Стимулира ли държавата старите коли да замърсяват въздуха?

В България вече се внасят електромобили втора ръка
10 авг 2017 13:58, Екип на Bloomberg
41
Стимулира ли държавата старите коли да замърсяват въздуха?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В българските държавни и общински органи битува изкривена представа за социална справедливост. С данъчната политика създаваме условия за експлоатация на вредни за атмосферата автомобили. Това коментира журналистът Иля Селиктар в ефира на Bloomberg TV Bulgaria

Като тенденция, която се забелязва в България, журналистът посочи внасянето на електромобили втора ръка.

По думите му плюсът на електромобилите втора ръка е изравнената цена с втора ръка класически автомобили. Минусът е, че старите собствениици се освобождават от тях, заради известни страхове по отношение на живота на акумулатора.

„Най-големия разход, свързан с електромобила, е замяната на неговия акумулатор, който струва около 5-10 хил.евро“, отбеляза той.

Селиктар смята, че в държавния бюджет трябва да има перо за внедряване на автомобили, отделящи по-малко вредни емисии във въздуха.

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Данъкът трябва да се определя според теглото на автомобила, което е от значение за разбиването на асфалтовите пътища, както и от нивото на вредните газове, а не според конските сили на двигателя ти.
16
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тоя бабанко от снимката така как изглежда май разбира само от суджуци. В бойколандия всеки се занимава с това от което не разбира.
15
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ЧичкаКяапацитетът, който ще определи дали дизелът ти е стар или нов, се нарича "газ анализатор" и по принцип ти го правят при всеки технически преглед. Трябва да налагат адски глоби и дори да затварят сервизи, които издават талон за извършен технически преглед на неизправен автомобил.
14
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Жестоки данъци за кола над 10 г не, но за кола, която надвишава еко нормите - да. Писнало ми е от "почти нови" 5-годишни, пък и по-нови мерцедеси и БМВ-та да бълват след себе си черни пушеци. В същото време има 20-годишни ръждиви бараки, които обаче карат на газ и след тях не се вижда нито грам пушек.
13
5
 
6
 
! Отговори
До 11 преди 6 години
Добре карай само ти кола щом си богоизбран
12
4
 
8
 
! Отговори
Чичка преди 6 години
Кой 'капацитет' ще определи дали дизела ми е стар ? Нали, при внос, се заплаща еко такса ? Защото са стари коли ? Не става само с по-скъпи данъци, иска се и акъл. И акциза в горивото е вид налог. Караш повече- плащаш повече...
11
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 9Да караш кола не ти е родно право. Като нямаш възможност няма да караш. Цял свят си исипива бракуваните таралясници които в една нормална държава щяха да бъдат вече разглобени и намачкани по моргите.
10
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Жестоки данъци за старите дизели!"Те са жестоки бре. За на майка ми Голф 3(1994), 1.9 чист дизел, евро 0, данъка е 3лв(намален от 6 лева с 50%, заради инвалидност). За моя барутарник - Джулия(2016) 2.2JTDm, евро 6 - 530 лева. Седя и се чудя - за къф чeП са тия евро-мевро сертификати?!?
9
5
 
20
 
! Отговори
До 7 преди 6 години
И какво искаш да кажеш с по високи данъци бедните карат стари коли богатите нови и какво искаш бедните да нямат право на кола ли браво бе ми дай да им забраним и да ходят по улиците щото са бедни да не пречат на богатите
8
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Жестоки данъци за старите дизели! Европа се чуди как да се отърве от тях и ги продава на ***, който се гордее, че е много успял с новото старо возило, а зад него пушек и дим.
7
25
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Трябва да има жестоки данъци за кола над 10 години.
6
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
3-ти: тва е за гражданската, пак се изложи
5
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-големия разход, свързан с електромобила, е замяната на неговия акумулатор, който струва около 5-10 хил.евро, отбеляза той.Toест, между 10 000 и 20 000 лева, което според мен е занижено. Но дори така, това са си 2-3-4 автомобила по 5000 лева, втора ръка... въобще - дали ще си купиш електромобил, да му смениш батериите и да трепериш да не изгърми още нещо или ще си купиш 3-4 стари барутарника е на кантар от финансова гледна точка...
4
3
 
16
 
! Отговори
Kalin преди 6 години
Карам кола с метанов инжекцион.За това, че не замърсявам - плащам 400лв.В Пернишко с ГОУФ 1ца диЕзел - плащат 20лвКъде е справедливостта?
3
3
 
16
 
! Отговори
zeus преди 6 години
Да се дават отстъпки в данъка на коли само под 100 конски сили е архаично. Няма съвременен семеен автомобил под 100 конски сили.
2
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много ясно че държавата поощрява карането на бракуван скрап. Данъка се изчислява на обранто, за коли от миналия век без пари, за нови и икономични - 5 до 10 пъти по-голям. Как иначе ще се поддържат ниски заплатите
1
7
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стимулира! И това се знае от години.За нова кола плащам 400 лв. данък, за стар барутник - 10. лв.Никъде друга де няма такава простотия.Толкоз по въпроса.