110 влака замръзнаха по гарите на България

Синдикатите предупредиха за масови нарушения в деня на стачката
24 ное 2011 13:16,
313
110 влака замръзнаха по гарите на България
Снимка: Impact Press Group

Към 10.30 часа от 123 влака в цялата страна, които по разписание е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 110, съобщиха от стачния комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа".

В 8 часа днес започна безсрочната ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници. Нито един влак не е тръгнал от Централната гара в София от началото на стачката. От 78 влака, които са били в движение преди 8.00 ч., са спрели 74.

Във Варна шест превозни бригади са били подменени с резервни. Началници на гарите са поели функциите на ръководители движение, пише в съобщението.

Синдикатите алармираха, че се нарушават нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение.

Например влакът "Чайка експрес" от Бургас за София се движи от началника на влака, въпреки че бригадата кондуктори са обявили, че стачкуват.

В драстично противоречие с правилата за безопасност на движението директорът на НК "Железопътна инфраструктура" е разпоредил в Горна Оряховица стачкуващият ел. диспечер да бъде заменен с друг служител без необходимата квалификация и правомощия по организация на движението.

Още по темата
24 ное 2011 07:00
246

Стачкуващият служител остро се е възпротивил, че тези действия застрашават живота и сигурността на пътниците, което принудило директора да отмени своята заповед. В Плевен стачкуващи служители също са заменени с други. Те добавят, че същият натиск и закононарушения са приложени и в Пловдив.

На гара Костенец началник влака на експреса Пловдив-Враца е заявил, че стачкува, но машинистът е потеглил, въпреки че не му е подаден сигнал "готово".

Синдикатите съобщиха още, че в цялата страна са изпратени заплашителни писма с обратни разписки до членове на стачните комитети, в които се твърди, че стачката е "незаконна" и има заплахи за дисциплинарно уволнение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


313
Още по темата: стачкавлакове
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
268
3
 
5
 
! Отговори
иван иванов преди 12 години
Единни сме в простотията си и в зависта в това сме единни братя БУЛГАРИСТАНИ...Срам и позор сме ние БЪЛГАРИТЕ, срам и позор сме ние за света, незаслужаваме и ден в повече да живеем тук на тази земя. Умираме гладни и пак сме завистливи и пак и пак няма да направим нищо защото преклонена главица сабя не я сече. КАКЪВ СРАМ СМЕ НИЕ ЗА ТАЗИ ЗЕМЯ...
267
2
 
7
 
! Отговори
tankist преди 12 години
ей тиквата и бошков няма да се спрът и пред риска от катастрофа само и само да фалират бдж и да продадът товарни превози, нищо не става от тези герберасти тиквта свири на дудуците само на тези които му плащат като една истинска завършена про...ка, за народа оставаха приятните лъжи и вярата че гроб ше оправи нешо , за съжаление след гроб всичко ще е разбито и унищожено, честито, сега след изборите вече не се стараят и да крият намеренията си.
266
7
 
1
 
! Отговори
ссс преди 12 години
ТУка всичките уж подкрепят стачкуващите........А догодина като излезе железницата на печалба,и като влаковете замязат на нещо ше кажете.....Е да Боко е Господ !!!
265
2
 
4
 
! Отговори
иван иванов преди 12 години
Колко сме единни ние БЪЛГАРИТЕ. Завиждайте ни Европейци, завиждайте ни Световни господа. Къде са гърците къде сме ние....много ясно НИЕ сме на светлини години пред тях. Какво единство, каква подкрепа, какво братство сме тук в България. Беше Кремиковци, беше корабоплаването и кораборемонта, бяха заводи и предприятия, беше земеделието и животновъдството, беше и първи блок на АЕЦ-а, беше БТК сега е БДЖ, а утре ще е и целия АЕЦ и всичко останало макар и малко защото братя българи сме ЕДИННИ ...
264
11
 
1
 
! Отговори
до 265 преди 12 години
Ая сметни 2 хиляди човека като се съкратят ако заплататите са им средно 700-800 лв бруто......колко пари са това на месец.....А кой ги е теглил тия заеми бе? Изащо са ги теглили като не могат да ги връщат? Разходите на БДЖ ще се свият с 15-16 милиона лв от заплати на месец......и след като БДЖ излезе на печалба тогава *** почне модернизиране на железницата
263
2
 
2
 
! Отговори
до 262 преди 12 години
Браво! Явно има и хора, които забелязват най-важните, но скрити аспекти в едно такова събитие като стачката на БДЖ.
262
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Аз така и неразбрах защо стачкуват. За да няма съкращения ли? Ми добре да им намалят тогава на всички заплатите и да не съкращават. Как може нещо което работи на загуба, да не се търси изход - естествено разходите трябва да се намалят. Стачкуващите какво предлагат?
261
2
 
