Нещо не е наред в системата, за да има неграмотни ученици!

Ексминистър: Депутат бъркаше хабилитиран с рехабилитиран
Обновена: 9 дек 2010 14:28 | 8 дек 2010 13:00,
242
Нещо не е наред в системата, за да има неграмотни ученици!
Снимка: БГНЕС

"Нещо не е наред в системата, за да има неграмотни ученици, защото се дават много пари за образование. Фактите показват, че освен да искат пари, съсловията трябва да помислят за своето професионално израстване и за това каква продукция дават срещу получените пари".

Така премиерът Бойко Борисов коментира пред ТВ7 резултатите от международното изследване на постиженията на учениците ПИСА, според които страната ни се нарежда на 46-о място измежду 65 страни по грамотност.

Данните показаха, че българските ученици все още се намират под критичния минимум от знания и умения за четивност. Основно те се затрудняват да работят с таблици, диаграми и графики, не могат да осмислят и анализират текстове, а една четвърт от тях смятат, че четенето е "празна загуба от време".

Според Борисов министърът на образованието Сергей Игнатов се старае и прави много в момента, "но това не е по силата на един човек".

"Виждате, че единственото, за което се протестира в България, е за пари, а не за програми и за обучения. Разбирам, че съсловията не са притеснени от резултатите, които дават", каза още премиерът.

"Положението няма как да е добро само с усилието на образователното министерство. Общият фон на грамотност в България е твърде нисък", коментира от своя страна и бившият образователен министър Даниел Вълчев пред Нова телевизия.

Той допълни, че децата може би не са толкова виновни.

Още по темата

"Да не би нашето поколение грамотно да пише", попита Вълчев и добави: "Имах един любим депутат по времето, когато аз бяха министър, който често ми задаваше въпроси по време на парламентарния контрол. Единият въпрос беше доста интересен – беше за хабилитираните лица в България, които той настойчиво наричаше рехабилитирани. И това е Народното събрание".

Вълчев цитира американско изследване, според което ключовият момент в това дали децата усвояват знание не са толкова учебниците, колкото преди всичко дисциплината.

"Колкото и да е добър учителят, учебниците, когато няма дисциплина в клас, децата нито чуват, нито разбират. Трябва да е ясно, че училището е институция. Отношението учител–ученик е формално. Необходимо е детето да знае, че правилата се спазват", поясни Вълчев.

Според него много трудно може да се даде еднозначна оценка на българското училищно образование.

"В България има много добри училища. Големият въпрос е, че има училища, в които положението е много тежко. Много трудно усредняваме и лошите примери трудно ги бутаме нагоре. Това, че едно дете има петица или шестица по нещо, не означава, че то вече знае", подчерта още Даниел Вълчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


242
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
227
0
 
7
 
! Отговори
стараеща се майка преди 13 години
Някой от коментиращите направи ли справка, че става дума за деветокласници, които са изучавали в 8 клас по 18 часа седмично чужд език, 4 часа български език и литература и само 3 часа математика? И са държали в края на 8 клас изпит по чуждия език, чиято оценка влиза в дипломата за средно образование! Това е благодарение на умните идеи на г-н Даниел Вълчев. Предният випуск ученици са се представили много по-добре, понеже не са учили по такава безумна учебна програма. И кой е главният виновник?
226
2
 
3
 
! Отговори
vania преди 13 години
1+1=NENORMALNITE sa lipsvashtite v zalite. Dokato ignorirame sporta i negovoto razvitie,kato nachin za vuzpitanie,decata shte sa tupi i debeli..,a sled vreme tezi deca shte sa roditeli na......NIAMAM DUMI!
225
0
 
4
 
! Отговори
НЕГЪР преди 13 години
започвам от теб !
224
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Коментара е ***. Върнете програмата от времето на Тато и всичко ще е наред. Целта на сегашната образователна система е оглупяване на нацията по западен и американски модел. Нека не ми се сърдят завършилите Кембридж и т. н., но какви специалисти могат да бъдат, след като по цяла нощ работят за да се издържат, а тия които имат татковци бизнесмени не напускат баровете...
223
32
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Основно вината е в учителите. Не всички, но повечето от тях са искали да се реализират в друга професия. Не са упели и са станали учители. Те не обичат работата си, което означава, че не я вършат както трябва. Когато кандидатствах, преди 15-год. педагогика се пишеше винаги на последно място, и ако не можеш да влезеш нищо друго ....тогава учител. Изводите са ясни.
222
4
 
11
 
! Отговори
до Ветеран-221 преди 13 години
Какви са твойте знания? Правописни греши има дори и в коментара ти... Ето за това става дума... Учителите не пишат правилно, а какво да искаме от децата??? Виждал съм учител по български език и литература да пише неграмотно по разни форуми... Или пък да пише на маймуница...
221
4
 
5
 
! Отговори
uchitelka преди 13 години
*** idvat v uchilishte chas predi goliamoto mejduchastie. Poluchavat bezplatnia sandvich, shoko i izchezvat.Za kakvo govorime izobshto...? To biva balgarska tapotia no chak pak tolkova ne biva !Nashite deca si plashtat vsichko skapo i preskapo za da hranim i oblichame mrasnite kradlivi *** !!!!!!
220
3
 
