Версии за причините за трагедията в Алпите

Не се изключва възможността за терористичен акт
Обновена: 25 мар 2015 16:41 | 25 мар 2015 16:40, Елка Василева
36
Версии за причините за трагедията в Алпите
Снимка: архив, Reuters

Възможни са няколко версии за причината за катастрофата на самолета "Еърбъс-320" на "Джърмануингс" в Провансалските Алпи, довела до смъртта на всичките 150 души на борда, предаде АП.

Самолетът, изпълнял полет от Барселона за Дюселдорф, се разби в труднодостъпен район. Според очевидци от машината не е останало почти нищо, тя се разбила на дребни парчета.

Първата възможна версия за причината за инцидента е внезапна декомпресия.

Още по темата

Тази машина е извършвала средно 5,3 полета дневно за своите повече от 24 години. Това не е необичайно за самолет, който извършва къси полети из Европа, но е на горната граница на приетото. Всеки цикъл на излитане и кацане, на херметизация и дехерметизация добавя нов стрес върху корпуса. Самолетите, които летят често по кратки маршрути, преминават през повече такива цикли, отколкото самолетите, които летят на дълги разстояния.

Полет 9525 от Барселона до Дюселдорф вероятно се е снижавал с 3000 фута (1000 м) на минута от крайсерската си височина от 38 хиляди фута (над 11 500 м), тоест два пъти по-бързо от нормалното темпо на снижаване. Ако е имало нещо като рязка декомпресия - дали поради износване на метала, или от бомба - първата работа на пилотите би била да свалят машината под 10 хиляди фута (3050 м), където въздухът става за дишане.

Маските за пасажерите имат кислород за 10 минути. Така че темпото от 1000 м на минута за снижаване на самолета би го свалило навреме до зоната на годния за дишане въздух. По думите на Тод Къртис, бивш инженер по безопасността в "Боинг" и настоящ директор на фондацията "Еърсейф.ком", първоначалното темпо на снижаване е съвместимо с онова, което се случва при декомпресия.

Втората вероятност е техническа грешка.

Самолетите "Еърбъс" имат едни от най-сложните пилотски кабини, посочва АП и изрежда няколко случая на аварии. Катастрофа на полет 447 "Ер Франс" над Атлантическия океан през 2009 г. започва, след като пилотите получават погрешни данни за въздушната скорост при преминаване през буря. Следва пилотска грешка, която не би била допусната, ако данните бяха верни. Наскоро "Еърбъс-321" на "Луфтханза" се спусна с 4000 фута (1200 м) на минута, защото автопилотът неочаквано снижил носа на самолета.

Третата възможност според АП е терористичен акт. Засега няма данни за наличието му, но той не бива да се изключва.

Пилотска грешка също не е невероятна. Пилотите може да са вкарали самолета в режим на спускане или загуба на скорост и след това да не са могли да го върнат в нормално състояние. Или пък пилотите да са били толкова съсредоточени в задачата да смъкнат машината до височина 10 хиляди фута (3050 м), че да не са осъзнали колко близо са до планините, след което е станало късно.

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
6
 
6
 
! Отговори
до 3456 преди 9 години
Не си в час и не се изказвай неподготвен. 5 полета дневно е нормална практика за нискотарифни превозвачи, които летят основно по вътрешни линии. Продължителността на полетите не надвишава 40 мин, а престоят по летищата - 1 час.
4
19
 
15
 
! Отговори
3456 преди 9 години
Как 5 полета дневно бе, вие чувате ли се? Хайде запознайте се малко с графика и практиките по летищата преди да драскате глупости. Само за единн полет отиване и връщане на 2 часа в едната посока прави 8 часа за самия самолет - седяне на летища, проверка преди полет, почивка на екипажа, почистване след първата отсечка. Полети от западна европа до София тръгват от там в 7ч. тяхно време, а от тук тръгват най-рано в 14-16ч. наобратно. Как ги измислихте тея 5 полета дневно не знам....
3
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
да не би пак да е самоубийство на пилота както на Малайзийския самолет от 08 03 2014!
2
8
 
26
 
! Отговори
ХА ХА ХА преди 9 години
Щом списвачката е *** василева ПУТИН е виновен -САНКЦИИ
1
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Когато самолет започне резко снижаване, първата задача на втория пилот е да подаде сигнал за аварийна ситуация, защото отдолу въздушният трафик трябва да се разчисти. Щом няма никакъв сигнал то първата версия става терористичен акт