ЕС готви задължителни квоти за електромобили

Целта е по-бързо отказване от двигателите с вътрешно горене
53
ЕС готви задължителни квоти за електромобили
Снимка: Reuters

Задължителни квоти за производство и продажба на електромобили и транспортни средства с ниски нива на вредни емисии най-вероятно ще влязат в сила от 2025 г. Те ще засегнат всички производители, предлагащи автомобили в Европа, съобщава изданието Handesblatt, което се позовава на свои източници в Европейската комисия.

Към момента подобно мярка все още се обсъжда в Брюксел, но се очаква да бъде приета рано или късно. Предложението е на ЕК, а целта е ясна – ускоряване на процеса по спиране на производството на транспортни средства с двигатели с вътрешно горене и преминаването към електромобили.

По информация на изданието, идеята за въвеждане на задължителните квоти ще бъде представена в края на годината. Тя ще стане част от нов пакет мерки за "развитието на мобилност, щадяща климата", които ЕК има намерение да предложи за одобряване.

Освен квоти да производителите, в пакета мерки ще бъдат включени и още по-сериозни норми за вредните емисии, изхвърляни от автомобилите. Идеята обаче засега среща сериозна съпротива от страна на представителите на отрасъла в Германия.

"Ние считаме, че въвеждането на подобни принципи е огромна грешка, тъй като производството на електромобили зависи от огромен брой фактори. Сред тях има и такива, на които автомобилните концерни не могат да повлияят по никакъв начин", коментираха от асоциацията на автомобилните производители в Германия.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

 


53
Още от Коли
ВАЗ, ГАЗ и ЗАЗ – властелините на пътя през социализма
Напиши коментар Коментари
52
2
 
3
 
! Отговори
луди преди 2 седмици
Няма да ги доживеем тия електрокари, щом в Европа ще го налагат през 2025 г., докато ги износят европейците и ни ги пратят на 15 години, значи да ги чакаме в България след 2040г. Таман за откриването на магистрала Струма.
51
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да се спират дизеловите автомобили,и да се стимулира автомобили на газ и метан.
А електрическите автомобили да са преференция.
50
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В момента електроатомобили се продават най-вече за привилегиите по пътя и паркиране и ниски такси и данъци.
Ако сранат мнозинство тези привилегии ще отпанат СЪС СИГУРНОСТ. Ами това са доходи в хазната.
А като почнат да се пройзвеждат милиони батерии, какво ще стане.....ами когато станат за боклукаа , къде ще ги крият? Рециклиране ....мръсория....отрови?
49
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
насила хубост не става,когато някои показатели на ел колите станат приемливи хората сами ще почнат да ги купуват,разбира се ако има производство,май всъщност това е презумцията,да накарат автоиндустрията да произвежда достатъчно бройки за да задоволи търсенето
48
3
 
3
 
! Отговори
Незнайко преди 2 седмици
Супер! Страхотно!! Яко!!!
Бойко ще произвежда тролеи!!!!
47
0
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 2 седмици
Вече има опровержение на тази фалшива новина - ЕС няма намерение да въвежда такива квоти.
46
5
 
9
 
! Отговори
Burzum преди 2 седмици
А ти си обикновен тъ.пак...това е ролята на държавата да води обществено полезни политики а не да разпределя суджуци....
45
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Burzum

Че тя държавата да не ги бере по дърветата парите? Поне да имахме електромобилна индустрия така ще стимулираме индустрията на цтраните производителки абе ти си гений бе.
44
4
 
6
 
! Отговори
Burzum преди 2 седмици
Ще задължат държавите да стимулират купуването на електромобили например с дотация на цената бе ганьовци...ако държавата ти поеме триисет процента от цената ще се замислиш ....въпреки че няма с какво...
43
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Например във Франция квотите са 10000 да кажем какво правим, ако се продадат само 5000?
42
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Какво значи квоти как ще задължат Пешо да си купи електромобил, ако не иска на сила ли?
41
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Квота за производство, но какво правим с продажбите?! Там квоти ще налагат ли. Примерно на тези дето са за демокрация, по 1 ел. Автомобил на 1000 продадени автомобила, а на тези дето искат мнозинството да не решава, по 999 електрически коли на всеки 1000 продадени.
40
2
 
3
 
! Отговори
До 39 преди 2 седмици
Май по-скоро каза, че ако мнозинството не може да направи информиран избор, поради неспособността си за такъв, ще прави избори, които ще водят до резултати, по-лоши и от севернокорейския комунизъм. Да не мислиш, че Прасчо Ун сам се държи на поста. Държи го масата, която къде е зомбирана, къде я е страх да се противопостави. Един всенароден бунт и Ким е пътник, но мнозинството не го прави - защо ли, като са толкова милиони, а управляващите са само шепа? ;)
39
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До до 34

Пича ми каза, че не трябва да е важно мнението на мнозинството та затова му препоръчах да се премести там надявам се да му хареса. :)
38
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Маркс се оказа за пореден път прав, че капитализмът е система , която ще се саморазруши и ще премине в комунизъм......Тази година ние трябва да произведем 300 000 електромобили, ние произведохме 350 000 автомобили и продадохме 380 000 автомобили....ние изпълняваме нормата по петилетката....Да живей ЕК на ЕС, да живей , да живей!
37
0
 
3
 
! Отговори
до 34 преди 2 седмици
Брей, откога способността за информиран избор се нарича севернокорейски комунизъм?! :D МНОГО ялов опит!
36
4
 
11
 
! Отговори
СМЯХ преди 2 седмици
ЕС не спира Вицовете , бай Тошо е малък .
Задължителни квоти за електромобили вървят с Бежанец в Багажника и Терорист на волана .
За правите краставици знаете .
35
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Анонимен 34

Явно не можеш да отговориш на зададените въпроси... Не е учудващо.
34
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Брат Спартак

Тогава отиди да живееш в КНДР там всичко се решава от един човек, а не от "тълпата" там стандарта на живот трябва да е доста висок.
33
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Странна работа - най-големият замърсител е отоплението на твърдо гориво и индустриалните производства на твърдо гориво, които замърсяват в пъти повече от колите, примерно 100 пъти повече, те с колите са се хванали, които са малък замърсител.