Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия

Общественият натиск върху автопроизводителите се засилва
22 сеп 2019 18:45, Красимир Ангелов
139
Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия
Снимка: Reuters

Американските производители на автомобили удариха дъното пред обществеността през 2008 г., когато директорите им отидоха във Вашингтон да молят за спасителни програми, а в столицата те пристигнаха с частните си луксозни самолети, припомня Bloomberg.

Сега е ред на германската автомобилна индустрия да изпитва трудности, през каквито преминаха американските компании General Motors и Chrysler преди близо 10 години. Броят на произведените превозни средства в Германия се е понижил с 12% през тази година, а износът бележи спад от 14% заради търговската война и намаляването на продажбите на автомобили в Китай, пише в свой анализ Bloomberg TV Bulgaria.

През първите 8 месеца на 2019 г. европейските продажби на автомобили са намалели с 3%. Очакванията са търсенето да остане слабо и през следващите години. Поради това германският доставчик на автомобилни части Continental не изключва възможността за съкращения на служители.

Целта на автомобилното изложение във Франкфурт през септември беше да даде трибуна на могъщата германска автомобилна индустрия да представи плановете си за производство на повече електрически автомобили. Но голяма част от международните автопроизводители избраха да стоят настрани, за да спестят пари. Бившият директор на Opel\Vauxhall Карл-Томас Нюман определи събитието като "голям провал".

Междувременно големи играчи в бранша като Mercedes, BMW и Volkswagen бяха обвинени от протестиращи за повече мерки в борбата с климатичните промени, че разчитат прекалено много на двигатели на бензин и дизел.

Германската автомобилна индустрия осигурява над 800 хил. работни места в страната и отговаря за голяма част от производството и износа. През годините предходните правителства са се борили да освобождават индустрията от тежки регулации. Но сега ситуацията изглежда малко по-различна.

Скандалът с дизеловите емисии на Volkswagen накара политиците да следят по-строго компании, които поставят печалбата си пред здравето на хората. Освен това обществото в Германия стана добре информирано относно ролята на автомобилната индустрия в климатичните промени.

Средните емисии от новите автомобили са се увеличили през 2018 г. за втора поредна година, предимно заради продажбите на SUV модели. Това е една от причините Германия да не изпълни целта си за ограничаване на замърсяването на въздуха през 2020 г. Пътническите автомобили генерират близо 11% от парниковите емисии на страната.

Европейският съюз въведе по-строги правила за отделянето на вредни емисии, като глобите са солени.

Не може всички да са доволни

Не е изненада, че не може всички да са доволни от правителството и автомобилните компании заради поляризираните мнения. Общественото недоволство в страната срещу климатичните промени е високо, а голяма част от германците изпитват силна привързаност към големите автомобили. Карането на колело и използването на услуги за споделени услуги с автомобили се превърна в алтернатива в градове като Берлин. Но все пак има граждани, които предпочитат да карат личен автомобил, като в същото време високата цена на електромобилите ограничава тяхното по-масово разпространение.

Целият анализ прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 88Може - произвежда.А ресурсите си ги плаща.Точно германия едва ли се точи на някого.Русия се точи на германия. Защо? Не знам. комплексарщина може би.Един обикновен германец взима 200 евро. А богатия на ресурси руснак, на който концерните не взимат нищо - взима 600 евро.Що така?Кой взима парите от ресурсите в Русия? Обиикновения руснак ли?
69
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
когато се научат да ги правят евтини като индийските или здрави като армейските коли,пак ще им се качат продажбите,а не както са сега,здрави като индийските а скъпи като армейските.Как се случи така,че всички модели между 1990 и 2000 г се оказаха здрави а всичко след 2004г се чупи до 5 тата година.Ако се научат да не вървят срещу потребителите-да слагат комфорт и дефекти, а да правят здрави коли с лесна поддръжка,ще имат лоялни клиенти
68
1
 
1
 
! Отговори
Хехе преди 4 години
Явно не моеш да схванеш текст сиреч си т.п!
67
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ХехеНапример?кой съсед ще я нападне?Пиян ли си?
66
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 84Някои пък твърдят точно обратното - САЩ и Англия са финансирали военната промишленост на СССР през 30-те.
65
3
 
4
 
! Отговори
Хехе преди 4 години
Сега обаче Сащ и Англия дори себе си нямат пари да финансират.И германия ще бъде п.***.на който и съсед да нападне за по-малко от 4 часа.
64
9
 
8
 
! Отговори
Хехе преди 4 години
За доброто на абсолютно всички е Германия да изчезне от картата.
63
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 80По-примитивно нещо от русофил селски комунист, бивш колхозник на тоя Свят едва ли има.
62
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 79Лендлийз братче. лендлийз.От САЩ и Англия - парите и техниката, от СССР месото.
61
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не знам *** кой му дреме за космическа техника, но примитивните *** определено си падат по лъскава потребителска техника и работят като животни и взимат кредити за да се сдобият с нея - това е въпрос на престиж за тях.
60
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе разправят, че СССР буквално товари на влакове и изнася към Москва всички германски заводи от източната част на Германия.А СССР като е бил толкова изостанал, как е влязъл в Германия да им вземе заводит и да ги изнесе в Москва, Гернания не е ли могла да си защити заводите от изостаналите руснаци.
59
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 74На кой му дреме за космическа техника?даже аерофлот возят с повече Airbus самолети отколкото собствени руски, които всъщност са 60% вносни.
58
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 70Струва ми се че си в доста голямо заблуждение.Общ брой автомобили ( леки коли ) в Германия - 47 милиона (2019).През 2018 са продадени общо 3.4 милиона нови леки коли.Делиш едното на другото и намираш средната възраст на колите в Германия ( без да се отчитат катастрофиралите и продадените в чужбина ).Та не се заблуждавай, че една кола в германия се кара по 4-5 години. Толкова я кара първия и собственик, но я продава на 2-ри, 3-ти и т.н.
57
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А швабите защо несе притеснят,че у насвсичко пропадна,даже под този приятенминимум.Ние имахме млеконадой ,но инего направихме от нишесте.Баце взимапари за асфалт,което някак невдиганиво,макар,все това да му е в устата.Да идват у нас и да се учат на оцеляване,а не да се чудят как да ни харижатафрикански ген.
56
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега така ги правят, че една лампа на фара за 5 евро да изгори, не можеш сам да я смениш, а ходиш в сервиза и ти излиза най-малко 300 евро да го демонтират и да сменят крушката, ако изобши имаш късмет и не те ръсят 900-1000 евро за целия фар - изваждат го за 10 минути и слагат нов - 1000 евро.
55
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А Германия каква космическа техника произвежда?
54
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе направо с каруци всички заводи СССР ги откарва в Москва, и космодрумите, и космическата техника - всичко е крадено от Германия.
53
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Немските производители, а и вече не само немските харчат огромни средства за да направят колата да се разваля след 2 години, от какви материали, как да се напрви конструкцията така че да се счупи след 2 години. Като купуваш нова кола, голяма част от цената и е в тези разходи - да плаща разработки как да се счупи след 2 години.
52
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе разправят, че СССР буквално товари на влакове и изнася към Москва всички германски заводи от източната част на Германия.
51
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Може да се направи здрава кола с удобства която да изкарва 20 години, и да се пондовяват модули и да се модернизира, вместо постоянно да бълват нови модели, хората взимат кредити да купуват нови коли, а старите ги пращат на *** в източна европа да ги карат. Това с автомобилната индустрия е лудост.

Спонсорирани публикации