Еърбъсът губил височина цели 8 минути, преди да се разбие

На този етап МВнР няма информация за българи на борда
Обновена: 24 мар 2015 18:44 | 24 мар 2015 18:23, Красимир Ангелов
43
Еърбъсът губил височина цели 8 минути, преди да се разбие
Снимка: Reuters

Разбилият се днес самолет "Еърбъс" на германския авиопревозвач "Джърмануингс" е губил продължително време височина, преди да се разбие във Френските Алпи, обяви шефът на авиокомпанията Томас Винкелман.

При катастрофата по всяка вероятност са загинали всичките 150 души на борда - 144 пътници и 6-членен екипаж, предаде Асошиейтед прес.

Още по темата
Според Винкелман машината започнала да пада малко след като била достигнала височината, на която трябвало да лети след излитането си от летището в Барселона. Падането продължило осем минути, посочи той пред репортери в Кьолн. Връзката с радарните и авиодиспечерските служби е прекъснала в 10,53 ч.

По думите на Винкелман пилотът на самолета е имал над 10-годишен опит, работейки за "Джърмануингс" и нейната компания майка "Луфтханза". Фаталният самолет е преминал рутинен преглед вчера.

От своя страна авиопроизводителят "Еърбъс" съобщи, че разбилият се самолет, който е бил от модела А320, е бил доставен на "Луфтханза" през 1991 г. Извършил е 46 700 полета и е навъртял общо 58 300 летателни часа, предаде ТАСС.

Същевременно говорителка на северозападния германски град Халтерн-ам-Зее заяви, че има основания да се смята, че 16 ученици и двама учители от града са били на борда на самолета, но че няма официално потвърждение. По-рано се появиха съобщения в германските медии, че 16 деца и двама учители от местната гимназия "Йозеф Кьониг" са били на борда.

Разследването на причините за катастрофата е поверено на прокуратурата в Марсилия, съобщи ТАСС, като се позова на френското министерство на правосъдието.

Както Dnes.bg съобщи, малко по-рано френският премиер Манюел Валс съобщи, че не може да бъде изключена нито една хипотеза за днешната катастрофа на самолета Еърбъс А320. На мястото на катастрофата успя да кацне хеликоптер и бе установено, че няма нито един оцелял, каза Валс днес следобед пред парламента.

Метеорологичните условия в района на катастрофата са се влошили следобед и е завалял леден дъжд.

На този етап Българското Министерство на външните работи няма официална информация за националностите на пасажерите на борда на разбилия се във Френските Алпи германски самолет, заяви за bTV говорителят на ведомството Бетина Жотева.

Според информация на Жилбер Сован, председател на Генералния съвет на френския департамент Алп дьо От Прованс ("Горнопровансалски Алпи"), отломките от самолета са се разпръснали в радиус от 100-200 метра.

По думите най-големите отломки са с размера на малък автомобил. Сован добави, че по земя няма достъп до мястото на сблъсъка, но отгоре хеликоптери събират информация, а в района име 500 жандармеристи и  пожарникари.

Междувременно в зоната на катастрофата и целите Френски Алпи започна снеговалеж и са влошиха атмосферните условия. Метеоролозите предричат, че снегът ще вали няколко часа, а експерти твърдят, че прибирането на телата на всички загинали може да продължи няколко дни.

Мястото на катастрофата е на 2700 м надморска височина и хеликоптери не могат да се приземят на склона и затова пускат с въжета спасители или кацат в подножието му. Оттам е потеглила група спасители, която ще стигне до мястото на катастрофата едва след 4-5 часа.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
1
 
! Отговори
Марков преди 9 години
До малко аритметикаИ защо се съмняваш?! Знаеш ли колко вътрешни полета може да направи един самолет за денонощие? Доста повече са от 5-6! Помисли малко преди да пишеш! Иначе евала за аритметиката ти и за аналитичното ти мислене!
30
1
 
2
 
! Отговори
Марков преди 9 години
До NatGeoТи знаеш ли колко са 11 000 км височина?!?Защо не се замислиш малко преди да пишеш глупости?
29
0
 
1
 
! Отговори
Боби преди 9 години
До Шоп и СандоНе съдете гражданските самолети спрямо военните критерии един изтребител има "живот" 6000 часа но всеки военен самолет е проектиран да издържа 8-9-10Же претоварване. При свръхзвуков полет част от корпуса се загрява над 300 градуса и други благинки. Еърбъсите имат максимално ограничение от 3же но живота им е мнооого по дълъг.
28
0
 
4
 
! Отговори
Expert преди 9 години
Стане ли самолетна катастрофа знайни и незнайни експерти започват да словоблудстват. Да, и да е минал самолетът техн. преглед в София какъв е проблемът? Луфтханза си остават сред най-добрите относно сигурност. Самолети са падали и ще падат винаги - това са машини, колкото и да е жалко. А това, че руските са по-добри от американските и европейските - цял свят лети с еърбъс и боинг. Как да падне руски като никой не лети с тях? Стига глупости
27
0
 
1
 
! Отговори
bobo преди 9 години
do 30:Зашо четеш между редовете и не се информираш!!! Самолета е достгнал височината на която е трябвало да лети и след това 8 Мин е падал ....Това е един от най-масовите самолети в момента!!Само говорите глупости!!! Всичко може да се е случило и няма какво да се гадае!! Тази материя е много специфична и от всяко едно нещо може да падне самолет....Има едно предаване самолетни катастрофи,ще ви стане лошо колко много варианти има са падане на самолет!
26
0
 
