Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени

Изоставаме от тенденцията в Европа да се купуват нови коли
Обновена: 10 авг 2019 12:03 | 10 авг 2019 12:00, Александър Попов
177
Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени
Снимка: Булфото, архив

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Още по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
2
 
7
 
! Отговори
Хахахааааа. преди 4 години
Каквито и да са, колите, важното е да е по джоба ми и да ми върши работа.ЗАПАДНИТЕ СА ЕВТИНИ, ЗДРАВИ 84497И ПРЕДПОЧИТАНИ ОТ ВСИЧКИ!
52
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И какво сега? Предвижда се законопроект, който да ни задължи да купуваме по-нови, а старите за скрап. Нали Мента-та това опита. Какъв е смисълът на този безумен журналистически материал!
51
2
 
14
 
! Отговори
Глупости преди 4 години
КОЛИТЕ 2-РА УПОТРЕБА, ПРЕЧАТ НА ВНОСИТЕЛИТЕ НА НОВИ КОЛИ И НА БИЗНЕСА ИМ.ЗАТОВА Е ТОЯ РЕВ И ГЛУПАВИ СТЪКМИСТИКИ.
50
3
 
11
 
! Отговори
Българин преди 4 години
7 бона и лачени само показва нивото на автора.
49
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 39Това са пълни глупости!В началото на 80 те се взимаха около 150 лв и то със 7ми разряд. Военните взимаха около 250 лв
48
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Забранете старите коли,за да намалеят малко,че е някакъв ад. Седнали вътре по 1 човек и си се возят,мърсят въздуха. Има граки трнаспорт и таксита за по 1 човек.
47
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Един нормален българин не може да си позволи да плаща 500 лева на месец за вноска. Дори и една нова румънска дачия е отвъд джоба.
46
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
С минимална работна заплата не можеш да платиш вноската по лизинга дори на Дачия........за какво си говорим
45
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В резултат, места за паркиране колкото искаш, дори с автомобил е по-бързо и по-чисто, защото няма чак такива задръствания като тук. Просто влаковете хвърчат с 200-300 под и над земята, и освен събота и неделя да се правят на селяни, автомобил не им трябва. Имат и велоалеи дори между градовете и предградията. За всеки по нещо. Тук умишлено не се инвестира в обществен транспорт, защото получателите на куфарчета трябва да събират пари от винетки, застраховки и глоби. Виновните сме ние, че ги търпим
44
3
 
13
 
! Отговори
до 21 преди 4 години
Мда, това е отмъщението на цър.вула, след като не може да има кола като твоята си избива комплексите като я удря зверски с вратата си. Аз затова съм си инсталирал камери със шоков сензор ама живея в цивилизована държава, където такива изпълнения се преследват като 'hit and run' престъпление и нарушителя заплаща освен щетите по колата също и компенсация за времето, което си отделил да се занимаваш с него, както и компенсация за ядовете, които си брал (психологически травми)
43
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Виновни са онези, които споменах, с червените куфарчета. На практика на такива като мен в Германия не им е необходим автомобил, изобщо. Има хора които събота и неделя си стоят в града, не обичат да обикалят селата да гледат фазани, мечки, да висят край езера и да ги хапят комарите. В Германия градовете са построени с ниско строителство и много широки улици, има място и за трафик, и за паркиране. От жилище до спирка е макс. 5мин, макс. 5мин чакане, макс. 30мин път, ако е от далечно предградие.
42
0
 
22
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Че какво чудно има в тия данни, аз не разбрах! Такива доходи-такива коли!
41
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Страната ни е в дъното на класацията" Стига само"Страната ни е в дъното"
40
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В държавата-Цирк - всеки ден има нов епизод.
39
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тиквата също е овехтял - вече 10 години, а пък ако не е с пренавит километраж - е цели 60 години. Време е да му бием шута и да идва следващия Клоун.
38
11
 
19
 
! Отговори
до 35 преди 4 години
Това за 105 лв заплата са явно някакви седер астко герберастки митове.Моята заплата в началото на 80 те беше около 700 лв, като в добри месеци и с изпълнение на плана, нощни и празнични минавах 1000 лв.Бях началник смяна на Стан-1200 в ПСВ на несъществуващия вече КРЕМИКОВЦИ.
37
1
 
12
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 години
Поредната фалшива новина. Колите в България са 393 на 1000 човека (виж другата новина) население, което означава, че са 2,75 милиона, а не 4 милиона.
36
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 13Ама ти щом толкова си закъсал направо си за позитано 20, или направо се кандидатирай за *** при в.сидеров!
35
4
 
1
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
И къде се продават коли за 4-7 касови бележки? Или се имат предвид държавните ценни книжа?
34
5
 
18
 
! Отговори
ДАЛЕЧНАТА ЗАСТАВА преди 4 години
""8000 лв за жигула, а заплатата на маш.инженер учил 20 години и то ЯКО....105 лв!?!?!?.Заплатата на новозавършил инженер беше към 150лв, като сравнително бързо достигаха до 250лв.В СЗ"Кл.Ворошилов",монтьорките взимаха крайно месечно възнаграждение към 480-550 лв,а настройчиците между 600-800 лв,като имаше моменти когато достигаха до 1000лв-по изключение