Москвич, Москвич, ама кабриолет!

Заради успеха на "по-големия брат" са произведени едва 2 бройки
15 фев 2013 22:02,
111
Москвич, Москвич, ама кабриолет!
Снимка: МЗМА

През 1964 г. в Съветския съюз е отбелязано пускането в серия на седана Москвич 408, но малцина знаят, че в същото време конструкторът Андрей Весалов разработва и елегантен купе-кабриолет. Той носи името Москвич 408 Турист и от него са произведени само два екземпляра. Заради успехите на седана моделът бързо е забравен.

Шасито и някои детайли от купето на Турист са заимствани от модела 408, но в останалото машините са напълно различни. Първо - купе-кабриолетът е с двигател с обем 1.4 литра и мощност 63 к.с., които се постигат с иновативна за този момент технология за електронно впръскване на горивото. А освен това редица компоненти на колата са изградени от алуминий, благодарение на който се постига ниско тегло. "Туристът" ускорява от 0 до 100 км/ч за 24 секунди, а максималната му скорост е 130 км/ч.

Един от недостатъците на Москвич 408 Турист е липсата на сгъваем покрив. Пластмасовият таван се състои от един компонент и се сваля ръчно, като за целта са необходими двама души. Освен това покривът трябва да бъде съхраняван в гараж, тъй като в колата не е предвидено място за него.

Според експерти пускането на тази машина в серия би изиграло благоприятно влияние върху производството на автомобили в СССР. До него обаче не се стига заради огромното натоварване, на което са подложени конвейрите в заводите. И двата опитни образци на модела не са запазени до наши дни, за тях свидетелстват само снимките.

Още снимки вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


111
Още по темата: москвичкабриолет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
3
 
4
 
! Отговори
Мнувач преди 11 години
До АнонименНаправо е като нещо средно между куфар и сандък. Но не забравяй, че е бил *** на годината в Европа и е изхранил ВАЗ за години напред. :)))
56
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Руските автомобили се разваляли?Ами оправеха се с отверка в полеви условия и се побългаряваха ,айде ербапите да пробват такива пишман майсторлъци на нещо след 2000 година.За пример чисто новия ми автомобил не даде никаква фира 5 години ,а на 2 седмица след смяна на ремъка трябваше отново да влиза ,че майсторите бяха с две леви ръце и това им беше над силите.
55
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абе вие стария фиат 500 виждали ли сте го???На фона на Московеца дори не прилича на автомобил.
54
2
 
7
 
! Отговори
до весел преди 11 години
Ти защото си нямал корейска от 60те години затова си весел.Сравняваи по години не на пресекулки от по 20.
53
14
 
6
 
! Отговори
развеселен преди 11 години
Абе тия дето хвалят руските коли явно никога не са имали такава..имам Хюндай от 6 години, не знам даже откъде му се налива масло
52
2
 
7
 
! Отговори
до Минувач преди 11 години
Прав си. Руснакът обаче е дори по-готин от Алфа Ромеото, за което говориш - Giulia от 1963.
51
2
 
15
 
! Отговори
дедо пецко преди 11 години
е що не го пуснахте бе хаймани,сума булки да съм онодил у него
50
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Нацимобилчето е по зле от Вартбурга ,руснаците ако не ти е известно раните им малолитражки са с деривати на премиумни германски -довоенни модели.Демек Моска е с БМВ двигател !
49
3
 
20
 
! Отговори
Минувач преди 11 години
Хубавец е този от снимката, няма какво да се лъжем. Оставете пренията "комунизъм-капитализъм". Истината е, че макар да е краднато от Шелби, от Алфа Ромео и оттук-таме още, няма как да се отрече чудесният дизайн на Москвата. Впрочем, кражбите на елементи от дизайна на конкуренцията в сегашни дни са неимоверно по-големи. Даже не се опитват да ги прикриват производителите.
48
5
 
6
 
! Отговори
до 50 преди 11 години
Има си уикипедия пишеш си газ 21 1956-1970 - четеш 5.5 в8 195 коня.Сравняваш с всичко от 1956 и после си говорим!5.5L M-13 V8 (GAZ-23)195 hpMercedes-Benz W187220n April 1954 the "Cabriolet A" and its Coupé derivative were fitted with a new higher compression 85 PS (63kW) engine
47
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
то и на Ситроен С3 покрива му (поне страничните колони) трябва да си ги оставяш в гаража, въпреки че е проектиран 50 г. по-късно от въпросния Москвич. На руските/съветските коли основният проблем беше, че са некачествени, а ако не можеш да направиш качествена една масово произвеждана кола, какво остава за някакви иновативни дизайни и прототипи.
46
8
 
3
 
! Отговори
за 47 преди 11 години
Само дето паралел м/у '' костенурката'' и москала няма как д асе направи..........костенурката е на светлини години напред нищо ,че е разработена 1935 по заповед на Хитлер, като кола за народа
45
9
 
2
 
! Отговори
за 48 преди 11 години
И като се събудиш краката ти отвити...рашките все оеще се учат как се прави автомобил...а за Волгата ти трябва и варел бензин след тебе
44
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
1980 година автойндустрията произвежда най-надеждните автомобили затова се и карат до сега.Ако трябва да сме честни руските автомобили в момента са по надеждни и от премиумите бъкани с електроника.Никои не би повярвал ,че в един момент исках Жигула дето се оправя с отверка пред автомобил с всички екстри ,но дефектирал и блокирал заради един малък дачик.Искам Булгаррено8 и Булгаррено 10 това е истината ,а тея де от вода в двигателя им изгаря електрониката не благодаря.
43
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хм Волга с осем цилиндров 5 литров двигател издухва всичките *** на фолцваген,фиат,мерцедес,бмв... за тоя период.Ама нали сме простовати това шофъорите от 80 години и още караме западни таралясници от 80 ,че много ги обичахме да псуваме по руското.
42
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хм айде да помислим какво кара европееца в 1964!ФВ костенурка-36 коняМини ,Фиат Туполино,БМВ ИзетаСе буклуци ,но нали сме неграмотни да плюем по познатото!
41
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Е, да, на москвича ако му заклини газта можеш да слезеш в движение и да я оправиш потдичвайки покрай него, той не върви толкова бързо...
40
3
 
5
 
! Отговори
ФАКТ преди 11 години
http: // *** .dnes.bg /cars/2013/02/14/ gaz-s-200-km-chas-dokato-gorivoto-svyrshi.180206Ето това са новите коли.Гордейте се, че сте си дали чувалите с Евро за модерни, нови коли.ФАКТ.
39
4
 
12
 
! Отговори
Стоян Денчев преди 11 години
Много си беше добра колата. Аз имах Опел, купен от чужбина и внесен в България през 1972. Ко ядове съм брал с него - не е истина. Продадох го и си взех Москвич, после и Лада. И ядовете ви намаляха.
38
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Москвичът бил вечна кола?!? С вечен двигател? Няма как Москвича да не ти се види вечен, при положение, че няма с какво друго да го смениш.