Бързи и яростни ли са? В Европа търсят решения за ел. скутерите

Скок към бъдещето или неудобство за пешеходци и шофьори?
17 авг 2019 14:35, Елка Василева
62
Бързи и яростни ли са? В Европа търсят решения за ел. скутерите
Снимка: архив, Reuters

Направо ги забранете. Налагайте глоби за превишена скорост. Накарайте ползвателите им да полагат изпит за правоуправление. От Париж до Берлин европейските градове търсят решения за двуколесното явление, което бързо преобразява градския пейзаж в световен мащаб: електрическите скутери.

Защитниците им ги наричат скок към бъдещето, освежаващ, основан на електронно приложение начин да профучиш от Лувъра до Айфеловата кула, без да произвеждаш замърсяване, което задавя планетата.

Глупости, казват критиците, като посочват растящия брой наранявания и дори смъртни случаи, в които са замесени електрически скутери. Те порицават това ново неудобство за пешеходците, колоездачите и шофьорите, които вече се борят за ограниченото пространство по градските улици, пише Асошиейтед прес.

От другата страна на океана американските градове също се борят да контролират компаниите, които дават под наем превозните средства и да опазят невредими водачите им. Ето какво правят някои европейски държави по въпроса:

Франция

В понеделник френското правителство, което подготвя нови правила, се срещна с жертви на инциденти със скутери. Само в Париж има повече фирми за скутери под наем, отколкото в целите Съединени американски щати, според юнско изследване, и най-малко 20 000 кръстосват по историческите му улици.

Още по темата
Повечето са наети чрез мобилно приложение скутери, които вземаш и оставяш, където пожелаеш и това е особено привлекателно за туристи и младежи. Но групи на пострадали от скутери казват, че тези ползватели не познават френските правила за движение по пътищата и не винаги могат да бъдат държани отговорни за инциденти. Тази година в Париж беше убит водач на скутер, а ранените са десетки.

Париж налага 135 евро глоба за каране на скутер по тротоара. Кметицата на града иска да ограничи скоростта на скутерите до 20 км/ч. в повечето райони и до 8 км/ч. в райони с натоварен пешеходен трафик. Тя планира да ограничи броя на операторите до три и да намали скутерите.

Новите правила, очаквани през септември, ще бъдат въведени и в други френски градове и ще включват потенциални глоби за превишена скорост до 1500 евро.

Германия

Берлин легализира преди два месеца електрическите скутери и бързо осъзна, че се нуждае от по-строги правила.

Миналата седмица служители в градския съвет в германската столица обявиха планове за зони за паркиране по улиците за задвижваните с батерии возила, които често са оставяни безразборно по тротоарите. Освен това берлинската полиция ще увеличи патрулите, за да предотврати незаконно поведение като возене на двама души на един скутер.

Германската полиция каза, че седем души са били сериозно ранени, а 27 са получили леки травми при инциденти със скутери от средата на юни, като посочи, че повечето са се дължали на безотговорно управление.

Великобритания

В Обединеното кралство е забранено електрическите скутери да се движат по тротоарите и е нарушение да се карат по пътното платно, защото не спазват законите, изискващи застраховка, данъци и изпит за правоуправление.

Застъпниците им протестираха с довод, че е време за промяна на правилата.

Телевизионната водеща и известна фигура в YouTube Емили Хартридж, на 35 години, стана първият човек във Великобритания, убит при управлението на електрически скутер, когато на 12 юли беше блъсната от камион в Южен Лондон. На следващия ден 14-годишно момче получи нараняване на главата, след като се блъсна в автобусна спирка в Югоизточен Лондон.

Испания

Електрическите скутери са осеяли урбанистичния пейзаж в големите испански градове, а официалният пътен регулатор е подготвил нови инструкции - но одобрението им зависи от испанските политици, които сформират ново национално правителство, след като изборите през април не доведоха до категорично парламентарно мнозинство на никоя партия.

Междувременно градовете въведоха всевъзможни ограничения. Каските са задължителни само в Мадрид за лица под 16 години. Но важат за всички в Барселона, където 92-годишна жена загина миналата година, след като беше блъсната от скутер. Водачът беше разследван за непредумишлено убийство, но накрая само беше глобен поради липсата на регламент.

В Мадрид градът изисква водачите на скутери да се движат единствено по пътища, които имат не повече от една лента за движение и е наложена максимална скорост от 30 км/ч.

Миналата седмица Севиля се присъедини към треската за споделено возене със скутери, но операторът, който дава под наем возила в този южен град, проучва как да самоограничава пътуването до и от определени частни места за паркиране.

Белгия

Брюксел - столицата на Белгия и на Европейския съюз е заляна от електрически скутери от миналата година.

Но всяка от 19-е общини, които образуват Брюксел, има свои собствени правила за возилата. Някои налагат глоби или ограничения в скоростта, докато други налагат ограничения за паркиране.

Регионът на Брюксел сега събира информация от всички общини, за да рационализира тези правила. Говорителка на градските власти каза, че досега е имало един фатален инцидент с участието на електрически скутер, а голяма болница съобщи, че лекува по двама ранени дневно, след инциденти със скутери.

Италия

Италианското министерство на транспорта миналия месец въведе нови правила за електрически скутери, сегуей ПТ, ховърборд и други електрически форми на транспорт.

Водачите на скутери могат да се движат по улиците, но не по-бързо от 30 км/ч. В пешеходци зони скоростта на електрическите скутери е ограничена до 6 км/ч. Сега е ред на италианските градове да обозначат райони, да поставят пътни знаци и да въведат правила в бизнеса за наем на скутери.