4
 
! Отговори
До 257 преди 12 години
Умнико, заплатите на тези 2000 човека, които искаш да съкратят са капка в морето на загубите на БДЖ. С техните заплати ли ще излезе БДЖ на печалба бе??? Загубите са натрупани основно от заеми, рефинансирани с последващи. И цялото БДЖ да съкратят - пак няма да има пари за покриване на тези задължения! Просто трябва да има по ефективно управления на компанията и да спрат кражбите "на едро"! Аман от финансисти коментатори!!!
260
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Само Бойко работи в тази държава браво Бойко , даже и в почивните дни той не спи и работи за благото на народа
259
10
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ГЕРБ СА КОМПЕТЕНТНИ ГРАМОТНИ И УЧЕНИ ХОРА - ДОВЕРИХМЕ ИМ СЕ НА ИЗБОРИТЕ ЩЕ ИМ СЕ ДОВЕРИМ И СЕГА , ВСИЧКО Е НАРЕД ВСЯКА СТАЧКА ЗА 3 ДНИ ПОСЛЕ ВСИЧКО ЩЕ СИ ТРЪГНЕ ПО СТАРО МУ !!!
258
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Следя внимателно ,,стачното движение ,, в Бг , голяма част от което е инициирано, организирано и провеждано от синдикатите.Единствено мога да кажа, че до настоящия момент всички, всички без изключение искат ПАРИ. Не повече работа, не развитие, не ангажименти и повече отговорности , а ПАРИ. И ако може всички лежпери, безхаберници, търтеи, връзкари и слагачи в раздутите административни щатове да са си на работа во веки веков.Пфу...Жалко, а в скапани предприятия има и свестни отрудени хорица ....
257
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
НЕКА СЕ НАСЛАДИМ НА РАБОТАТА НА ГЕРБ МОЛЯ НЕ СЕ КАРАЙТЕ ПО - ФОРУМИТЕ !!!
256
13
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
СТИГА СТЕ СЕ КАРАЛИ БОЙКО ИМА ЦЯЛАТА ВЛАСТ ТОЙ ЩЕ НИ ОПРАВИ ВСИЧКО КОЕТО ПРАВИ Е ЗА НАРОДА - ДА НЕ МИСЛИТЕ ЧЕ ЗА НЕГО ГО ПРАВИ, АБСОЛЮТНО НЕ !!!
255
2
 
1
 
! Отговори
дедо преди 12 години
глей са, тоа е егати пича 3000км со кола натам и 3000км обратно, тоа не обича себе си, не се уважава, ама никак.
254
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ЩО СЕ КАРАТЕ БЪЛГАРИЯ Е СУПЕР ВСИЧКО Е СУПЕР - НАЛИ ГРАДЯТ ДЪРЖАВАТА СПОКОЙНО ХОРА НЕ СТАЧКУВАЙТЕ ВСИЧКО ЩЕ ГО ОПРАВЯТ ГЕРБЕРИТЕ , НЕКА СЕ НАСЛАДИМ НА РАБОТАТА ИМ МОЛЯ
253
19
 
3
 
! Отговори
аз преди 12 години
Трябва да се съкрати персонала,БДЖ да излезе на печалба и да почнат да се реконструират и влаковете и железниците като цяло.........Това не правено цели 20 години...Иначе просто пак ше тъпчем на едно място,даже ще става и по зле,защото ше се трупат повече дългове,и ше затъваме повече и повече
252
21
 
6
 
! Отговори
2 преди 12 години
Напълно против стачката съм....Значи да си оставят нещата така,БДЖ да трупа дълкове и ние данъкоплатците да ги плащаме?Да остант тея на работа ше си получават мизерни заплати,без шанс за каквато и да е преспектива.Пак ше бъдем най последни по конкурентно способност в Европа ,и пак ше имаме най скапаните влакове в ЕС.......Просто трябва промяна.Жалко ,че тея хора дето едвам свързват 2-та края ше го отнесат,ама 500 млн дълдове не са се натрупали за последните 2 години и полвина
251
0
 
3
 
! Отговори
дедо, дедо, преди 12 години
ти си мислиш че си просто уникален, ама всъщност си уникално ***. казаха ли ти бдж от какво е съкращение? немското бдж е като тайванската американска валута. бедеже не е синоним на железница.Плюс това, аз в Германия бях с кола, но пътувах между малки градчета, всичките свързани с регионалния център с градски транспорт. Всеки божи ден редовите немци се качват на автобуса/трамвая и отиват на работа, Не става дума за огромни дистанции, макар че в случая, който цитирам е повече от Перник-София
250
4
 
7
 
! Отговори
fff преди 12 години
БДЖ, БГ Пощи и изобщо държавата, не са хранилки за хора, които не са свикнали да работят и да са ефективни. Та там ситуацията е като преди 25 години - никаква работа за никакви пари. Кому е нужно? Лошото е, че читава реформа и добри железници едва ли ще видим скоро. Иначе съкращения му е майката, и в БДЖ, и в БГ Пощи. Трябва да се работи ей!
249
4
 
4
 
! Отговори
тута преди 12 години
Не ми е чудно че БДЖ е пред фалит Пътувах до морето с влак преди 2 -3 години И в двете посоки София-Бургас-София бях втрещена. Аз си бях купила чинно билет отиване и връщане , но ....и на отиване и на връщане имаше хора които дадоха на кондуктора пари на ръка при това символични Не направиха нищо че са без билети и гратис Дори се пазаряха докато не им дадоха нещо а други и нищо не платиха не ги и свалиха Еми как ще набавят средства и ще имат пари като...поне 7-8 човека не бяха платили Обидно(((