Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове

Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там
Обновена: 12 май 2011 17:07 | 12 май 2011 17:02,
390
Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове
При откриването моловете са пълни, но после потребителите намаляват. Снимка: Архив Булфото

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас по време на конференцията BalRec, която се проведе в сряда.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.

Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване.

В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазини, които търси.

Заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване, трябва да се разсее, посочи Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев допълни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко.

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, разясни той.

Още новини
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


390
Още по темата: моловепазаруване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
354
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Да, нека станем безмозъчни свръх-консуматори, като американците. Да прекарваме свободното си време в мола, вместо в музей или сред природата, защото ни липсва "култура". Няма да стъпя в мол!
353
0
 
18
 
! Отговори
Иво преди 12 години
Някой се е набутал едни пари, а сега няма далавера ;-).... сега някой да не се върже, че като почне да пазарува по моловете ще стане по-културен?
352
0
 
8
 
! Отговори
eее.... преди 12 години
Цял филм ви направиха хората, да се научите що е това МОЛ, вие - не, та - не.Заради него пък съвсем няма да стъпя там.
351
0
 
12
 
! Отговори
МОЛ-КОНСПИРАЦИЯ преди 12 години
"Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете". - да се разбира по следния начин: "ДА СЕ МАНИПУЛИРАТ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, ДОКАТО СЪВСЕМ ЗАТЪПЕЯТ. ДА СЕ НАЛИЖИ МОЛ-МОДА В БЪЛГАРИЯ. ДА СЕ ИЗОЛИРАТ ОТ ПАЗАРА ВСИЧКИ СТОЙНОСТНИ РОДНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ И ДРЕБНИ ТЪРГОВЦИ НА КАЧЕСТВЕНА СТОКА ВЪВ ВСИЧКИ ГОЛЕМИ ГРАДОВЕ НА БЪЛГАРИЯ"
350
0
 
8
 
! Отговори
mdaaa преди 12 години
Това е поредната платена публикация! Само в България моловете са коренно различни от тези в останалия свят! Да не говорим че "оригиналните" стоки тук са със съмнителен произход.Дори да оставим настрана онлайн магазините, някак си ми е непонятно как едни и същи маратонки и фанелка закупени в търговски център в Лондон ще са ТРИ ПЪТИ ПО-ЕВТИНИ отколкото в любимите ви молово в България !Да не говорим за цените на бяла и черна техника!Заблудата че моловете са скъпи е самата истина !!
349
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Поредната платена статия от създателите на стъклен дом :)
348
0
 
6
 
! Отговори
някой преди 12 години
От статията става ясно, че въпросното събитие си е чиста проба лоби... инак тук във Франция моловете не са модерни и на никого не му пречи това...
347
0
 
16
 
! Отговори
Един Българин преди 12 години
Не, драги печалбари! Не ние нямаме култура на пазаруване, а вие НЯМАТЕ КУЛТУРА на ПРЕДЛАГАНЕ ! ! ! Всичко ви е с 100 и повече % надценка за какво да пазарувам от вас???!!! Цената трябва да се определя от търсене и предлагане, а не от това колко К**ВИ иска да изцака довечера шефа на търговския център, веригата или каквото и да е там!!! Магазинът в търговски център не е монопол. Забравете!!! Нито сме хамериканси, нито прости западно европейци втора ръка!
346
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
1. До Моловете - никога не обиждайте клиента!2. Половината от магазините в МОЛовете продават супер евтина стока (мога поне 6-7 имена да кажа, ама ще ми изтрият коментара) на многократно завишена цена.3. Разпродажбите в родните МОЛове нямат много общо с тези в "западна европа" - там на реални 20% от продажната цена може да си купиш повечето атрикули от изминалия сезон. 4. Не забравяите сайтовете за он-лайн продажба (английски например). Вижте там цените. Дали всъщност ни липсва култура?
345
0
 
9
 
! Отговори
bobssy преди 12 години
В грешка си 353, наценките на места по тия молове са 300%апа ходи пазарувай да го духат с моловете и високите наеми
344
1
 
19
 
! Отговори
.!. преди 12 години
добре де не мога да ги разбера те могат да си изказват мнението публично че сме нямали култура на пазаруване , а ние защо да не можем да си изкажем мението че НЕ СИ СТРУВА ДА ПАЗАРУВАМЕ С 100 % надценка и че за нас те са нищо друго освен измамници ?
343
0
 
9
 
! Отговори
ТТ преди 12 години
Трябвало да се научат .... учете си американските и европейски *** да ви пазаруват в моловете еврейски мекерета такива.
342
0
 
18
 
! Отговори
тениска = 60 лева преди 12 години
"Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там" - КОИ ПАРИ УЕ, ТЕЗИ КОИТО НЕ СТИГАТ ЗА НОРМАЛНО ХРАНЕНЕ ЛИ????
341
1
 
27
 
! Отговори
LoadBoy преди 12 години
мола става само за кино и KFC.ето ви пример защо-Септември 2010 купувам от Холандия обувки за 100Euro и ми подаряват обувалка,стелки и препарат за почистване.Тук в един от моловете през Март същите обувки за 225 лева след 50% намаление.Да пазаря в мола...ай сиктир
340
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не че нямаме култура на пазаруване, а нямаме доходи за да сме "културни". То в кварталните магазинчета понякога има 100 пъти по хубави неща от тези в прехвалените молове.
339
0
 
8
 
! Отговори
смешки преди 12 години
брех, взеха и да се сърдят, че не сме примерни потребители, да се хвърляме безмозъчно към магазините им да оправяме икономиката, да бяха мислили като строяха моловете...еи така става като разчиташ икономиката да движи света.
338
0
 
24
 
! Отговори
до 346 преди 12 години
енеее ред була в пикадили 3.60 доло в магазинчето под нас е 2.10 са кво на културен ли да се правя и да дам 3.60 ли кво ?
337
0
 
18
 
! Отговори
хаха преди 12 години
тоя от пикадили да не говори много тва е най скъпарсия магазин в софия даже и на богатите им се струва скъпо
336
0
 
16
 
! Отговори
не съвсем преди 12 години
"В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на културата на пазаруване с това на столичани." столичани са малко като американците, все си мислят, че има "ние и останалата част от света", пък да не говорим, че в глупавите молове се продават същите китайски парцали, като навсякъде, само че на по-високи цени и с повече претенции за оригиналност. Достатъчно неща съм купувала от там и качеството не си заслужава. Има причина хората да не ходят и тя не е културата.
335
0
 
22
 
! Отговори
Расъл у Расник преди 12 години
На тоя *** само ще му кажа, че съм бил в молове в някой европейски градове и там обувки и дрехи се намират за по 5-10 евро. Защо да си повишавам културата и да плащам едно яке 950 лв, като в магазина отсреща същото е 250 лв...Като си повиши културата да дойде при мен да му продам една химикалка за 100 бона /превключваща е/