Москвич, Москвич, ама кабриолет!

Заради успеха на "по-големия брат" са произведени едва 2 бройки
15 фев 2013 22:02,
111
Москвич, Москвич, ама кабриолет!
Снимка: МЗМА

През 1964 г. в Съветския съюз е отбелязано пускането в серия на седана Москвич 408, но малцина знаят, че в същото време конструкторът Андрей Весалов разработва и елегантен купе-кабриолет. Той носи името Москвич 408 Турист и от него са произведени само два екземпляра. Заради успехите на седана моделът бързо е забравен.

Шасито и някои детайли от купето на Турист са заимствани от модела 408, но в останалото машините са напълно различни. Първо - купе-кабриолетът е с двигател с обем 1.4 литра и мощност 63 к.с., които се постигат с иновативна за този момент технология за електронно впръскване на горивото. А освен това редица компоненти на колата са изградени от алуминий, благодарение на който се постига ниско тегло. "Туристът" ускорява от 0 до 100 км/ч за 24 секунди, а максималната му скорост е 130 км/ч.

Един от недостатъците на Москвич 408 Турист е липсата на сгъваем покрив. Пластмасовият таван се състои от един компонент и се сваля ръчно, като за целта са необходими двама души. Освен това покривът трябва да бъде съхраняван в гараж, тъй като в колата не е предвидено място за него.

Според експерти пускането на тази машина в серия би изиграло благоприятно влияние върху производството на автомобили в СССР. До него обаче не се стига заради огромното натоварване, на което са подложени конвейрите в заводите. И двата опитни образци на модела не са запазени до наши дни, за тях свидетелстват само снимките.

Още снимки вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


111
Още по темата: москвичкабриолет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
3
 
11
 
! Отговори
... преди 11 години
Ха-хаа, тези коли ми навяват много спомени. Като взех книжка 1988г и баща ми ми даваше Моквича вечер. Ама и винаги бях с поне двама трима мои приятели, че сам това чудо няма бутане. С дено гадже бяхме тръгнали една вечер за х. Здравец, времето- порой и горе долу по средта на пътя Москвича просто угасна. Наложи се баща й да ни дърпа първо колата после ушите. Ха-хааа.
36
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
срещу товароносимост на москвича стои знака за безкрайност, колко му натовариш толкова носи!
35
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
москвича е самоучител за монтьори
34
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ех колко момиченца минаха през Москвича
33
17
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Не, това е някаква масова психоза...Не стига, че всичката руска техника беше крадена от запад и 2-3 пъти по-зле от оригинала, но сега са си навили на пръста, че била и много здрава. А едно време основното занимание на собствениците на руски дараци в събота и неделя беше да лежат под тях. Да не говорим, че тогава не се караше и наполовина на сегашното каране. За изминаване на 100 000 км без основен ремонт на шофьорите се даваше медал.
32
17
 
8
 
! Отговори
до 22 преди 11 години
би надживял собственика си, ако собственика е неизлечимо болен, тези коли се "разработваха" до 10-15000 и на 99000 умираха и бяха за основен ремонт
31
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
0-100 km/h за 24 секунди... сигурно една натоварена ИФА ще го надбяга.
30
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За москалите се сетих лаф, който ми казаха зевзеците като купих моя. "Дъжда го мие, калта го гресира, само наливай." А Шкода кабриолет можете да видите във филма "Бъди щастлива, Ани". Хем ще видите Коканова и Коста Цонев като млади, хем как изглежда Фелицията. Кабрио Вартбург май има във филма "Старинната монета". Изобщо до началото на 60-те в БГ, макар и соц, имаше в някои отношения западен повей. Рено продаваше някои модели, втора ръка имаше Фиат, Опел и Форд. По старите филми се вижда.
29
3
 
11
 
! Отговори
Дизайнер преди 11 години
Кабролетите са признати като атрактивни и търсени модели от западните автокомпании. Затова и повечето фирми са ги произвеждали .От соц държавите чехите понаправиха малко кабриолети Шкода Фелиция и ГДР стария дизайн на Вартбург, но в БГ не са се появявали. Масовото навлизане на автото у нас съвпадна с раздаването на полдекар земя по постановление от бай Тошо. Представете си кабри моско, вътре две кънтрита и стърчащи дръжки на мотики. Кабриото беше кола за тенис, за голф, за плаж, гъзи модел...
28
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
до Миро....осмака не е опел а дженерал моторс...нова е модел от преди втората световна война...за мотора става въпрос...
27
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
до 22-ри...аз също имах такъв москвич,неговата вечност е в тона,че в блока има набити стоманени втулки,които са от някаква специфична стомана и на практика не се износват,аз съм сменял само сегменти...за разлика от други мотори той има з компресионни и един маслообиращ...такъв мотор няма трошене...
26
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До мироОсмака е от Opel.
25
3
 
