Бързи и яростни ли са? В Европа търсят решения за ел. скутерите

Скок към бъдещето или неудобство за пешеходци и шофьори?
17 авг 2019 14:35, Елка Василева
62
Бързи и яростни ли са? В Европа търсят решения за ел. скутерите
Снимка: архив, Reuters

Направо ги забранете. Налагайте глоби за превишена скорост. Накарайте ползвателите им да полагат изпит за правоуправление. От Париж до Берлин европейските градове търсят решения за двуколесното явление, което бързо преобразява градския пейзаж в световен мащаб: електрическите скутери.

Защитниците им ги наричат скок към бъдещето, освежаващ, основан на електронно приложение начин да профучиш от Лувъра до Айфеловата кула, без да произвеждаш замърсяване, което задавя планетата.

Глупости, казват критиците, като посочват растящия брой наранявания и дори смъртни случаи, в които са замесени електрически скутери. Те порицават това ново неудобство за пешеходците, колоездачите и шофьорите, които вече се борят за ограниченото пространство по градските улици, пише Асошиейтед прес.

От другата страна на океана американските градове също се борят да контролират компаниите, които дават под наем превозните средства и да опазят невредими водачите им. Ето какво правят някои европейски държави по въпроса:

Франция

В понеделник френското правителство, което подготвя нови правила, се срещна с жертви на инциденти със скутери. Само в Париж има повече фирми за скутери под наем, отколкото в целите Съединени американски щати, според юнско изследване, и най-малко 20 000 кръстосват по историческите му улици.

Още по темата
Повечето са наети чрез мобилно приложение скутери, които вземаш и оставяш, където пожелаеш и това е особено привлекателно за туристи и младежи. Но групи на пострадали от скутери казват, че тези ползватели не познават френските правила за движение по пътищата и не винаги могат да бъдат държани отговорни за инциденти. Тази година в Париж беше убит водач на скутер, а ранените са десетки.

Париж налага 135 евро глоба за каране на скутер по тротоара. Кметицата на града иска да ограничи скоростта на скутерите до 20 км/ч. в повечето райони и до 8 км/ч. в райони с натоварен пешеходен трафик. Тя планира да ограничи броя на операторите до три и да намали скутерите.

Новите правила, очаквани през септември, ще бъдат въведени и в други френски градове и ще включват потенциални глоби за превишена скорост до 1500 евро.

Германия

Берлин легализира преди два месеца електрическите скутери и бързо осъзна, че се нуждае от по-строги правила.

Миналата седмица служители в градския съвет в германската столица обявиха планове за зони за паркиране по улиците за задвижваните с батерии возила, които често са оставяни безразборно по тротоарите. Освен това берлинската полиция ще увеличи патрулите, за да предотврати незаконно поведение като возене на двама души на един скутер.

Германската полиция каза, че седем души са били сериозно ранени, а 27 са получили леки травми при инциденти със скутери от средата на юни, като посочи, че повечето са се дължали на безотговорно управление.

Великобритания

В Обединеното кралство е забранено електрическите скутери да се движат по тротоарите и е нарушение да се карат по пътното платно, защото не спазват законите, изискващи застраховка, данъци и изпит за правоуправление.

Застъпниците им протестираха с довод, че е време за промяна на правилата.

Телевизионната водеща и известна фигура в YouTube Емили Хартридж, на 35 години, стана първият човек във Великобритания, убит при управлението на електрически скутер, когато на 12 юли беше блъсната от камион в Южен Лондон. На следващия ден 14-годишно момче получи нараняване на главата, след като се блъсна в автобусна спирка в Югоизточен Лондон.

Испания

Електрическите скутери са осеяли урбанистичния пейзаж в големите испански градове, а официалният пътен регулатор е подготвил нови инструкции - но одобрението им зависи от испанските политици, които сформират ново национално правителство, след като изборите през април не доведоха до категорично парламентарно мнозинство на никоя партия.

Междувременно градовете въведоха всевъзможни ограничения. Каските са задължителни само в Мадрид за лица под 16 години. Но важат за всички в Барселона, където 92-годишна жена загина миналата година, след като беше блъсната от скутер. Водачът беше разследван за непредумишлено убийство, но накрая само беше глобен поради липсата на регламент.

В Мадрид градът изисква водачите на скутери да се движат единствено по пътища, които имат не повече от една лента за движение и е наложена максимална скорост от 30 км/ч.

Миналата седмица Севиля се присъедини към треската за споделено возене със скутери, но операторът, който дава под наем возила в този южен град, проучва как да самоограничава пътуването до и от определени частни места за паркиране.

Белгия

Брюксел - столицата на Белгия и на Европейския съюз е заляна от електрически скутери от миналата година.

Но всяка от 19-е общини, които образуват Брюксел, има свои собствени правила за возилата. Някои налагат глоби или ограничения в скоростта, докато други налагат ограничения за паркиране.

Регионът на Брюксел сега събира информация от всички общини, за да рационализира тези правила. Говорителка на градските власти каза, че досега е имало един фатален инцидент с участието на електрически скутер, а голяма болница съобщи, че лекува по двама ранени дневно, след инциденти със скутери.

Италия

Италианското министерство на транспорта миналия месец въведе нови правила за електрически скутери, сегуей ПТ, ховърборд и други електрически форми на транспорт.

Водачите на скутери могат да се движат по улиците, но не по-бързо от 30 км/ч. В пешеходци зони скоростта на електрическите скутери е ограничена до 6 км/ч. Сега е ред на италианските градове да обозначат райони, да поставят пътни знаци и да въведат правила в бизнеса за наем на скутери.

