Като вкъщи, но зад волана: Гледаш филм, дремваш...

Audi разкри нови подробности за автономната система на A8
17
Като вкъщи, но зад волана: Гледаш филм, дремваш...
Снимкa: Audi

Компанията Audi показа в реални условия как работи новата автономна система, която дебютира при последното поколение на флагмана на марката A8. Технологията Audi AI traffic jam pilot е първата от подобен тим, която отговаря на трето ниво на автономност по стандарта SAE.

Основната разлика от второто ниво е пълният мониторинг на обкръжаващата автомобила среда и използването на по-сложни алгоритми за взимане на решения. И досега при някои модели работи система за удържане на превозното средство в лентата на движение, като тя действа с помощта на камера или радар за контрол на разстоянието до автомобила отпред.

При ниво "две" електрониката управлява волана, газта и спирачката, но при възникване на сложна ситуация изисква намесата на човека. При новото Audi A8 има 5 външни камери, 5 радара, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер. С тяхна помощ автомобилът "научава" каква е ситуацията отпред, встрани и зад него.

При скорост до 60км/ч машината се движи напълно автономно. След натискането на бутова Audi AI на централната консола шофьорът може не само да махне краката си от педалите, но и да пусне волана. При подобни системи при други автомобили пускането на кормилото става за кратко време, след което колата дава знак на водача и ако той не хване волана, може да се стигне и до пълно спиране.

При Audi A8 това не се налага, благодарение на което шофьорът не е длъжен непрекъснато да следи пътя пред него. Така той спокойно може да върши някаква странична дейност, като в Германия ще му бъде позволено да гледа телевизия или филм на DVD. Но ще бъде длъжен да поеме управлението на автомобила, когато система поиска това от него.

Системата работи както на магистрали, така и на пътища с повече платна, където липсват светофари. Тя действа дори при движение в задръстване с по-ниска скорост, като използва помощта на камера в салона, която следи лицето на водача. Ако той затвори очи за по-дълъг период от време, се активира звуков сигнал. И ако той бъде игнориран, атомобилът ще започне бавно да намалява скоростта си до пълно спиране.

Звуковият сигнал ще се активира и ако автомобилът прецени, че задръстването вече е преодоляно и може да се развие скорост от над 60 км/ч. Тогава се появява и надпис на приборния панел, който призовава шофьора да поеме управлението над автомобила. Ако не последва реакция от човека, отново ще се стигне до спиране на колата.

Едновременно с безпилотната си система Audi представи и информационно-развлекателната платформа MIB2+, която също е свързана с автопилота. В нея е внедрена така наречената "хибридна навигация". Тя изчислява маршрута, по който да премине автомобилът, като взима предвид и задръстванията. Информацията се обновява непрекъснато.

Предаването на данни между A8 и сървърите на система ще става с помощта на най-бързия, поне към момента, стандарт за връзка LTE Advanced. Новият тип навигация ще предлага и нови възможности да управление. При приближаване на задръстване, например, водачът ще може с движение на пръстите да увеличи на екрана проблемния участък от пътя, след което да потърси алтернативен маршрут за придвижване.

Самата навигационна система работи с приложение за смартфони myAudi, което позволява тя да бъде стартирана още преди тръгване на път. Шофьорът трява единствено да посочи адреса, на който смята да отиде и навигацията само ще избере маршрута, отчитайки всички негови особености.

В Инголщад смятат въвеждането на автопилота да стане на етапи. Големият пробем е получаването на хомологация, за която трябва да се вземат предид законодателствата, действайщи в различни държави.

Повече подобни новини четете в Automedia


17
Още от
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да я да видим днеска колко пъти ще се залепи бизнесменчето фъфлещо до мен тои е на всеки километър с цена 300 лева плаче за господари на ефира да го питам как се ощетява фирма публично и тия в автомобилна администрация докога ще ги търпят тия
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Що рече и аз го видях явно е имало скрит пас пак са проспали материала
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Оставете това преди малко се убедих че праяилата са само за едни какво съгледах ли същия ден когато един е при нас в същото време системата отчита че и другия е бил а обеснете ми какво е това безобразие ония в демакс спят ли бре
8
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да и некои смърдът ма смърдът какво ли става та са се засегнали тия мисля да пиша доде си отпушат ушенцата и не се подиграват на честните хора дето блъскат а на тия де лежат аз ще си пиша писна ми от тия затова няма управия и има корупция затова храним и те се искат даи господа оправете тоя саит
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ако толкова ви е важно, намерени си шофьор. Един шофьор ще ви е нещо от рода на 10-12 000 на година. Ако сте на пазара, в търсене на луксозни автомобили за по 70-80 000 верска, това няма да ви е проблем. Гледайте филми, оийвайте си, не се притеснявайте за паркиране и спане. Супер е. Който има възможност, трябва да го пробва.
6
5
 
1
 
! Отговори
Trolland Dump преди 2 месеца
Ето ви подсказка - защо няма да навлезе масово: при покупка на нов автомобил, едно от най-важните неща, които се гледат е така нареченият "resell value"(цена за препродаване). Разбирате ли, човека иска да си купи кола, да я кара 3 или 5 години и после да я продаде достатъчно скъпо, че да може да си купи новата, без да бърка дълбоко в джоба.

За препродаването ви е ясно. В България това си е национален спорт. Подобна кола(автономна, без гаранция на системите) трудно ще се продаде...
5
2
 
1
 
! Отговори
Сп€€нс преди 2 месеца
Хомологация няма как да вземат, защото както подсказва значението на думата , такава се дава за съществуващи, но видоизменени елементи в автомобила. За да се приложи подобна технология трябва да се промени цялото законодателство, за сега тези от Tesla си измиват ръцете с това че шофьорът винаги носи отговорност за случващото се с автомобила и катастрофите НИКОГА не са по вина на пройзводителя и неправилното разчитане на обстановката от страна на автономните системи.
4
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А мъжката и женската тоалетна са точно под емблемата: 0000
3
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Къде е казано, че се отнася и за Бг.???
2
1
 
9
 
! Отговори
Директор на Водопад преди 2 месеца
''Чесно'', това наистина не мога да си го представя как ще работи, при сегашната натовареност на пътищата в градовете и извън тях. Като знам какви *** карат по улиците - едиснтвено, ако всички коли станат без водачи, тогава може и да сработи.
1
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Караш, гледаш филм, дремваш...завинаги...