Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, смята Йонко Мермерски
17 окт 2018 18:00, Красимир Ангелов
125
Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите
Снимка: Reuters

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност на този етап те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, заяви Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. По думите му това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.

Това най-после започна да се посочва от шведското министерство на транспорта, посочи Йонко Мермерски и определи атаките към двигателите с вътрешно горене като "политически шум".

По думите му голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат, смята още експертът.

"Двигателите с вътрешно горене, без значение дизелови или бензинови, са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели постоянно биват наблюдавани под лупа, защото те са в лицето на хората", смята експертът.

При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То петрол може да има за 10000 години някъде надълбоко в недрата на Земята на 1000 километра дълбочина, но за да изпомпаш и да рафинираш такъв петрол до някакво гориво, за 1 литър гориво ще трябва да вложиш енергия еквивалент на 5 литра гориво, което обезсмисля цялото упражнение. Свърши ли "лесния" петрол, започват войни ако не сме намерили друго енергийно решение.
45
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браво бе!Откриха топлата вода!Това е всеизвестен факт за всеки нормалноинтелигентен човек!
44
6
 
6
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 5 години
Обаче, Йонко, фабриките, които правят електричество за електромобилите не си изпускат изгорелите газове в центъра на града, където всички ги дишаме.
43
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
150 000-200 000км се навъртат за 3-5 години експлоатация,освен това тези емисии остават там където се произвежда батерията,и след тези км става по-екологична от двг,донякъде е прав човека,но чак пък 3 пъти,сигурно е искал да каже че до 3 години е еднаква с двг-то.Да не споменаваме,че няма смяна на масла(за 200 000км това са 10-15 смени на масло)филтри и ремъци с ролки,праве че батериите още не са съвършени,има вече доста по-добри,но явно с цел не се произвеждат, за да се изчерпи петрола
42
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименДори да се хабят въглища и изкопаеми горива, това се случва на ограничен брой места и там може да се сложат пречиствателни инсталации или да се модернизираМи що не се сложи и що не се модернизира като може ами бълват дим? Къде са екоактивистите да обърнат внимание на факта?
41
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кон, магаренце, биволи...а, чакай, бе и те са в графата "замърсители"!Велосипед!!!!!!!Ами, как ще возим 4 члено семейство в Гърция на почивка?Ами, "зимъска, когато сняг забръска"?Хайде, когато изобретят екологически чист двигател тогава да се обадят "учените"!
40
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ПЪК И АКО ГИ НАПРАВЯТ ТЕЗИ КОЛИ ДА СЕ БЛЪСКАТ ЧЕЛНО, КАКТО Е В ПРОЕКТИТЕ НА ГЕРБ ЗА ТРАМВАИТЕ ПО ГРАФА....ЩЕ НАСТАНЕ ТАКЪВ ЖИВОТ...
39
0
 
11
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Глупости на търкалета. Защо не се говори никога за разходите за добив на петрол, загубите по преноса, цената на рафинериите, енергията необходима за дестилация на петрола до бензин или дизел и транспорта на горивата до бензиностанцията? Бензинът не извира от бензиноколонката.
38
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дори да се хабят въглища и изкопаеми горива, това се случва на ограничен брой места и там може да се сложат пречиствателни инсталации или да се модернизира производството. Много по-сложно е да се прави това за всеки произведен автомобил. За това електромобилите ще останат много по-чисто и екологично решение. Защото дори да има проблем, той е концентриран във фабриките за производство и електроенергия
37
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ДА РАЗКАРВАШ 200 КГ. БАТЕРИЯ, КОЯТО ПРИ ТОВА РАНО ИЛИ КЪСНО ТРЯБВА ДА ПОДМЕНИШ, А НЕ Е ЕВТИНА...Бъдещето е на водородния двигател.А нефтът ще се използва в химията - пластмаси, изкуствени торове, маргарин и пр.
36
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До марксистПри "другарят Живков" пенсионерите в България не ровеха в кофите за огризки от храна. Всеки имаше кола макар и руска лада или москвич, жилище, къща на село, спокоен живот, сигурна работа и не се притесняваше как ще плати тока и парното.
35
2
 
9
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Абе ние тротоари нямаме как я виждате да се изгради инфраструктура за зареждане.Само пред един вход ще трябва колонка с поне 10гнезда.Има да се спъваме в шнурове по тротоарите.Луда работа
34
0
 
5
 
! Отговори
Ти да видиш... преди 5 години
Докато не открият двигател който да работи с морска вода , няма да бъдя спокоен. Ама и тогава ще се питаме, къде ще дяваме изхвърлената сол от ауспусите?Така е ..Няма само добрини на този свят.
33
6
 
6
 
! Отговори
марксист преди 5 години
До Анонимен37Така е.Трябва да се забранят частните превозни средства.Само другарите Ким. Живков, Енвер Ходжа и Чаушеску да имат право да се возат на автомобил.За пролетариата - конски вагони.
32
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Руснаците пуснаха на вода подводница с въздухонезависим двигател, вероятно водородни клетки. В Германия също работят по такъв проект. Със сигурност утре ще има много успешни разработки. Вижте революцията с LED! Кой би могъл да помисли за такова КПД само преди няколко години?
31
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нефт и газ има поне за още 500 години. Не че това е най-добрата енергия за придвижване, но е по-добра от електричеството.
30
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не трябва да се стимулира личното притежание на превозни средства, били те с ДВГ или електромобили. Трябва да почне да се изгражда ново поколение транспортна инфраструктура, градска и извънградска, бързи влакове във вакуумни тунели и т.н. Така няма да има задръствания, ще има повече пространство в градовете, по-малко ресурси ще се хабят за производство на коли и т.н.
29
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нефтът няма да свърши. Ние ще свършим преди него. Опечени и отровени. Нефт има много. И ще има, но няма как да се изгори всичкия поради описаните 2 причини - опечени и отровени.
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Така еТи пиян ли си?Човекът казва, че нефт ще има до 2050.Ти казваш, че ще има още за 300 години.Ама казваш, че бил прав.
27
4
 
9
 
! Отговори
Burzum преди 5 години
А двигателите с вътрешно горене как се правят с изчуква е на ръка ли?За тях не се ли използват горива тоя алуминий или стомана как се добива ,разтапя ,отлива на калъпи пак се разтапя и форматира а маслата и другите течности как се произвеждат?Дори само заради въздуха в големите градове си струват електромобилите....