Балканските държави

В балканските държави електрическите скутери още се намират в сивата зона, с изключение на Словения, която работи върху законови правила, които ще ги ограничат в пешеходните зони и велоалеите.

Максималната скорост ще бъде ограничена до 25 км/ч., но в пешеходци зони електрическите скутери ще трябва да се движат със скоростта на пешеходец.

Те ще са обект на същите правила като велосипедите, което означава, че трябва да имат светлини, а каските ще са задължителни за малолетни водачи.

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 32И в момета, в който спряха да стрелят в гръб по границите, до 97-а вече паднахме на 7 милиона ...
37
4
 
1
 
! Отговори
до до до до 25 преди 4 години
Нищо интересно - ако трябва да избирам между чист въздух в града и извън града, ще избера в града. А, ти.Което, разбира се, не означава, че не ща чист въздух навсякъде по света и у нас. И по всички земни кълбета. Да декларирам, за всеки случай. Да не би да бъда неправилно разбран. Пак.
36
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"без да произвеждаш замърсяване, което задавя планетата."Това зелените талибани са страшна работа. 80% от тока в световен мащаб идва от горива.
35
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До до до 25Тоест, в къщата ми да е чисто, а останалото не ме интересува. Интересна логика.
34
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Разбира се, че са глупост тези скутери. Нисък профил, малки гуми, от тук труден баланс и натраплива пречка за всички останали участници в движението. При тези градоустройствени планове са просто излишни. В България са проблем дори далеч по-надеждните велосипеди и каруци, а за елетрически скутери не може дори да се говори. Екологията е друга бира и дълга тема за дискусия.
33
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Чесни политици тряват като в нормалните държави!
32
3
 
2
 
! Отговори
до до 25 преди 4 години
Екото им е, че не замърсяват въздуха в градовете."Хора с опит" - доста такова едно понятие...някакси... как да ти кажа... не знам просто... Ти ако знаеш кажи.
31
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Запада нали направи велосипедни алеи навсякъде? Къде изчезнаха велосипедните им алеи?
30
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 29А докато ги направят, викаш да ги газим? Закони трябват, както в нормалните държави.
29
11
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българите трябва да се научат да живеят като западняци и да се направят нормални гладки тротоари и хората да си карат спокойно скутерите по тротоарите - в противен случай един шут в г*за и обратно в руската сфера на влияние.
28
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До до 25Не си прав, човече. От кой зор въобще се е появило това чудо. Велосипедите поне се карат обикновено от хора с опит, знаеш какво можеш да очакваш от тях и поне не замърсяват толкова при производството си. Нали държите на "еко-"? Какво му е екото на тротинетките? На батерии работят. Какво става с тези батерии след това. А докато се изработят? Поредната никому ненужна и вредна изгъзица.
27
0
 
7
 
! Отговори
сф преди 4 години
В София, най- онеправдани са обикновените пешеходци. Тротоарите са кът и доколкото ги има по тях са нацвъкани автомобили, разхождат се песове и сеят отходни продукти, разни шанаджии продават върху шайга , това-онова, фучат велосипеди и сега за капак ще трябва да се пазим и от ел. тротинетките ?!? Не, бе хора - тротоарите са само за пешеходно придвижване !!!
26
0
 
3
 
! Отговори
Eкoтъп си 19 преди 4 години
Едно дете се ражда, както и друго. Но едното се е родило с недъзи, или може да ги придобие след 1,3,5...години! А другото е без проблем, вече 60, 70 та и повече години.Същото е и с техниката ей, ама нали си баровец, от тия дет yмиpaт прави
25
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма да се направи нищо. Нито ви етка, нито гражданска, данък, паспорт, преглед, екотакса, акциз (лукойл плосък данък не плащат). Няма ли стригане, няма и алеи, няма и правила. Няма да ги забранят, но няма и да построят алеи за да си струва. С това управление толкова.
24
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това е голям бизнес. Тези машинки струват 25 цента на минута плащаш да се возиш, търкалят се навсякъде на обществена площ, фирмата няма никакви разходи за гаражи, вечер само ги сменят с нови заредени, а използванети прибират да се зареждат. Правят страхотни пари (и задръствания и хаос в уличното движение), плашането става по интернет през смартфон приложение, не могат да ги хванат колко печелят, колкото декларират - толкова плащат данъци.
23
2
 
4
 
! Отговори
до 25 преди 4 години
Мисля, че липсата на отражатели лесно може да се попълни. А, каква е разликата при смяна на посоката между велосипеда и тротинетката!?И кой се "вре" тротитентките или водачите!?!?!?Айде, малко по-сериозно, моля.
22
1
 
4
 
! Отговори
до Енвайрънментъла преди 4 години
Кое "голямо цивилизовано англосаксонско семейство на демократичните страни"!?!? Пиратите и корсарите дето разсипаха и ограбиха Либия, Сирия, Ирак, Афаганистан, ... ли!?
21
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До несведущ"Какъв е проблемът да се третират като велосипеди?"Голям. Нямат светоотразители, врат се навсякъде, рязко си променят посоката на движение и скоростта. Не са за пътното платно.
20
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Инвалидни колички за ***.
19
6
 
4
 
! Отговори
Екомен преди 4 години
Да се забранят всякакви коли по стари от 5 години! Който е некадърен и беден да не може да спечели достатъчно за нова кола, да кара велосипед или тротинетка.