Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия

Общественият натиск върху автопроизводителите се засилва
22 сеп 2019 18:45, Красимир Ангелов
139
Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия
Снимка: Reuters

Американските производители на автомобили удариха дъното пред обществеността през 2008 г., когато директорите им отидоха във Вашингтон да молят за спасителни програми, а в столицата те пристигнаха с частните си луксозни самолети, припомня Bloomberg.

Сега е ред на германската автомобилна индустрия да изпитва трудности, през каквито преминаха американските компании General Motors и Chrysler преди близо 10 години. Броят на произведените превозни средства в Германия се е понижил с 12% през тази година, а износът бележи спад от 14% заради търговската война и намаляването на продажбите на автомобили в Китай, пише в свой анализ Bloomberg TV Bulgaria.

През първите 8 месеца на 2019 г. европейските продажби на автомобили са намалели с 3%. Очакванията са търсенето да остане слабо и през следващите години. Поради това германският доставчик на автомобилни части Continental не изключва възможността за съкращения на служители.

Целта на автомобилното изложение във Франкфурт през септември беше да даде трибуна на могъщата германска автомобилна индустрия да представи плановете си за производство на повече електрически автомобили. Но голяма част от международните автопроизводители избраха да стоят настрани, за да спестят пари. Бившият директор на Opel\Vauxhall Карл-Томас Нюман определи събитието като "голям провал".

Междувременно големи играчи в бранша като Mercedes, BMW и Volkswagen бяха обвинени от протестиращи за повече мерки в борбата с климатичните промени, че разчитат прекалено много на двигатели на бензин и дизел.

Германската автомобилна индустрия осигурява над 800 хил. работни места в страната и отговаря за голяма част от производството и износа. През годините предходните правителства са се борили да освобождават индустрията от тежки регулации. Но сега ситуацията изглежда малко по-различна.

Скандалът с дизеловите емисии на Volkswagen накара политиците да следят по-строго компании, които поставят печалбата си пред здравето на хората. Освен това обществото в Германия стана добре информирано относно ролята на автомобилната индустрия в климатичните промени.

Средните емисии от новите автомобили са се увеличили през 2018 г. за втора поредна година, предимно заради продажбите на SUV модели. Това е една от причините Германия да не изпълни целта си за ограничаване на замърсяването на въздуха през 2020 г. Пътническите автомобили генерират близо 11% от парниковите емисии на страната.

Европейският съюз въведе по-строги правила за отделянето на вредни емисии, като глобите са солени.

Не може всички да са доволни

Не е изненада, че не може всички да са доволни от правителството и автомобилните компании заради поляризираните мнения. Общественото недоволство в страната срещу климатичните промени е високо, а голяма част от германците изпитват силна привързаност към големите автомобили. Карането на колело и използването на услуги за споделени услуги с автомобили се превърна в алтернатива в градове като Берлин. Но все пак има граждани, които предпочитат да карат личен автомобил, като в същото време високата цена на електромобилите ограничава тяхното по-масово разпространение.

Целият анализ прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
90
4
 
34
 
! Отговори
Дежавю преди 4 години
Много надуха цените на новите коли, хората не са глупави и не искат да плащат за скопени двигатели диктат на евро парламентаристи - неуки крадци службогонци и професионални *** джендърофили.
89
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 98Нарича се икономика
88
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Криза няма, а просто плакване. ИСтината е, че можеш да продадеш само толкова коли, пред всеки, способен да си купи нова кола на 5-6 години, вече да няма кола под тази възраст. Нормално е, да е имало скок, особено следфинансовата криса. Просто продажбите стигаха максимума си за пазарите.
87
5
 
10
 
! Отговори
Ф преди 4 години
В америка се карат японски американски и корейски коли.
86
13
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не знам колко са по напред от Русия немците, но за Германия българите са полухора, славяни които стават само за евтина работна ръка, а българите им се кланят и им се навеждат защото правели лъскави коли и лъскава техика, *** си умират за лъскаво.
85
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ка-52 както всичко друго е крадено от Запада.
84
8
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А какви българси коли кара средната класа в САЩ, или единственото българско там са миячите на тоалетни.
83
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А в Берлин и във всички немски градове българите мият улиците и слугуват на немците.
82
11
 
11
 
! Отговори
Моше преди 4 години
Германия до 2 години няма да носи тва име а езикът и ще се ползва само във васалното Австроиско княжество.Така повелява и е написано в Тората.Няма шанс за спасение.
81
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Един хеликоптер като Ка-52 - на Германия ще и трябват поне 100 години да разработи нещо подобно като техника.
80
4
 
9
 
! Отговори
Два Факта! преди 4 години
Да ми цокатее *** русофилски ХУИЙ
79
10
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В САЩ богатите карат немски лимузини, а средната класа...със сигурност не са чували за Лада и Москвич.
78
14
 
9
 
! Отговори
Факт! преди 4 години
Русия си заминава пичоуе и нищо не мое спре тоя процес.
77
5
 
14
 
! Отговори
Факт! преди 4 години
Германия си заминава пичоуе и нищо не мое спре тоя процес.
76
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Еми като не се точи на никой Германия, и си произвежда и са взимали големи заплати защо нападнаха Русия, германците гласуваха с две ръце за Хитлер, германците нахлуха в страната, изнасилваха, обсаждаха градове и мориха хората с глад, избиха 20 милиона руснаци - братски славянски народ. А днес им се молим на Германия да дойдат в България да си донесат машините да им произвеждаме евтино, даже по евтино от Турция ще им работим, само да дойдат да им слугуваме.
75
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Русофилите, Германия е няколко века по-напред от России, не си навирайте дуппарата между патлаците, че знаете какво става. России е ресурсен придатък на германците и това вече е необратимо.
74
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Германия печели годишно няколко милиарда евро от кафе - купува го от Африка, преработва го, пече го, мели го и го продава в лъскави опаковки. Нищо лошо, но защо и африканците не го правят да печелят, това не са автомобили. Да, но за Африка има много високи мита за износ на обработено кафе, и производството и става нерентабилно, никой няма да купи толкова скъпо кафе, докато за изснос на сурово кафе няма мита и Германия купува и печели милиарди за сметка на африканците.
73
7
 
6
 
! Отговори
Славюч преди 4 години
Немските територии да бъдат разпарчетосани и предадени на Полша Белгия и Франция.А немският забранен.Това е решението на всички европейски проблеми.
72
5
 
6
 
! Отговори
Смех преди 4 години
И какво, Русия се точи на Германия да ги нападне и взене заплатите на Германците. Русия може да приключи с Германия за 1 седмица и никой не може да я спре, ако искаше отдавна щеше да го е направила.
71
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ХехеМда.Другите са ***.Ти си умен.Живей си в твоя си Свят.