Влошаването на пазарната среда на изключително важния за концерна от Рюселсхайм европейски пазар не прави ситуацията по-лесна. През първите два месеца на годината новите регистрации на Opel и Vauxhall в Западна Европа са се свили с около една пета, докато целият пазар се е свил два пъти по-малко.
Ръководството в Детройт вече обяви предвид на високите загуби и ниските продажби, че "ще напасне по-ниското търсене към капацитета". Според съобщения в медиите заплашени са заводите в германския град Бохум и Елсмиър Порт във Великобритания.
Британският профсъюз Unite обаче обяви, че ще се противопостави на всякакви опити за затваряне на завод. "Елсмиър Порт е най-ефективният завод на GM в европейското семейство и Великобритания е най-големият пазар", заяви говорител на Unite. Не било логично да се затворя тъкмо този завод.
Във всеки случай закриванията на заводи ще се случат трудно, като се има предвид силното противопоставяне от синдикатите и правителствата. В случая на Opel едно вече подписано споразумение забранява до 2014 г. повече съкращения и закривания на заводи. Но то съдържа и клауза, която дава възможност за промяна в споразумението при екстремно развитие на пазара, твърди информиран източник.
Фактът, че GM най-накрая се концентрира отново по-силно върху Opel, се доказва и от изказвания от последните месеци. Няколко топ мениджъри на GM бяха назначени в надзорния съвет на Opel, а заместник-председателят на концерна Стивън Жирски стана председател на борда.
Освен това американците търсят различни начини, за да спестят разходи и да развиват конкурентни автомобили. Така например наскоро бе сключен съюз с френския производител PSA Peugeot Citroen. Двете автомобилни компании ще започнат през есента своя първи съвместен развоен проект.
Още новини за световната икономика четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase