Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?

Съдът даде зелена светлина за най-замърсените градове
28 фев 2018 08:50, Петя Славова
100
Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?
Снимка: Reuters

Германски съд даде зелена светлина за забрана на старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове, като мерките ще се взимат и уточняват от местните власти, предаде Франс прес.

Какви ще бъдат последиците на национално равнище за водачите на коли, автомобилостроителите и качеството на въздуха?

Водачите

Решение от вторник, 27 февруари, се отнася за Щутгарт и Дюселдорф, но открива пътя за забрана на движението на дизелови коли във всички германски градове - около 70 през 2017 година - надвишаващи европейските норми за емисии на вредния газ азотен диоксид, пише БТА.

От 15-те милиона дизелови автомобили, регистрирани в Германия, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата Евро 6, тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Най-засегнати са дизеловите коли с норма Евро 5.

Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона. Всичко обаче ще зависи от избора, който ще направят регионалните власти, които ще решават какъв тип стар дизелов модел да забраняват и в какъв периметър. При всяко положение водачите имат време, тъй като прилагането на мерките може да отнеме една година, според автомобилния клуб А Це Е (ACE).

Гражданите, които отиват на работа, но и множеството компании, оборудвани най-вече с дизелови коли, ще бъдат най-засегнати. Възможно е да се приемат изключения за автомобили за спешна помощ или за някои занаятчии.
Очаква се цените на старите дизелови коли, които и без това са спаднали от месеци, да се понижат още повече, отбелязва Щефан Братцел от института Це А Ем (CAM).

Автомобилостроителите

Автомобилната промишленост - най-големият сектор в Германия със своите 800 000 работни места - зависи много от дизела. Оттеглянето от тази технология, което вече е много осезателно, се очаква да се засили. През януари дизеловите коли бяха 33 на сто от продажбите на нови автомобили в страната спрямо 51 на сто преди година. Експерти очакват тази година дизелът да спадне под прага от 25 на сто.
Съдебното решение освен това засилва още повече натиска над сектора да модернизира повече системите за филтриране на дизеловите коли, които вече са в движение. Това досега се отхвърляше от производителите, тъй като може да струва най-малко 7,6 милиарда евро.

Качеството на въздуха

Въпреки множеството програми за борба с атмосферното замърсяване, германските градове, начело с Мюнхен, Щутгарт и Кьолн, от години не успяват да спазят нормите за азотните окиси. Тези вредни за организма газове могат при по-високи концентрации да раздразнят дихателната система и очите, както и да предизвикат сърдечно-съдови болести и белодробни проблеми. Според проучване на Федералната агенция за околна среда около 6000 души в Германия умират всяка година преждевременно от сърдечно-съдови заболявания, свързани с азотния диоксид.

Германските автомобилостроители, специалисти в производството на големи мощни коли, разчитаха на дизела, да могат да спазят европейските норми за емисиите от въглероден диоксид през 2021 година. Ако не успеят, могат да бъдат глобени с десетки и дори стотици милиони евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
6
 
9
 
! Отговори
Глоба и пак глоба преди 6 години
През 2013 г. ЕП прие решение за CO2, отделян в атмосферата, като целта е през 2021 г. леките автомобили да емитират под 100 г/км CO2 (147 г/км за ванове). Сега дизеловите коли почти са стигнали това ниво и са на ниво 104-109 г/км, докато бензиновите с 120-150 г/км са далеч от целта. Сега в Германия може би ще се спасят от глобите за NO2, но след 3 години ще се натресат на глобите за CO2, които могат да избегнат само ако спрат бензиновите и минат на дизелови коли.
69
17
 
27
 
! Отговори
ГражданинА преди 6 години
Най-после почна забраната за "нафтовите печки", то нафтата и газта все пак основно са си за отопление а не за колите ! Дано по-скоро да се въведе и в България тази забрана !!!
68
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В Германия имат проблем със замърсяването с азотен двуокис, но забраната на дизеловите коли, реално няма да намали замърсяването с NO2. Бензиновите коли също замърсяват с NO2 и сега ще принудят живеещите в Шутгарт да си купуват бензинови коли, а сегашните няма да има на кого да ги продадат. Като си купят бензиновата кола, тя няма ли да замърсява с NO2? Малко по-млако, но пак ще замърсява и пак ще си имат наднормено замърсяване s NO2, а замърсяването с CO2 ще се увеличи много.
67
5
 
9
 
! Отговори
??? преди 6 години
Ако колите наистина замърсяваха толкова много, както ни убеждават, то в София и и във всички по-големи градове в България би трябвало да има голямо наднормено замърсяване с всичко, с ковто замърсява автомобила, а то няма, нито едно наднормено замърсяване няма. Единственото наднормено замърсяване в България е с фини прахови частици през студените дни на зимата, заради отоплението на дърва и въглища и горенето на гуми и какво ли не още. В Щутгард явно има и други замърсители с азотни оксиди.
66
6
 
