Лукс или екстравагантност: Ананас за $400

Връх в гастрономията, той се предлага в ресторанти в Лас Вегас и Калифорния
20 май 2024 18:12, Инна Ангелова
6
Лукс или екстравагантност: Ананас за $400
Снимка: Scott Webb от Pixabay

Ако човек разполага с 400 долара сигурно няма и да се замисли за какво да ги изхарчи - дали ще е за скъпо пенливо вино, вечеря в изискан ресторнт, първокласен хайвер… А защо не и ананас? Не обикновен ананас, а специален сорт Rubyglow. Той се характеризира с изключителната си сладост и екстравагантно червената си външност.

Калифорнийският търговец Melissa's Produce продава въпросния червен ананас за рекордните 395,99 долара. Пред CNN търговец на едро обяснява, че за да се изработи такъв червен ананас, са необходими десетилетия.

В началото на тази година за първи път в Китай беше пусната ограничена реколта. Неотдавна Del Monte, търговец на едро, реши да провери как ще се справи с продукта на пазара в САЩ и Melissa започна да го продава на астрономическата цена. И все пак, интересът към първокласните плодове е достатъчен, за да убеди Del Monte да пусне Rubyglow, отглеждан в Коста Рика.

"Потребителите са готови да платят за нещо специално", коментира Синди ван Райсуик, стратег в глобалния изследователски екип на Rabobank. Тя допълва, че има клиенти, които пазаруват от малък пазар, който има по-висок клас продукти. Обикновено такива клиенти са любители и на гурмето.

През последните години американците се интересуват от нови сортове плодове, като плащат по-висока цена за ябълки Honeycrisp, грозде Cotton Candy, цитруси Sumo и вертикално отглеждани японски ягоди. Сега те са жадни за различни видове и са готови да платят за нови вълнуващи възможности.

Специалният сорт ябълка Honeycrisp е представена преди повече от 30 години във време, когото е супермаркетите няма много избор от асортимент. “Хората жадуват за нещо повече, а Honeycrisp отговаря на изискванията - сладки, хрупкави и нови”, спомня си Джим Луби, професор в катедрата по градинарство в Университета на Минесота. "Honeycrisp стана популярен в Минесота сред нашите производители", казва Луби, който е част от екипа, разработил сорта. "Нямаше толкова голямо производство. Затова цената беше висока. И въпреки това продължаваше да се продава."

Да продаваш нови и паралелно с това скъпи продукти е силен маркетингов ход. За да се получи нещо толкова екстравагантно, за да се купува, трябва да създават и кръстосват сортове, да изчакват цикъла на растеж и да започнат отначало, ако плодовете разочароват. Намирането на нещо, което е едновременно вкусно и достатъчно устойчиво, за да има търговски успех, изисква време и много упорита работа. След това растениевъдите трябва да убедят производителите да инвестират в недоказан плод, отделяйки ресурси, които биха могли да се използват за старите любими плодове. Но Honeycrisp помогна да се докаже, че рискът може да бъде оправдан.

След успеха на ябълката разнообразието в секцията с продукти се увеличава - горски плодове, манго и авокадо. Някои специализирани плодове стават култови: гроздето Cotton Candy, наречено така заради сладостта си, се появява на пазара през 2011 г. и бързо става популярно. Сумо цитрус, хибрид от портокали, помело и мандарини, е навлиза бавно, но през последните години избуява.

През 2018 година на пазара се появиха и специалните ягоди Oishii, отглеждани на закрито във вертикална ферма с контролиран климат. Oishii иска 50 долара за опаковка от осем броя. Компанията обосновава решението си за скъпата цена с това, че не продава просдто плодове, а луксозна стока. Ягодите са опаковани в плоски кутии, които подчертават всеки отделен плод, по-скоро като опаковка за ръчно изработени шоколадови трюфели, отколкото като пластмасови контейнери, скриващи плесента, които виждате в супермаркета. Всеки плод трябва да е перфектен.

Но да се върнем на ананасите - Del Monte от години разработват различни видове ананаси, като създават патентовани плодове и често оптимизират вкуса им. През 2020 г. компанията пусна плод, който може да се подарява - ананасът Pinkglow с розова месеста част, предлаган в специална кутия. “Pinkglow никога не е планиран като основен продукт в списъка с хранителни стоки”, казва Мелиса Маккей, вицепрезидент маркетинг в Северна Америка в Del Monte.

Първоначално ананасът е бил като подарък по повод Деня на майката. Първоначалната цена на Pinkglow е около 50 долара. Днес можете да се сдобиете с такъв за много по-малко, онлайн между около 8 и 29 долара - сравнително изгодни цени, но все още високи за ананас. “Все пак, има "празно пространство между ананас за 16 долара и ананас за 400 долара", отбелязва още експертът.

Melissa's Produce описва Rubyglow на уебсайта си като "рядко бижу" и "връх на луксозните плодове", като добавя, че "това е незабравим подарък за гастрономи". От компанията казват, че в началото са започнали да продават малко количество от екстравагантния плод, но той бързо печели популярност. Днес ананасът се предлага дори в ресторанти в Лас Вегас и Южна Калифорния, които според него използват плодовете в изложби. "Има пазар за това", категоричени са от компанията.

За да създаде повече шум, компанията се свързва с няколко хранителни инфлуенсъри, включително Бо Корли, готвач, който споделя рецепти и кулинарни тънкости в своите социални канали. Ананасът "беше абсолютно възхитителен", казва Корли. "Винаги този плод има леко горчив послевкус, когато ядете твърде много. При Rubyglow няма такова нещо." Според него обаче, 400 долара не си струват.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още по темата: ананасхибридплод
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Щом има луди хора да плащат такива пари за квадрат на апартамент у нас, защо да няма същите навън, които да си купят ананас за 400$, както се казва докато има балъци, ще има тарикати.
4
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Една месечна заплата за ананас, не, мерси.
3
0
 
0
 
! Отговори
Ананас Ананасов преди 1 месец
Хората в Калифорния масово избягват вече пазаруването на плодове и зеленчуци по веригите супермаркети,и се насочват основно към зеленчуковите мексикански магазини.А по време на лятната кампания се пазарува от фермите директно.Повечето ферми имат нещо като склад-магазин,и от тмаси купуваш колкото искаш на най-ниски цени.Тия ананаси за по 400$ са подигравка за хората.Това е ,,джоук".
2
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Който няма парички за ананас да си купи голям праз.
1
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На Лена мустака ананаса струва джип за 200 бона от Просто Киро баджанака :)))