Балканските държави

В балканските държави електрическите скутери още се намират в сивата зона, с изключение на Словения, която работи върху законови правила, които ще ги ограничат в пешеходните зони и велоалеите.

Максималната скорост ще бъде ограничена до 25 км/ч., но в пешеходци зони електрическите скутери ще трябва да се движат със скоростта на пешеходец.

Те ще са обект на същите правила като велосипедите, което означава, че трябва да имат светлини, а каските ще са задължителни за малолетни водачи.

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
6
 
! Отговори
ФБ преди 4 години
Шел не харесва електрически тротинетки.
17
1
 
5
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Просто ги приравнете с велосипедите и да карат само по велоалеите.Толкова ли е трудно
16
6
 
3
 
! Отговори
забрана за дизел!! преди 4 години
*** и Гaньoвица са с общо тегло 360кг и предпочитат да се качат на дизeловата си тpoшкa за 4460лв отколкото да използват ел. скутер или велосипед
15
1
 
3
 
! Отговори
до "Енвайрънмен преди 4 години
Това, Енвайрънментъла, джендар на тротинетка ли е?
14
1
 
3
 
! Отговори
Слънчарски преди 4 години
От опит в Слънчака бих казал, че си е доста стресиращо да караш кола в комплекса (както и Обзор и Созопол, където има ел. триколки). Въпреки че, за щастие, не е имало случай някой да се забие в кола или фатални инциденти. Най-често падат при рязко взимане на завой и понякога си чупят ръцете. Но и затова ограничението за колите е 20 км/ч. В един град, където се кара с по 60-80, със сигурност ще има смъртни случаи. Тук от доста години се опирват да забранят коли и мотори в комплекса, но не става.
13
0
 
5
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 4 години
Колко требва да си глyyпaв, че да не раэбереш кое е бъдещето при транспорта??? Многооооо, и ще спрат диэеловия мотор, само когато слънцето угасне или водата се иэпари
12
0
 
5
 
! Отговори
несведущ преди 4 години
Какъв е проблемът да се третират като велосипеди?
11
0
 
4
 
! Отговори
несведущ преди 4 години
Какъв е проблемът да се третират като велосипеди?
10
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В повечето градове не Европа улиците от двулентови ги направиха еднолентови за да напраят една лента за велосипедисти. Задръстванията са огромни, но велодипедистите и тротинеткаджиите имат цяла лента която 99% от времето е свободна, но караш ли в нея глобата е солена. Минеш ли на червено - солена глоба, а велосипедистите и тротинеткажиите спокойно минават на червено и трябва да ги пускаш като правят ляв завой да им спираш, иначе истерясват, те са еко, беснеят и удрят по капака на колата.
9
6
 
5
 
! Отговори
Енвайрънментъл преди 4 години
Българите като цяло трябва да станат по-енвайрънменъл ако искат да ги приемат в голямото цивилизовано англосаксонско семейство на демократичните страни, трябва бъгларите да да карат повече тротинетки и велосипеди!
8
4
 
4
 
! Отговори
Иван Иванов преди 4 години
То е пределно ясно. Всичко което стъпи на пътното платно , спазва правилата за движение. Мотори и скутери с каски , а това чудо не !? И пълна забрана за управление на лица под 18. Да не говорим , че ако толкова са нахъсани да се карат яко в бъдеще , книжа и за тях + изпит.То не познава правилата за предимство , качил се да кара. После аз съм виновен , ако го умия с колата ли !?
7
3
 
6
 
! Отговори
Слънчарски преди 4 години
Значи за пръв път в Слънчака да задминем американци, французи и др. Тук вече от 5-6 години скутери и триколки под наем ръчно са нагласени да не вдигат повече от 20 км/ч (дори 15 при някои). Въпреки че това не е толкова за безопасност, а защото когато са на 30 км/ч батериите издишат за половин час. Отделно са забранени по пешеходните зони и пътеки като глобата е 50 лв. Освен това са забранени за лица под 14 години, което всъщност доста хора НЕ спазват и понякога се виждат и 6 годишни на тях.
6
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тротоарите станаха бойно поле. За да оцелееш ти трябва броня като на рицарите, каска, еърбег и въздушни възглавници. Недай си боже да си дете или пенсионер. Убили са те дори предпазните средства. Скутерите и колелата карат все едно са на война по тротоарите. Все едно това им е рали писта а ти им пречиш. Трябва не само забрана за скутери и велосипеди по тротоарите ами и налагане на спазването. В противен случай става като джунгла и ще се избием. Трябва да ходя с каска и бухалка по тротоара.
5
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всичко зависи от велоалеите, които у нас ги няма. Тук не се изграждат достатъчно и това е зле!
4
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България няма такива алеи нито пък има как да слезеш и да се качиш на тротоара с такъв скутер. Затова ще си останем с най-мръсния въздух и най-ниска средна продължителност на живота в Европа.
3
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Явно няколко фирми ги внасят и бързат да разпродадат, преди всички да се усетят, че това е за камикадзета. Гледайте разглобяване на такава машинка и си правете изводите на какви цени ги пробуват. От 400 до 1500 евро за нещо чиято фабрична цена е 70-80 долара в Китай. В момента това е най-скъпият транспорт, по-скъп от такси. Далаверата е да имате сервиз и да ги сглобявате, докато е време може да направите много пари и лесни.
2
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи "борим" замърсяването на въздуха в градовете,ама иначе скутери те ни пречат!
1
6
 
11
 
! Отговори
Така е .. преди 4 години
След като ел.скутерите ще се ограничат до скоростта на пешеходец , за чий са ни. Правилно е да га забранят За тях няма място на пътя.