7
 
! Отговори
От Австралия(Сидни) преди 11 години
до 27Напълно си прав, тоя кабриолет не е да ходиш до морето, по скоро е да направиш кръгче около блока и бакалията да те видят бабите къв гъзар си и бегом към вкъщи преди да е завалялоА може би е измислено като пътуваш за моерето и прегрее вместо да отваряш прозорците и пускаш парното посред лято (както редовно се правеше) спираш сваляш тавана докато охлади и пак продължаваш.....
24
6
 
8
 
! Отговори
Жо преди 11 години
ЦИТАТ "Пластмасовият таван се състои от един компонент и се сваля ръчно, като за целта са необходими двама души. Освен това покривът трябва да бъде съхраняван в гараж, тъй като в колата не е предвидено място за него"Е, НЯМА ПО-ГОЛЯМА ТЪПОТИЯ в автомобилостроенето! Значи, като пътуваш за морето, не можеш да ползваш предимствата на кабриолета? Потиш се 400 км с тавана над главата, щото няма и климатик. Немислим вариант е да оставиш тавана вкъщи /на балкона/. Ами ако завали дъжд, к`во шъ пра`им?
23
2
 
15
 
! Отговори
автоджамбаз преди 11 години
супер си изглежда! има визия на американска кола от 60-те! е, двигателя е слаб,но все пак не е правен в уса москала...
22
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Аз съм на 40г. Първата ми кола беше москвич , баща ми имаше мерцедес . През зимата не можеше да изкачи баира в Княжево и мерцедеса стоеше в гаража , докато мине снежната буря .Бях му на гости, москвича изкачи баира , и баща ми го видя пред къщата , но пак ме попита : Ти как стигна до тук ?Има си качества , трябва само да има илуксозен вид . Вече нямам москвич !
21
2
 
17
 
! Отговори
аС преди 11 години
Искам такава !
20
4
 
57
 
! Отговори
Фен преди 11 години
Който не е карал Москвич 408 нека да си трае!Този автомобил е с вечен двигател и дори да не го пази човек,пак би надживял собственика си!Въздушен филтър не се сменя,а се мие.Помпата е стъклена за бензина с две механични клапанчета-вечни!Карбуратора е краден от японците.Двигателя е *** и буталата са направо в блока без ризи-вечна работа!Няма ангренажен ремък или верига,а е със зъбно колело-вечно!Радиатора е тесен и е сметнат за минус 50 градуса.Колкото е по-студено-по-лесно пали!Всичко се греси
19
7
 
2
 
! Отговори
Stefan_1_Tcholakov преди 11 години
МОЖЕ БИ Е ГРЕШКА ТОВА ЗАГЛАВИЕ,ТОДОР КОЛЕВ БЕШЕ ДИПЛОМАТ В КАНАДАИ СЕ ВЪРНА ....-blitz.bg/index.php?news=182574#commentsform-САМО ТОЙ СИ ЗНАЕ ЗАЩО, НО В БЪЛГАРИЯОСТАВИ ТОЛКОВА МНОГО, КОЕТО В КАНДА И ВЗАПАДА НЕ БИ СЪЗДАЛ С ТАЛАНТА СИ ...--ЖУЧИТЕЛЯТ ЗА ТОВА Е УЧИТЕЛ, ЗА ДА УЧИ И ПОКАЗВА !-youtube/watch?v=ohX-kxfrzdk-ОСТАВИ АВТОГРАФ НА ЦИУЛКАТА МИ ... НА СПЕКТАКЪЛ - ДО ГОДИНА ПО СЪЩОТО ВРЕМЕ - В ГРАД ВАРНА ... -АЗ ЩЕ ПРОДЪЛЖА АВТОГРАФА ОТ ПОКЛОНА ПРЕД ЧАРЛИ ЧАПЛИН ... ЗА ДА НАПОМНЯ, ЧЕ В БЪЛГАРИЯ Е ИМАЛО ТРИМА ТОШКОВЦИ, КОЙТО СА Я РАЗ
18
2
 
29
 
! Отговори
Ех, ако... преди 11 години
Е сега да имах един такъв! Щях да избия рибата по улиците! Гаранция, че щяха да се тълпят зяпачи повече61516 отколкото на някое Порше!