Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?

Съдът даде зелена светлина за най-замърсените градове
28 фев 2018 08:50, Петя Славова
100
Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?
Снимка: Reuters

Германски съд даде зелена светлина за забрана на старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове, като мерките ще се взимат и уточняват от местните власти, предаде Франс прес.

Какви ще бъдат последиците на национално равнище за водачите на коли, автомобилостроителите и качеството на въздуха?

Водачите

Решение от вторник, 27 февруари, се отнася за Щутгарт и Дюселдорф, но открива пътя за забрана на движението на дизелови коли във всички германски градове - около 70 през 2017 година - надвишаващи европейските норми за емисии на вредния газ азотен диоксид, пише БТА.

От 15-те милиона дизелови автомобили, регистрирани в Германия, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата Евро 6, тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Най-засегнати са дизеловите коли с норма Евро 5.

Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона. Всичко обаче ще зависи от избора, който ще направят регионалните власти, които ще решават какъв тип стар дизелов модел да забраняват и в какъв периметър. При всяко положение водачите имат време, тъй като прилагането на мерките може да отнеме една година, според автомобилния клуб А Це Е (ACE).

Гражданите, които отиват на работа, но и множеството компании, оборудвани най-вече с дизелови коли, ще бъдат най-засегнати. Възможно е да се приемат изключения за автомобили за спешна помощ или за някои занаятчии.
Очаква се цените на старите дизелови коли, които и без това са спаднали от месеци, да се понижат още повече, отбелязва Щефан Братцел от института Це А Ем (CAM).

Автомобилостроителите

Автомобилната промишленост - най-големият сектор в Германия със своите 800 000 работни места - зависи много от дизела. Оттеглянето от тази технология, което вече е много осезателно, се очаква да се засили. През януари дизеловите коли бяха 33 на сто от продажбите на нови автомобили в страната спрямо 51 на сто преди година. Експерти очакват тази година дизелът да спадне под прага от 25 на сто.
Съдебното решение освен това засилва още повече натиска над сектора да модернизира повече системите за филтриране на дизеловите коли, които вече са в движение. Това досега се отхвърляше от производителите, тъй като може да струва най-малко 7,6 милиарда евро.

Качеството на въздуха

Въпреки множеството програми за борба с атмосферното замърсяване, германските градове, начело с Мюнхен, Щутгарт и Кьолн, от години не успяват да спазят нормите за азотните окиси. Тези вредни за организма газове могат при по-високи концентрации да раздразнят дихателната система и очите, както и да предизвикат сърдечно-съдови болести и белодробни проблеми. Според проучване на Федералната агенция за околна среда около 6000 души в Германия умират всяка година преждевременно от сърдечно-съдови заболявания, свързани с азотния диоксид.

Германските автомобилостроители, специалисти в производството на големи мощни коли, разчитаха на дизела, да могат да спазят европейските норми за емисиите от въглероден диоксид през 2021 година. Ако не успеят, могат да бъдат глобени с десетки и дори стотици милиони евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
7
 
6
 
! Отговори
До 53 преди 6 години
Не си наясно с много неща. Първо за теглото на автомобилите. Над 1 тон са вече на практика всички автомобили. Най-лекият Голф, който се продава сега е 1216 кг, а най-тежкия е 1970 кг. Забрани не трябва да има. Щом държавата е разрешила да купиш някакъв автомобил, то сега не може да ти забрани да го ползваш, ако е технически изправен. Не знам защо са нарочили дизеловите автомобили, след като бензиновите замърсяват повече с основния замърсител - въглеродния двуокис.
49
3
 
5
 
! Отговори
до Немска му работа преди 6 години
*** ти от гугъл мапс ли разбра че няма инфраструктура за електрическите коли в Германия? Повечето големи градове имат вече доста места за зареждане на ел, автомобило, повечето фирми даже имат по няколко такива места на паркингите си ...
48
7
 
10
 
! Отговори
lol преди 6 години
дизела трябва да се забрани за всичко освен камиони (пикапи, джипове) над 1тон.ако не ви харесва, защо не се оплачете че бензина ви е таксуван 500-800% и от 40ст става 2л40ст ???
47
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Щутгарт и Дюселдорф са два от градовете в Германия с най-много коли на човек от населението. С тези ограничения уж за чистотата на въздуха, немците май се опитват да си решат проблема с трафика. То и Фандъкова в София се опитва да ги имитира, но не осъзнава, че преди забраните, немците са направили много други неща, а в София направо се минава към забрани.
46
1
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
В България, вкл. и в София, няма проблем с наднормено замърсяване от колите, както е в Германия. Колите в София са относително нови (средна възраст около 10-11 години) и се използват много по-малко в сравнение с подобните на София градове в други държави, вкл. и в Германия. В Берлин 44,2% от хората отиват на работа с кола, а в София само 24,6% отиват с кола на работа. В Берлин средният пробег на година е в пъти по-голям от този в София, а и Берлин е градът в Германия с най-малко коли на човек от
45
8
 
