Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове

Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там
Обновена: 12 май 2011 17:07 | 12 май 2011 17:02,
390
Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове
При откриването моловете са пълни, но после потребителите намаляват. Снимка: Архив Булфото

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас по време на конференцията BalRec, която се проведе в сряда.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.

Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване.

В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазини, които търси.

Заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване, трябва да се разсее, посочи Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев допълни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко.

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, разясни той.

Още новини
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


390
Още по темата: моловепазаруване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
314
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Бели пари за черни дни-народна поговорка - а бели дни май не се задават в близките години
313
2
 
3
 
! Отговори
ivcho преди 12 години
XAAAAAAAAAAAXAXAXAXA XAXAXAXAXAXAXAAXAXAX
312
2
 
18
 
! Отговори
:) преди 12 години
Всяка кифла да си знае мол-а ;) Малка корекция на стара пословица.
311
1
 
7
 
! Отговори
Стар пенсионер преди 12 години
Искаме ЦУМ - народни цени , а не молове!Днес в ЦУМ 200 фирмички с 500 служители - цял ден сядат пред компютри сърфират и търсят как да печелят пари от ... Интернет!!!???А ние пенсионерите цял ден садим семена и култури на нивите...
310
2
 
24
 
! Отговори
Домакня преди 12 години
Продължение:Според мен у нас проблема е с " културата на търговците" ,не на клиентите. И няма значение от град или село е купувача ,ако магазина като цяло му върши работа. В България най- успешен и първи МОЛ беше ЦУМ. Само дето там цените бяха по- евтини от навсякъде другаде, етажите бяха подредени на дамско, мъжко , детска стока и беше лесно да намериш търсеното. Търгавия копирана от запада у нас не върви!
309
0
 
25
 
! Отговори
Домакиня преди 12 години
Посетих МОЛ няколко пъти и всеки път бях все по- отвратена. Високи цени ,същата стока я има в пъти по евтина в други магазини. Каша като подреждане на магазините. Ако търся само обувки ,ще трябва да мина навсякъде до последния етаж. Мръсотия в самите магазини. Последно направо ми прилоша в магазин за бяла техника ,дето на изложената стока не бяха чистили повърхността и стоеше залежала като след Апокалипсис. Дърпат те какви ли не да ти дават хартийки ,които не ме интересуват. Изобщо ужас!
308
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
След като прочетох мнението на тези специалисти културата дето уж съм я нямал ще ме държи ОЩЕ по далече от моловете. Не знам кой им дава заплати на подобни ***.
307
1
 
21
 
! Отговори
Възмутен преди 12 години
Нямаме "култура на пазаруване" ли????? Нямаме пари!!!!! Като нямаме пари - ставаме "некултурни", а след като сме такива, ще видят печалби на кукуво лято!!!
306
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете."Тоя е толкова нагъл, че няма начин да не е или *** или ***! Такива заслужават бой с *** на лопатата докато спрат и да хриптят даже!
305
1
 
26
 
! Отговори
софиеца преди 12 години
аз ляб нямам да ям те за молове ми говорят много ше имат да чакат и да си затварят магазините в тези молове същите стоки ги има на всякаде ама на половин цена да продължават да ги строят накрая ше пикаеме и сереме в тях
304
1
 
32
 
! Отговори
хамериканеца преди 12 години
то на пазара същите стоки като у мола но в пъти по евтини къв да го диря у мола да се возя на ескалаторите само надули едни цени всякаш кои знае какво продават същите китаиски *** .ко мии разправят за култура да не живея в женева живея в село софия Ганъовци сме си !!!
303
1
 
15
 
! Отговори
МОЛ преди 12 години
Материално Отговорно Лице /смях/
302
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Научете се вече, че мол се пише с малки букви, *** прости, след това правете пазарни анализи.
301
1
 
21
 
! Отговори
юнак гюро преди 12 години
Пазарувал съм от МОЛове в Германия,тук не съм ,защото е по-дебело и стоката е кофти.В големи аутлети в Австрия и Унгария има по-хубава и по- евтина стока.Българина вече пътува и не можеш да го работиш със стари модели,без номерация и на дебели цени,там е проблема бай Ганьовски ,освен супер ниския стандарт.
300
2
 
14
 
! Отговори
свободолюбив преди 12 години
Къде е демокрацията във всичко това? Кой има право непрекъснато да ме следи и проучва, че и да ме обижда?Ако не е демагогия това... има още една камара думи за определения.
299
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Онлайн пазаруването е истината. В МОЛ-а ходя само заради синема сити. Хора, които работят в магазини в МОЛ-а казват, че стоките са пълен ***, а ги продават на безумни цени.
298
1
 
8
 
! Отговори
tulski преди 12 години
Кой ви кара да пазарувате в МОЛ-овете ?
297
2
 
21
 
! Отговори
ЦИГАНИНА НАРКОМАН преди 12 години
Е КОГА ЧЕ СИ КУПИМ НЕЩО ОТ МОЛА.ДА НЕ СЪМ ПОЛУДЕЛ.ОНЯ ДЕН ГЛЕДАМ ЖЕНСКИ ЧЕХЛИ ЗА 300 ЛЕВА НА ИЛИЕНЦИ ГИ ГЛЕДАМ СЪЩИТЕ ЗА 12 ЛЕВА Е ТИЯ МЕНЕ ЗА БАЛЪК ЛИ МЕ ВЗЕХА.В МОЛА ХОДИМ САМО ДА КРАДНЕМ ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА
296
5
 
10
 
! Отговори
Истината преди 12 години
Никой няма да ми определя от къде и какво ще купувам!!! Това, че в Западна Европа има само МОЛове го наричате "култура на пазаруване"? Смешници! Идеята на МОЛовете е да могат да следят и по-лесно хората, как и какво купуват, защо този артикул, а не другия.. Там се провеждат и тестовете за покупателната сила, когато има промоции, намаления .. и те следят като овца по коридорите и в магазините. С камерите те следят дори към кои видове артикули провявяваш интереи и т.н. и т.н.
295
1
 
41
 
! Отговори
посетител преди 12 години
В МОЛ само тоалетните са хубави - широки като едно време и безплатни. Ползвам ги със съответната "култура", естествено.