Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове

Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там
Обновена: 12 май 2011 17:07 | 12 май 2011 17:02,
390
Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове
При откриването моловете са пълни, но после потребителите намаляват. Снимка: Архив Булфото

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас по време на конференцията BalRec, която се проведе в сряда.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.

Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване.

В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазини, които търси.

Заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване, трябва да се разсее, посочи Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев допълни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко.

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, разясни той.

Още новини
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


390
Още по темата: моловепазаруване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
334
0
 
14
 
! Отговори
.!. преди 12 години
абе тия ептен ни мислат за *** бе ..вече щом такива изводи си водят дали наистина не сме *** че оставяме да ни правят на такива ?
333
0
 
4
 
! Отговори
agostina преди 12 години
nqma niska kultura na pazaruvane a ima BEZPARI4IE. eto wo sa prazni molovete ni. a i osven tova. dawerqmi pazaruva tam zamrazeni pileta i sled okolo 2 4asa izhvarlq na bokluka zawoto sa negodni za konsumaziq. nevednaz se e slu4valo. na etiketa neotgovarq datata na godnost na produkta.
332
0
 
9
 
! Отговори
ch преди 12 години
"Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, разясни той."Т.е. аз като не си купувам скъп кашкавал, трябва да си купя скъп автомобил :)))***, ей заради такива управници сме на това положение, много е лесно да си измиеш ръцете с хората. А те какво направиха, за да пазаруваме при тях?
331
0
 
14
 
! Отговори
някой преди 12 години
Айде сега, хората им виновни, че държат високи цените! Вложиха милиони в тия молове и искат да си ги избият за няколко години. Да, ама не!
330
4
 
8
 
! Отговори
Tepix преди 12 години
В моловете има магазини с тениски за 5 лв. и дънки за 20 лв., не е въпроса в цената, въпроса е, че са 15-то качество италианска конфекция. Качествените неща са скъпи и не всеки може да си ги позволи. От 6 месеца си търся приличен часовник под 250лв. и слънчеви очила под 210 - ами няма, очилата Рей Бан никъде не са под 300лв. И на "Витоша" има 10 фалирали магазина, ама другите не свалят цените ... е, не става. Друг е въпроса, че и на Илиянци едно платнено яке е 50 лв., често в мола има и по-евтин
329
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
sportsdirect
328
0
 
5
 
! Отговори
простота преди 12 години
какво означава култура на пазаруване... АЗ СЪМ саморазвиващо се начало а не паразитно потребителско начало.. или в това се превърнаха хомо-сапиенс .... жалко
327
1
 
5
 
! Отговори
БАТ ТИ НЕРЕЗА преди 12 години
Споко Драгиев, нали всички искаме паркинги, след 10 години ще има във всеки град по 7-8 такива паркинг-молове на по 3 подземни и 4-5 надземни нива, ще си паркираме астрите върху мола ти, споко, ще видиш, ще дойде момента, ще стоиш на бариерата да прибираш левчетата, че да избиеш поне бетона
326
2
 
25
 
! Отговори
БАТ ТИ НЕРЕЗА преди 12 години
Драгиев Цун Кай *** ***, много си нагъл да казваш това при положение че има градове с по 30-40% безработица, кой да ходи в мола баба ти ли с цървулите шибек, малоумникоооо
325
1
 
29
 
! Отговори
бай хой преди 12 години
и защо пък да ТРЯБВА да се уча да пазарувам в МОЛовете? не би ли трябвало всеки сам да си избира къде и какво ще пазарува? въпросът не е в парите - с малки или големи доходи, ние сме принудени да купуваме неща,така че пазаруването е неизбежно. но аз лично УМИШЛЕНО НЕ СТЪПВАМ в смотаните МОЛове, за да не пълня гушата на някой дебелогъз *** и за да не гледам стада чалга-простакеси от всички полове. ако искат да ме спечелят като клиент, МОЛовете трябва да си повишат културата, не аз.
324
1
 
4
 
! Отговори
sdf преди 12 години
koi hodi po molovete, koito se useti pazaruva masovo po internet, tez moleve dinamiti im trqbwat
323
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Друго си е да купуваш илиенска стока на 10-торна цена в лачен магазин. Направо истинско мерило за култура и масонство :)
322
1
 
25
 
! Отговори
Нагляри преди 12 години
Трябвало да се научим да пазаруваме, вие *** ли сте, българинът разполага с най-малко пари от целия ЕС, а алчните търговци продават на най-високите цени в БГ. НИКОГА НЯМА ДА ПАЗАРУВАМ В БГ МОЛ. За сравнение в САЩ моловете са пълни, защото цените там са най-изгодни, постоянно има намаления и за 200$ човек може да излезе облечен целия, а тук с тези пари-1 блуза,2 тениски и 1 хавлия... Не българинът трябва да се научи да купува, ами търговците трябва да се научат да продават!
321
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Евала 328. Много добре казано.
320
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Хората се научиха и ходят да пазаруват в други държави или по интернет. Излиза 10 пъти по-евтино дори и да сбъркаш номера. Докато не се научите да се съобразявате с изискванията на клиента магазините ще са празни.
319
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Хахаха! Културата ми била ниска, че не искам да си купя *** и пацали със 600% надценка, които са по-скъпи от същите продавани в Лондон. Вие добре ли сте бе? Напротив, това показва, че имам висока култура на потребител, защото мога да си правя сметката. Вашата култура на инвестиране е ниска, защото вие не сте могли да си направител сметката със закопаните пари. Няма да ви стъпя у скапания мол.
318
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Събрали се една шепа *** на този семинар и всичките са един дол дренки. Все с недвижима собственост се занимават. И пак си чешат езиците, че разбираш ли на българиан покупателната култура му била ниска. Що не вземат МОЛ-овете да свалят наемите, а след тях и търговците да свалят цените. Като беше бума на кредитие в моловете нямаше празно парко място и се пазаруваше. Абе *** през соц-а също имахме молове, но с друго име ЦУМ, ГУМ, РУМ, и сега функционират, така че този формат ни е познат.
317
0
 
17
 
! Отговори
Кирил Софийски преди 12 години
Глупости на търкалета! Че кои бяга от хубавото?!?! Истината е че хората бягат не от моловете , а от търговците простаци намъкнали се в тях. Както повечето нашички "бизнесмени" ,или добре облечени SOS /за тия дето знаят какво значи това/и тия пишман търговци се опитват да ни правят на прани каскети. А няма по- лошо от това"пран каскет , да се опитва да те прави на пран каскет" Да си стоят сами в моловете си ! Маината им и на тях и на псевдо културата им.
316
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Хайде стига сте ни обиждали вече!Никога МОЛ-овете няма да ми станат любими.Не е ли по-редно търговците да придобият култура,защото такива цени няма никъде по света ни за празник ни за делник.А защо не ни повишат "културата в джоба".Много се надявам някой,който пише тези глупости да чете и коментарите на "нискокултурните хора". Г-н Драгиев,вие не си заслужавате клиентите!
315
0
 
26
 
! Отговори
анонимен преди 12 години
От наште молове с 1000евро пазар излизам с две наилонови торбички,а в Лондон с две колички.Много са алчни май търговците.