Рекламата във Facebook и Google - двойно повече от БВП на България

Компаниите продължават да са господари на дигиталния пазар
22 мар 2017 09:52, Бойчо Попов
7
Рекламата във Facebook и Google - двойно повече от БВП на България
Снимка: Reuters

Технологичните концерни Facebook и Google ще удължат своето господство на глобалния дигитален рекламен пазар и през тази година, показват нови данни.

Прогнозата на компанията за пазарни проучвания Emarketer показва, че Google вероятно ще генерира 72,69 млрд. долара от рекламни приходи през 2017 г., докато Facebook ще генерира 33,76 млрд. долара. Заедно сумата се равнява на 106 млрд. долара – почти двойно над брутния вътрешен продукт на България за 2016 г. (92,6 млрд. лв., б. ред., 51 млрд. долара), и ще възлезе на 46,4% от общите глобални дигитални разходи за реклама.

Шелийн Шум, старши анализатор на Emarketer, отдава това господство на мобилната и видео рекламата.

"През тази година Facebook и Google за пореден път ще са световни лидери в дигиталната реклама, загребвайки почти половината от парите, дадени в глобален мащаб за дигитална реклама", каза тя в изявление за CNBC.

Доминацията на Facebook и Google по отношение на мобилната реклама остава непокътната, тъй като компаниите генерират повече от половината от приходите от мобилна реклама през прогнозируемия период.

Данните идват на фона на сериозна полемика за Google, която се извини на своите рекламодатели за това, че техни реклами се появяват до екстремистко съдържание в YouTube, докато Facebook трябва да се справя с фалшивите новини.

Разходите на рекламодателите за цифрови формати ще се увеличат в световен мащаб със 17,4% до 583,91 милиарда долара, което представлява 38,3 на сто от общия бюджет за реклама, посочва се още в доклада.

Очаква се Snapchat да генерира много повече пари от реклама през тази година, като рекламните приходи ще достигнат 900 млн. долара -  ръст от 163,3%, прогнозира Emarketer.

Китайските компании Alibaba, Baidu и Tencent колективно ще генерират приходи в размер на 35,820 милиарда долара от реклама през тази година на фона на факта, че стойността на марката Tencent надхвърли 100 млрд. долара, според доклада WPP на BrandZ от тази седмица.

"В най-близко бъдеще единствените други потенциални конкуренти на Facebook и Google са най-големите 3 китайски компании - Baidu, Alibaba и Tencent (BAT), които са на гребена на вълната от нарастващите разполагаеми доходи на китайците и все по-високите технически познания на населението в Китай. Очаква се BAT да отчетат стабилен ръст на цифровите и мобилните рекламни приходи", добавя Шум.

Още новини от Технологии четете в Investor.bg


7
Още по темата: GoogleFacebook
Още от
Напиши коментар Коментари
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоест, 4/5 от БВП на Куба, дето е 60 години под ембарго ;)))))
Те ли имат големи приходи, ние ли имаме малък БВП? Не мога да я разбера тая икономика...
6
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Шефовете на фейса да си нарежат една салата от рекламни банери и да си сипят едно питие от линкове към други сайтове.

Като се навечерят хубаво, тогава да разправят колко много произвеждат и с какво допринасят за световната икономика.
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само двойно повече?
значи според БВП статистиките сме богата нация!
4
0
 
8
 
! Отговори
Ценьо преди 1 година
Продължавайте да гласувате за тиквата и разликата ще расте!
3
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Русия няма ли я в тази статия....Сега какво ще пишат руските хакери :))) На да има тролене , без импресии няма долари.
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
нормално там са големи фирми които мислят за хората си и как да се разрастват.
Докато една страна като нашата мисли само управленският съвет как да точи.
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Таргетирането е лесно и със всяка следващата година приходите от интернет реклама ще нарастват.