Радев върна данъка за старите коли. НС да мисли отново

Призова ГЕРБ да обяснят на хората за "Гражданската отговорност"
128
Радев върна данъка за старите коли. НС да мисли отново
Снимка: Булфото, архив

Президентът Румен Радев съобщи, че е наложил вето на поправките в Закона за корпоративното подоходно облагане.

"С това давам възможност на парламента да има достатъчно време да разгледа ветото и да не се забавят сроковете за приемане на бюджет 2019 г.", коментира той.

Още по темата

Президентът обаче не отговори на въпроса дали ще приеме поканата на ГЕРБ за среща с него заради измененията в Кодекса за застраховането, свързани със задължителната "Гражданска отговорност".

"Първо, ако искат да обяснят нещо на някого, трябва да бъде обяснено на българския народ. По Конституция президентът стои в края на законотворческия процес и аз активно участвам в него", отсече държавният глава.

Със закона, който Радев връща на депутатите, се направиха изменения и в редица други данъчни закони.
Една от основните промени в него е свързана с данъка за старите автомобили, които най-много замърсяват околната среда.

Променя се концепцията за определяне на данъка, като формулата ще включва два компонента - имуществен и екологичен. Имущественият отчита мощността и годината на производство на колата, а екологичният - екологичната категория.

"Въвежда се коренно различен начин за определяне на данъчната основа. Досегашният имуществен компонент, който се базираше на мощността и годината на производство, се допълва от екологичен компонент. В резултат на коефициента на екологичния компонент по-старите коли с евросертификат под 3 ще имат утежнение в данъка в сравнение с по-новите автомобили с евросертификат 5 и 6", обясни след приемането на закона шефката на бюджетната комисия Менда Стоянова.

По думите й мярката е умерена и ръстът на данъка няма да е толкова непосилен за гражданите. Тя обърна внимание и че трябва да има реални мерки за подобряването на качеството на въздуха.

"Стъпката е доста умерена и не повече от 20-30% ще е ръстът на данъка на по-старите автомобили, които и по принцип са с по-нисък данък. Това няма да е голяма сума, която да утежни хората. Но като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се тровим с този въздух и да продължаваме да даваме повече пари за здраве заради това", коментира Стоянова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


128
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
7
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браво на Президента.Оказа се костелив орех за Шайката.Затова 3/4 от Българите го избрахме пряко.
7
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако няма да расте данъка за старите коли, за какво тогава го променят? С тези 10 допълнителни лева увеличение ли ще се справят със старите коли и замърсяването? Нищо смислено не се прави, което е типично за управляващите
6
22
 
4
 
! Отговори
Винету преди 5 години
До 4 червен ***. Стига си го задавал този банален въпрос. Работят си хората, не стоят като теб пред монитора на Позитано 20.
5
35
 
7
 
! Отговори
изнервен преди 5 години
Страхливец! Само се оправдава с някакви нормативни правила. А бе, ***, един президент трябва да бъде комуникативен и активен и чрез неформални и добронамерени срещи за намиране на общи добри решения за хората.
4
3
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе къде са покриха ЛъжеПатрЕотите и шишкавия бидон от Банкя.Никакви ги няма от началото на протестите.
3
7
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браво. Президентът е единственият, който мисли за Гражданите на Репулика България.Ако не беше той, герберската шайка щеше да си разиграва коня както си иска.
2
3
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гербаджиите и лъже-патриотите да си опичат акъла дали ще го пуснат отново.
1
45
 
13
 
! Отговори
zz11 преди 5 години
Абсолютен клоун. Единственото лошо на този закон беше, че на старите мощни коли завишението беше малко, а на новите поевтиняването незначително. Този данък трябва да облага замърсяването и до някъде мощността и да няма нищо общо с възраст и стойност на кола.