За Околовръсно, Цариградско, Вазов и т.н. в София да не говорим. Там не е 140км/ч! Е.....Няма контрол и ефективни наказания!!! Мой познат джигит още първия месец му взеха книжката в Германия. Сега като види ограничение 50, кара с 50. Хващат го с висока скорост или го снимат, следва обаждане и всичко изчезва! За алкохола да не говорим. Онези какво направиха на бул.Черни връх? Наказаха човека, че са се ударили в него!
41
2
 
14
 
! Отговори
Дрън, дрън преди 2 години
"има изследване, че всеки един километър по-ниска допустима скорост на магистралите би спасил 2000 човешки живота годишно в Европа." ?! Дай да го видим това изследване! Къде е публикувано, кога, от кого е правено?!!!
40
1
 
5
 
! Отговори
ББ от Б преди 2 години
Опаааа, дали питахте "строителят" на "магистрали", дали ще разреши?!
39
1
 
8
 
! Отговори
Въпрос преди 2 години
Кога най сетне тази рекетьорски структура МВР ще я разформироват и на нейно място ще направят истинска полиция като в НОрмалните държави защитаваща спокойствието,законността,правото и сигурността на гражданите!А ве,Чашко Рашков-дамаджаната?
38
3
 
10
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
140 км/ч е съвсем нормална скорост за магистрала.Проблемът е,че КАТ е мързелив и не контролира спазването на това ограничение.В резултат има автомобили,които се движат с 200 и именно те предизвикват катастрофите.МВР вместо да предлага *** идеи,да започне да работи.
37
5
 
2
 
! Отговори
опетков преди 2 години
Да се вдига още цената на бензина и дизела, това е решението.
36
0
 
12
 
! Отговори
тъй де преди 2 години
И тези 130 км/ч са много!На места със 100 подскачаш като скакалец........
35
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Щом на, един дядо от блока го глобиха за, 11 км превишение на, скоростта смятайте не пропускат никой
34
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С това повишение на цените ще намалеят случаите от самосебеси....
33
0
 
3
 
! Отговори
Пепи преди 2 години
До АнонименМда . Само че глобата като ти е 100 евро и няма точки и караш със скоротта на глобата . А пък като я платиш в 15 дневен срок и става 50 . И като работиш за евро - излиза че глобата ти е един среден надник .
32
5
 
10
 
! Отговори
3M преди 2 години
по традиция от МВР предлагат само простотии. Нека отчетат ползите от предишното им предложение! От десет годин посред бял ден караме на фарове, това доведе ли до намаляване на ПТП? Не разбира се, но води до повишена консумация на гориво и на автомобилни крушки! Толкова от МВР!
31
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какви 150, вие нормални ли сте с тези цени на бензина всички сме 80-90 зад тир да ни пази от насрещния вятър, иначе сериозно в Европа отдавна най-вече заради еко норми и безопасност има ограничения от 110 на някои места.
30
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Няма да кърпят дупки ами ще намалят скороста.
29
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Идете в Италия да видите колко спазват ограничението.
28
1
 
16
 
! Отговори
Архимандрит Груйчо преди 2 години
Споко, сега като тунжата стана 3 лева, почти всички ще тръгнат да кара икономично - друго си е да спестиш 10 лева от тунджа вместо половин час от пътя...а пък тия, дето хвърчат с 200 - нито ограниченията, нито цената на тунджата ги интересува.