4
 
! Отговори
Немска му работа преди 6 години
Немците пак първо ще действат, а после ще мислят и ще викат, оле-ле, какво направихме. Не им е за пръв път, но няма да се научат. Новите бензинови двигатели замърсяват повече от новите дизеловидвигатели. За електрически коли няма инфраструктура, така че който си купи електрическа кола ще има голями проблеми. Тези, които са смесени бензин/газ или бензин/ток, имат обикновено по-голямо замърсяване, когато са на бензин, в сравнение с чисто бензиновите, а често ще им се налага да карат на бензин.
44
7
 
11
 
! Отговори
Край преди 6 години
Последиците са че празноглавите софянци ще измрат от асма/ефизем/ белодробна недостатъчност и ракове на белия дроб. Преди това обаче ще юркат трилитрови дизелаци шеста употреба лукс. Кеф цена нема нали?!
43
1
 
10
 
! Отговори
i'm преди 6 години
Не ги мисли немците, те отдавна са го преценили и изчислили и измислили. Ние да му мислим, че нашите хубавци като решат да повтарят като папагали и тогава ще го втасаме.
42
0
 
6
 
! Отговори
До 46 преди 6 години
Колко цилиндров е този двигател с този колянов вал?
41
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Както и да го очернят, двигателят на Рудолф Дизел има поне с 10% по-висок кпд от бензиновия. При големите дизели ефективността е над 50%. Има двигатели, дето само коляновият вал тежи 500 тона.
40
4
 
10
 
! Отговори
Мда преди 6 години
Чувствам как Германия сама се закопава!С дизелите-като с "бежанците",пълно безумие,с някакви абсурдни доводи.Че то замърсяването не е от вчера и много се направи по въпроса,сегашните дизели въобще не приличат на едновремешните!Има просто решение-плъгин хибриди с дизелов двигател,в града ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на ток,а навън на дизел.За няколко години пазарът ще се насити на такива коли и проблемът е решен без безумия!Изобщо,докато се появят мощни батерии,хибридите(бензин и дизел) са решение.
39
2
 
13
 
! Отговори
Немска му работа преди 6 години
Хубава работа, ама немска. Сега като немците си заменят относително по-новите дизелови с относително по-стари бензинови коли (няма да ги заменят с електрически), от едно малко надноремно замърсяване с азотен двуоксид, ще се натресат на няколко по-големи наднормени замърсявания и тогава ще спрат бензиновите и ще пуснат дизеловите коли.
38
7
 
9
 
! Отговори
Странно! преди 6 години
Все пак е странно. Като цяло бензиновите коли по Евро 5 и Евро 6, замърсяват повече от дизеловите по същия стандарт. Особено голяма е разликата при въглеродния двуокис, където бензиновите замърсяват с 25-40% повече от дизеловите коли, а точно СО2 е основният замърсител и не случайно в Германия размера на данъка зависи от нивото на замърсяване с СО2.
37
5
 
16
 
! Отговори
123 преди 6 години
Тия зорлем си съсипват сами икономиката. Спрат ли дизелите кой ще си купи немска кола?! Никой. Смисълът на това да си купиш немска кола е точно заради дизела. Японците и корейците яко ще намажат от цялата работа. Техните бензинки са добри и надеждни. Разработени са за американският пазар и го правят отдавна. Като почнат да ги правят и за европа и цените ще паднат още. Т.е. пишете ги фолквагин и другите немски тарикати бегали.
36
1
 
8
 
! Отговори
Бог знае какво е преди 6 години
За в БГ няма страшно, - че то у нас туй дизел ли е?!
35
1
 
20
 
! Отговори
поправете заглавието преди 6 години
Да се чете: ,,Без стари дизелови коли само в центъра на Щутгарт и Дюселдорф''. Вашето заглавие е подвеждащо и вкарващо в заблуда. Според него спират всички дизели на всякъде в цяла Германия.
34
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От ОПЕК много се зарадвали на тази новина.
33
1
 
23
 
! Отговори
Тъп на 179 градуса преди 6 години
Вин Дизел не може да припари повече там.
32
2
 
13
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Всички кърпели , които ще махнат там , ще ни ги докарат тук по автокъщите !
31
2
 
15
 
! Отговори
Истината преди 6 години
В Берлин, градът в Германия с най-малко коли на човек от населението, 45,2% от хората отиват с кола на работа, а в София само 24,6% отиват с кола на работа. В България средният брой километри изминаван за година от една кола е в пъти по-малко в сравнение с Германия.