Китайският пазар на смартфони вече не расте. Защо ?

Годишните продажби спаднаха за първи път през 2017 г.
Обновена: 29 яну 2018 11:51 | 29 яну 2018 10:07, Бойчо Попов
4
Китайският пазар на смартфони вече не расте. Защо ?
снимка: Ройтерс

Китайският пазар на смартфони вече не расте. През 2017 г. той отбеляза първия си годишен спад на продажбите, сочат нови данни на Canalys, цитирани от TechCrunch.

Още през второто тримесечие на годината беше отбелязан спад, но това е първият път, в който има свиване на продажбите за цялата година.

Canalys обяви, че на годишна база продажбите са се свили с 4 на сто и са достигнали 459 млн. бройки през миналата година. През четвъртото тримесечие те са спаднали с цели 14% спрямо година по-рано, като са продадени 113 млн. бройки.

Въпреки доказателствата за насищане на пазара, Huawei продължава впечатляващия си растеж, като през последното тримесечие е генерирала 24 млн. продажби.

Oppo и Vivo белязаха бум по света със силни продажби на развиващите се пазари в Азия, но в Китай продажбите им са се свили съответно с 16 и 7%. Първата е продала 19 млн. бройки, а втората - 17 млн. според Canalys.

Пускането на iPhone X и iPhone 8 е помогнало на Apple да изтласка Xiaomi до четвъртото място с 13 млн. продажби през четвъртото тримесечие на 2017 г.

Забавянето на растежа на вътрешния пазар накара китайските производители на смартфони да започнат да търсят пазари в чужбина. Мнозина се насочиха към Индия, където се справят доста добре спрямо местната конкуренция. Сред другите пазари, които предпочитат компаниите, е Индонезия, която може да отбележи значителен растеж.

Xiaomi например, която надви Samsung в Индия през четвъртото тримесечие, се насочи и към Испания, мексико, Русия и части от Африка.

САЩ се доказаха като по-труден за пробиване пазар. Xiaomi продава аксесоарите си там от известно време, но все още не може да се похвали с големи успехи на този пазар на смартфони, въпреки публичните заявки за намеренията си.

Тези, които подхождат по-агресивно, срещат отпор. Вторият по големина телеком в САЩ AT&T се отказа от плановете си да продава Huawei Mate 10 Pro след като се оказа, че има натиск от правителството по отношение на партньорството. 
Как се развива пазарът на смартфони глобално вижте в интервюто на технологичното шоу UpDate на Bloomberg TV Bulgaria с Франсиско Джеронимо


4
Напиши коментар Коментари
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен
Да, точно, както преди 15 години, всички американци бяха с Моторола и никой не ползваше Нокия и Блекбери ... А не, чакай, Моторола имаше само 2 успешни модела, следователно, бяха сила за много малко време ...
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Значи при китайците има истинска конкуренция и свободен пазар, а капиталистическа САЩ използва селски номера за да си защитава местните некачествени производители.
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Защото хората не си купуват нов телефон през 12-8 месеца ?
Защото от 2013, последното нововъведение бе пръсти отпечатък и сканиране на лице ?