Ракът на яйчниците ще се открива с термограми

Методът може да определи и степента на развитие
15 яну 2014 21:53,
Ракът на яйчниците ще се открива с термограми
Източник: Reuters

Тест, който изследва кръвта с помощта на топлината, може да открива рак на яйчниците според американски учени.

Методът изследва протеините в кръвта, включително и произвежданите такива от туморите. Според проучването по този начин може да се идентифицира наличието на рак на яйчниците, освен това може да се определи и степента му на развитие.

Учени от Великобритания са на мнение, че термограмите на кръвната плазма могат да бъдат полезни за откриване на туморното заболяване, но са необходими допълнителни доказателства по отношение на точността и надеждността на метода.

Към момента ракът на яйчниците се установява като се търсят анормални клетки при тест цитонамазка, където могат да се засекат рискови вируси, които биха могли да доведат до развитие на заболяването.

По време на проучването експертите изследват кръвни проби с термограма на кръвната плазма. Кръвните проби реагират различно на топлината, в зависимост от вида на протеините, които се съдържат в кръвта. Всичко това може да се наблюдава в термограмата – нещо като пръстови отпечатъци на съдържанието на белтъци.

Методът тества 67 жени с различен стадий на рак на яйчниците. Целта на учените е разберат дали той може да установи различията между пациентите и здравите хора. Според изследователите тестът би могъл да се използва, за да определи кога състоянието налага лечение и кога се изисква само наблюдение.

Данните от проучването са публикувани в сп. Plos One.

Още полезна информация за здравето може да намерите на Puls.bg