7
 
! Отговори
Бензин vs Дизел преди 6 години
Евро 6Изискване за замърсяване с азотни оксиди*Коли с тегло < или равно 1305 кгБензинови - 0,06 г/кмДизелови - 0,08 г/км*Коли с тегло 1305-1760 кгБензинови - 0.075 г/кмДизелови - 0.105 г/км*Е, бензиновите не замърсяват ли? Вярно, по-малко от дизеловите, но не чак толкова по-малко. При по-старите коли разликата е по-голяма, но те намаляват и скоро ще изчезнат по естествен път.
65
4
 
7
 
! Отговори
Щирлиц преди 6 години
До Анонимен 67Затвори се със своя газово-бензинов таралясник,и подишай ароматите,които излизат от благословените му цилиндри.Може да ти дойде акъл,знае ли човек?
64
2
 
6
 
! Отговори
до 65 преди 6 години
Шутгарт е градът с най-мръзен въздух в Германия и точно нивата на азотни оксиди там са доста високи! Нивата на NO2 са регламентирани от ЕУ и не трябва да бъдат над 40 микро грама на кубичен метър на година - затова са и забраните за дизелите, те са най-опасни както за хората така и за природата
63
2
 
8
 
! Отговори
prostyu преди 6 години
значи дизела е вреден за здравето, но не се забранява производството. А наркотиците са забранени, да се произвеждат, но пък консумацита им е легална. браво
62
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не бе германците са ***, пак са направили нещо без да мислят - голям виц хахаха!Почитателите на нафтовите печки ги съветвам само за проба да се затворят за 30мин в един гараж с работещия си таралясник и да видим след това ще могат ли да излязат навънка и какво ще храчат ...
61
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да поясним малко. CO2 е естествен продукт. Хората като дишат усвояват O2 и издишват CO2. Да забрани и хората а?Растенията поемат CO2 и изпускат O2.
60
0
 
8
 
! Отговори
До 61 преди 6 години
Евро 5 и 6Изискване за замърсяване фини прахови частици:дизел - 0.005 г/кмбензин - 0.005 г/км за коли с директно впръскванеКазваш, че дизеловите замърсявали повече с твърди частици ли? Щутгарт е град с население около 612 хиляди човека. Това голям град ли е, за да има проблем с замърсяването с NO2 от автомобилите? Бензиновите коли също замърсяват с NO2, по-малко от дизеловите, но вече почти се изравниха.
59
2
 
15
 
! Отговори
До Странно! преди 6 години
Основният проблем не е въглеродния двуокис СО2, а азотния окис NO. Бензинът отделя повече СО2, но това е проблем като парников газ, но не и толкова за здравето. Реално ние издишваме въглероден двуокис и бихме се задушили от него при голяма концентрация, но не и друго. Дизелът отделя огромни количества азотен окис NO, което е убийствено за здравето. Отделно и фините прахови частици, които нямат изчистване от белия дроб. За градски условия - дизелът е бавен убиец! Германците не са ***!
58
2
 
1
 
! Отговори
putyu преди 6 години
супер, само газ ки и зил ове, але але. как ще забраняваш на клиента, а не на производителя бе, алу
57
8
 
2
 
! Отговори
Пак ни лъжат преди 6 години
Няма смислен довод за забрана на дизеловите коли, като в същото време да няма забрана за бензиновите коли. Дизеловите коли замърсяват повече от бензиновите само с азотни оксиди, но за сметка на това, бензиновите замърсяват повече с въглероден двуокис. За останалите замърсявания, те са приблизително еднакви за колите по Евро 4, 5 и 6.
56
0
 
11
 
! Отговори
мд преди 6 години
До Странно!Бензиновите изпускат повече въглероден диоксид, но много по-малко NO2 и твърди частици, които са основния проблем в големите градове. Това, че данъкът се определя на база въглероден диоксид е от времемето, когато държавите са искали да борят глобалното затопляне с дизел. В много държави данъкък на дизелите вече е изравнен с бензиновите, а някъде дори и по-висок.
55
3
 
2
 
! Отговори
пена преди 6 години
"Ел. колите се виждат, като алтернатива, но проблемът е, че дори нещо, като Model 3 на тесла, с пробег само от 340 км,"понеже всичките коли, които карат на газ из БГ правят много повече от 300км на едно зареждане...
54
7
 
1
 
! Отговори
lol преди 6 години
До пенатъпчо панелен. не се мери теглото а капацитета. ***, по *** > най *** > българин.
53
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ПОСЛЕДИЦИТЕ СА, ЧЕ ДИЗЕЛОВИТЕ БРАКМИ ЩЕ ДОЙДАТ В БЪЛГАРИЯ.
52
5
 
9
 
! Отговори
:) преди 6 години
Време е дизела да си ходи от градовете.
51
2
 
15
 
! Отговори
пена преди 6 години
"дизела трябва да се забрани за всичко освен камиони (пикапи, джипове) над 1тон."95% от автомобилите по улиците са над 1 тон :-)