15
 
! Отговори
до: ветеран преди 13 години
Най обичам някой да ми каже колко е образован и след това да напише "За това" вместо "затова" и да ми слага запетая между "въпреки" и "че"... Не е редно преподавателите да не знаят езика, а да очакват от децата обратното. А за ученето - родителите да обръщат повече внимание на децата, в училищата - за отговаряне на учителите, непослушание в час и още повече за налитане на бой и тем подобни (много често срещано напоследък) - бой през ръцете. Сега може и да реват много, но някой ден ще станат ХОРА
219
0
 
5
 
! Отговори
poohy преди 13 години
до 222 - явно не си в час. Това, което предлагаш - дебати, реч, писане на бизнес писма, инструкции и СВ, комуникиране го има повече от десет години в гимназиите.
218
0
 
6
 
! Отговори
poohy преди 13 години
до 220 ...и какво ми разказва детето,... - Абе ти на родителски срещи ходиш ли да чуеш какво ще ти кажат учителите - за теб детето е последна инстанция за истината ли- ха ха.
217
0
 
31
 
! Отговори
родител преди 13 години
Сменете училището незабавно...Има добри училища и добри учители.И да , не прехвърляйте родителските си отговорности на училището и учителите.Там не е забавачница или място , където се компенсира родителския дефицит!
216
6
 
3
 
! Отговори
Наблю преди 13 години
Статията е простовата и ефирна. За съжаление и коментарите покрай нея също. Тази оценка е дадено за нещо което въобще не се учи в българското училище (четенето изучавано до 4ти клас) няма нищо общо с това изследване. Мисля че не само четене но и други дисциплини трябва да залегнат в българското училище, като дебати, реч, писане (на бизнес писма, инстукции, CV), комуникиране и пр.Ще трябва обаче да се постесни литературата и тук авторите ще писнат защо не се изучава този или онзи класик.
215
2
 
12
 
! Отговори
ветеран преди 13 години
От тридесет години съм в образователната система и твърдя,че не съм некадърен преподавател.Съгласна съм, че както във всяка професия и при нас има хора,които са добри специалисти, но лоши педагози.За това си има много причини,обаче една е вътре в нас- всички университети снижиха критериите си за подбор на студенти ,особено педагогически профил,който е най-непопулярен.А защо ли?Аз самата бих напуснала професията въпреки,че мога да бъда полезна със знанията си.Само че напоследък няма на кого!
214
29
 
4
 
! Отговори
просвета преди 13 години
НЯМА ЛОШИ УЧЕНИЦИ, ИМА ЛОШИ УЧИТЕЛИ ! В училищата не ги учат изобщо. Никакъв контрол. Синът ми е на 14 години. Като гледам какви са му учебниците, как ги учат в училище, и какво ми разказва детето, вече съм н а мнение по добре д а не ходи на училище.Там е страшно. Ужас и безумие. По добре да не ходят на училище. Това е истината,там нито ги учат нито възпитават нито някакъв контрол изобщо нищо. Тотален срив на образованието. Тотален.
213
1
 
39
 
! Отговори
Не ми е безразлично преди 13 години
Искам да припомня думите на Веселин Методиев, казани на едно съвещание с учителите: "Училището не е място за превъзпитаване на деца на невъзпитани родители." Училището надгражда, но основата се изгражда от родителите. Не можеш да построиш къща без основи.
212
4
 
14
 
! Отговори
ДО 203 преди 13 години
+ НЕКАДЪРНИ ДИРЕКТОРИ ,КОИТО ТРЕПЕРЯТ ЗА МЕСТЕНЦАТА СИ И ГОЛЯМА ЧАСТ УЧИТЕЛИ ПО ПРОФЕСИЯ ,НО БЕЗ ПРИЗВАНИЕ.
211
9
 
4
 
! Отговори
Това е рузултатът преди 13 години
Проблемът не е в системата, а в това че по-голямата част от проверените ученици са деца на всестранно развитите личности на славното социалистическо образование - най-консуматорското поколение в българската история. Трънката не ражда праскови! Затова народът казва: Що дал Господ, та що да вземе дяволът?
210
2
 
19
 
! Отговори
mon преди 13 години
Правилното заглавие на статията е : ''НИЩО не е наред в системата,за да има неграмотни ученици''
209
2
 
3
 
! Отговори
tujen fakt преди 13 години
EI BULGARI,NQMA KOI 4OVEK OT DRUGA DURJAVA DA VI ZASHTITAVA I DA GOVORI DOBRO ZA VAS,SHTOM VIE VZAIMNO SE IZQJDATE...BUDETE EDINNI I SPLOTENI I SAMO TAKA SHTE SE OPRAVI VSI4KO..NE VQRVAITE,4E SME IZ4EZVASHT NAROD,NIE SME SRED NAI-STARITE NARODI V SVETA I V DALE4 PO TRUDNI SITUACII SME OCELQVALI..
208
5
 
1
 
! Отговори
tujen fakt преди 13 години
I predi mnogo godini,i sega e imalo negramotni ,no togava sa pokazvali samo dobrata strana na obshtestvoto,a nie v dneshno vreme samo loshata,nikoga nqma da napishete,4e ima talantlivi i mnogo dobri u4enici zashtoto ste sviknali da budete 4ernogledi...Kolkoto i da govorite loshi neshta za podrastvashtite,te shte sa neshto mnogo pove4e ot starite pokoleniq !!!!