0
 
! Отговори
Шоп преди 9 години
Самолета бил 25 годишен... Руските кошници на Балкан, за които опищяхте света, бяха на по 30+ години. Самолетът няма как да е неизправен, най-вероятна причина е лошо време.
25
2
 
1
 
! Отговори
За да падне преди 9 години
За да паднел самолет трябвало да има сериозни причини - декомпресия и т.н. пишат всезнайковци да пълнят нета. 23 години не са малко за самолет Еърбъс. Сигурно е сред първите произведени бройки от тази серия.
24
5
 
8
 
! Отговори
Новобранец преди 9 години
Ще въртят, ще сучат и изкарат грешка на екипажа, тъй като така най-лесно се вземат застраховките и се замазва всичко друго. В противен случай има разследване и след това съд за виновните. Самолета е 25 годишен. И като имаме впредвид, че зоната непосредствено преди опашната част е слабото място по здравина за този самолет при турбуленция срещана често при бързи промени на земния релеф и ниски полети - в случая 1800 метра е напълно възможно да има резонансни вибрации които заедно с умората на мате
23
2
 
4
 
! Отговори
1 преди 9 години
До demetris.siromahovя сметни пак, наум сметнато излиза около 75 мин. средно на полет...
22
8
 
1
 
! Отговори
demetris.siromahov преди 9 години
Големи лъжи и простотий - от подаденарта справка з броя на полетите и летателните часове на самолета се оказва че средно самолета е летял по 1,24 мин на полет . тои от източен до западен Берлин ли е летял ?????
21
9
 
18
 
! Отговори
Осман преди 9 години
Никога не бих се качил на обикновен самолет. Само на самолета на Боко ще се кача. Той може да каца и без колесник. Само Боко да е с мен. Хем ще ме дават по новините. А сайтовете със заглавие 'Осман и Боко цял час кръжат над София но Боко е смел и дава кураж на пасажерите докато Осман се опитва да разбие Пилотската кабина да набие пилотите които са хора на Станишев'
20
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"Експерти твърдят: Вероятната причина за катастрофата на самолета е технически проблем""Появи се българска следа за разбития самолет! Машината минала преглед в София, преди да се разбие над Франция!"ИЗВОДИТЕ ОСТАВЯМ НА ВАС.
19
10
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ЗА ДА ПАДНЕ САМОЛЕТ ТРЯБВАТ СЕРИОЗНИ ПРИЧИНИ. ЕДНИ ОТ ПРИЧИНИТЕ СА. ОТКАЗВАНЕ НА УПРАВЛЕНИЕТО. СИЛНА ТУРБОЛЕНЦИЯ ПРИ КОЯТО САМОЛЕТА ПАДА КАТО КРУША ЗАЩОТО ВЪЗДУХА Е НЕДОСТАТЪЧЕН ЗА ДА МОЖЕ ДВИГАТЕЛИТЕ ДА ИМАТ ТЕГЛИТЕЛНА СИЛА. ОТКАЗ НА ДВАТА ДВИГАТЕЛЯ КОЕТО МНОГО РЯДКО СЕ СЛУЧВА НО В ТОЗИ СЛУЧАЙ МОЖЕ И ДА СЕ Е СЛУЧИЛО. ОТКАЗ НА НАВИГАЦИОННАТА СИСТЕМА И БЛОКАЖ НА КОМПА. ИЛИ ГРЕШКА НА КАПИТАНА КОЕТО СЕ СЛУЧВА РЯДКО. ДАНО НИКОГА ПОВЕЧЕ НЕ СЕ СЛУЧВАТ ТАКИВА КАТАСТРОФИ. БОГ ДА ПРОСТИ ЗАГИНАЛИТЕ.
18
9
 
11
 
! Отговори
Лавро преди 9 години
До Анонимен 14: Аха, затова руският Суперджет се разби още на първия си полет, заедно с потенциалните клиенти в него. Това ако не е надеждност, здраве му кажи. Ти караш Лада, нали?
17
1
 
2
 
! Отговори
аз преди 9 години
До малко аритметикаБъркашПадат се по 6,6 часа полет на ден средно а не по няколко полета.
16
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ако правилно разбрах твърде емоционалните новини на btv - самолетът НЕ е трябвало да лети през Алпите.
15
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До NatGeoВиж времето за загуба на съзнание във височина (time of useful consciousness) на тази височина и отделно помисли как се разпределят останките в планински район (няма как да са на едно място). Изчакай да разчетат черните кутии и тогава давай мнение.
14
4
 
12
 
! Отговори
малко аритметика преди 9 години
Птицата е била на 24 г *365 дни = 8760 дни. Това прави по 5.33 полета всеки божи ден. Малко се съмнявам в тези данни.
13
2
 
1
 
! Отговори
pi преди 9 години
kolko li godishna e bila tasi ptica?
12
5
 
4
 
! Отговори
NatGeo преди 9 години
Сигнала за бедствие е подаден от диспечерите след като се е изгубила връзка с пилотите. Четете бай *** и мислете преди да давате някакви коментари.