С новите влакове пътуваме по-бързо, отколкото с автомобил

Модернизиране на българските влакове
Обновена: 20 юли 2023 14:49 | 20 юли 2023 14:38, Росен Стойчев
58
С новите влакове пътуваме по-бързо, отколкото с автомобил
Снимка: БГНЕС

През 2019 година Националната компания "Железопътна инфраструктура" започна изграждане и обновяване на жп трасето Пловдив – Бургас.

Още по темата
Стойността на проекта е 675 млн. лева, а целта е осигуряване на подходящи условия за движение на влаковете с висока скорост, както и безопасност за преминаващите жп прелезите.

Целта е, следвайки европейската практика, пътуването с влак да стане най-бързият, комфортен и безопасен начин за придвижване в страната, съобщи БТВ.

„В по-голямата част от участъка Пловдив – Бургас, скоростта ще бъде 160 км/час. Средната скорост ще бъде над 145 км/ч като пътуването от Пловдив до Бургас ще бъде по-бързо отколкото по магистралите с автомобилен транспорт. Очакваме да се случат и доставките на новите мотриси, вагони и локомотиви, които да могат да постигат тази по-висока скорост“, коментира инж. Иван Бакалски, ръководител на проект „Пловдив-Бургас“.

По-високата скорост изисква и по-висока мощност, затова се налага и модернизиране на тяговите подстанции, които осигуряват необходимата електроенергия за движението на влаковете.

Около 30 млн. лева са предвидени и за модернизиране на българските жп гари. В Карнобат, Подуяне и Казичене те вече са реновирани, продължава работата по гари Стара Загора, Чирпан и Искър.

 „Придобиха европейски вид. Ползите за хората са постигане на интегритет с градската среда, възможност за комфортно изчакване на влакове, възможност за магазини и детски кътове. Обществени места за лица с намалена подвижност и постигане на енергийна ефективност за гаровите комплекси. Инсталиране на соларни панели, което ще допринесе за намаляване на енергийните разходи“, коментира Мария Генова, зам.-генерален директор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: влаковереновиране
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
19
 
! Отговори
000 преди 9 месеца
Направете линията за 300 км/ч, а те ако искат да се движат и със сто. Модернизираме линията за 200, но влаковете ще се движат с 160. Браво. Пак едно гръмко нищо.
6
4
 
4
 
! Отговори
Бизнесмен с Ауди преди 9 месеца
Как така ще пътуваме с влак? Кой ще ми види Аудито тогава?
5
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Аййй стига бе!!! БДЖ пак е налапало няколкостотин милиона лева на данъкоплатеца за т.н модернизация. След година две оарите ще изчезнат по корупционни схеми, а новото ръководство ще каже - много искахме да модернизираме влаковете, но в момента нямаме пари. Това с митичните 160км/ч аз лично съм го чувал преди поне 20 години. От тогава единствено имаме драстично увеличение на времето за пътуване, никога намаление.
4
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Не мога да разбера защо всички големи инфраструктурни проекти се правят в Южна България? Северна България е изоставена тотално. Сега като спряха и строежа на АЕЦ Белене съвсем ще западне. Няма магистрали, няма влакове, няма достатъчно мостове на Дунав, няма тунели под Стара Плани за връзка със Южна България. Абсолютно нищо не се строи в момента. Една магистрала почнаха и вече колко години не мога да я довършат. Цяла северна България се обезлюдява! Но явно никой не иска да ги развива......
3
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Аз тая приказка я слушам да ми я разказват всяка година разни *** вече 20 години, ама като се кача на влака и попадам в реалността в която има мръсотия, няма климатик или отопление и влаковете се движат със 70-80 км. ч. По времето на соца влака се движеше по-бързо, сега същото разстояние което преди 40 г. го минавах с влак за 1.30 мин. сега е 2 ч. и отгоре.
2
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Къде пътувате? В Северна България от 20 години няма влакове. В Габрово даже разрушиха товарната гара, нарязаха всичко за скрап, кранове, релси, и сега там се строи търговски център, улица с магазини.
1
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Хм, за този участък май наистина започна през 2019, но в нормална държава за толкова дълго време може да бъде обновена цялата линия или дори цялата железопътна инфраструктура, а не само един от участниците.