Промените в закона днес: Автобуси по релсите, дрогирани на прицел...

Кой ще е с предимство, трамваят или автобусът, питат от БСП
19 юли 2017 16:52,
21
Промените в закона днес: Автобуси по релсите, дрогирани на прицел...
Снимка: архив, Булфото

Автобусите от градския транспорт да се движат и по трамвайните релси, нулева толерантност към дрогираните шофьори и по-строги нарушения за неправилно паркиране... Това предвиждат поредните промени в Закона за движение по пътищата, които бяха гласувани на първо четене в Народното събрание.

Въпреки критиките от опозицията, че се пишат закони "на коляно" и непрестанно се внасят промени в Закона за движение по пътищата, депутатите приеха идеята автобусите от градския транспорт да могат да се движат и по трамвайните релси.

Според вносителя от ГЕРБ Станислав Иванов така ще се намали трафикът и гражданите ще се придвижват по-лесно. По този начин ще бъдат стимулирани софиянци да използват градския транспорт, което е по-екологично.

От БСП обаче видяха в това предпоставки за извършване на нарушения на други водачи, както и условия за транспортен хаос. Нямало и такава практика в други европейски държави.

"Освен градския транспорт ще тръгнат и маршрутките. Кой ще е с предимство? Трамваят или автобусът. Ами ако два автобуса се засекат? С промените се създават условия за произшествия", настоя Николай Тишев от левицата.

В законопроекта на депутата на ГЕРБ са записани и по-строги санкции срещу неправилно паркиралите шофьори. Вече автомобилите на шофьорите, които са паркирали неправомерно в синя и зелена зона, но не са платили глобата си до 19 ч., ще могат да бъдат репатрирани от общината.

Според Станислав Иванов мярката се взима срещу нарушителите, които изчакват да свърши работното време, чупят поставената скоба и след това тръгват с колата си.

Юлиан Ангелов от "Обединените патриоти" обаче се обяви срещу това предложение и го нарече неевропейско.

"Паяците и скобите по никакъв начин не изглеждат добре по улиците. Няма логика колата да се вдига, ако не пречи. Всичко може да е станало! Превръщаме се в джунгла, не е нормално, не е европейско", заяви Ангелов.

В законопроекта на Патриотите, който беше единодушно подкрепен в пленарната зала, пък е записано, че водачите не трябва да шофират след употреба на наркотици, а не както е в момента "под въздействие на наркотици". С тази замяна на израза се уеднаквяват текстовете с Наказателния кодекс.

Според вносителите така ще се отстранят едни от най-честите причини за измъкване на дрогираните зад волана, тъй като при употребата на наркотични вещества проявата на ефекта е строго индивидуална и това води до търсене на вратички в закона.

От "Воля" също бяха внесли свои предложения за промени в закона, които обаче не бяха подкрепени от народните представители. Депутатите на Марешки предложиха глобите за нарушения по пътищата да се заплащат на място чрез ПОС терминали в патрулките, за да има повече събираемост, както и да се улеснят гражданите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
2
 
! Отговори
вуте преди 6 години
я питам бабаитите и джебчийките,що че ги правим?сакам отговор и без шикалкавене
17
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Що за довод е това, че в ЕС нямало такава практика? Не може ли ние да сме пионерите, да въведем нещо или трябва като овцете да следваме другите? Също така идеята за плащане през ПОС като възможност е прекрасна, може да нямам 200лв в джоба или пък да си спестя висенето в КАТ за 20лв, не разбирам, защо някой би бил против, вън от политиката за такива ***!
16
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе кви трамваи, кви 5 лева?КОИ СА ХРАНИТЕ ЗА КИТО БАБХ ОТКРИ ДВОЕН СТЪНДАРТ?защо ги криете?
15
6
 
3
 
! Отговори
Тодор преди 6 години
БСП да го *** т и да видят в Германия как автобусите се движат по релсите на трамваите. Сигурно в Москва не е така но колкото и да не им отърва тук не е Евразия.
14
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ооох... докога бе?!?Всички искаме "както е на Запад" а правим точно обратното!А как е на Запад? Къде, в кой закон пише, че автобусът има предимство пред трамвай и влак??? Никъде ги няма тия измишльотини!Обаче глобите се събират да не кажа на 100%, но близко до стоте.И няма измъкване. Ако закъснееш си плащаш двойно. Ако изобщо не си платиш, вкарват те в патрулката и до най-близкия районен съд, следва или плащане на място или затвор. А за по-тежко провинение може и глоба и затвор! А у нас?
13
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Пак ли промениииии?Магнолиите да му се променат,значи!
12
5
 
6
 
! Отговори
Men преди 6 години
До АнонименЗа да ти е изправна дъртата трошка си налял в нея колкото за нова дачия, коато със сигурност замърсява по малко.
11
4
 
7
 
! Отговори
Men преди 6 години
До АнонименПо селата проблем с трафика и замърсяването няма, спокойно могат да си карат жигулите. В големите градове тия коли могат да бъдат забранени за регистрация и ползване. Ако някой от село толкова напира да ходи у градо - да паркира на входа. А и притежанието на автомобил не е задължително на всяка цена.
10
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 1Вдигнете заплатите на 10000 лева! Готов си за политик, приятел. Я виж колко тъпанарчета са ти дали плюсче!
9
1
 
23
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Промените очевидно са писани на коляно, но ГЕРБ толкова си могат. Автобуси по релсите е смислено само ако сега трамвайното трасе не може изобщо да се използва за движение на други ППС, но това е на много малко места и според мен ще доведе до опасни катастрофи. Няма стимулиране да се използва градският транспорт в София, а е точно обратното - прави се всичко възможно хората да не използват градския транспорт в София и цената на билета е най-малкия проблем. И безплатен да стане, пак ще е същото.
8
4
 
17
 
! Отговори
Сашо преди 6 години
Не мога да разбера България, само София ли е? 1/3 ми се насъбрало там, че и недоволни от задръствания и т.н, депутатите така са се концентрирали върху проблемите на столицата, *** другите градове трябва да са цъфнали и вързали
7
4
 
27
 
! Отговори
Шофьор преди 6 години
Автобусите да се движат по релсите е малоумно. Релсите са отляво, спирките отдясно, трябва да се засича колоната на всяка спирка. Аз гледам да паркирам правилно, но с построени 300 нови апартамента около мен, обезпечени със 100 парко места нямам голям шанс. Да не говорим, че за търговските обекти в жилищни сгради все още не е задължително да се предвиждат парко места.
6
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Menправ си само от части. Колко струва една кола евро 6 и колко е средния доход, помисли и за малките населени места, трябва да се върнат каруците ли? За прегледите си прав, моята кола е на 20 години и се обзалагам с всеки, че е по-изправна от 90% от другите коли на пътя.
5
2
 
22
 
! Отговори
alf преди 6 години
вдигнаха ми колата платих на градска мобилност съда ме оправда. градска мобилност не ми върнаха парите
4
24
 
8
 
! Отговори
Men преди 6 години
Промените всъщност са супер смислени! Но, за да се промени нещо не са достатъчни. Крайно време е да се спрат таралясниците по улиците и това може да стане с 2 мерки - реални технически прегледи и покачване на данъците на автомобили над 10 години или със стандарт под евро 6. Тези пари могат да се инвестират в по-качествен и евтин градски транспорт. Катаджиите дебнещи в храстите трябва да бъдат вкарани в пандиза и заменени с камери засичащи средната скорост.
3
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
където има релси и сега си карат там и коли и автобуси :)
2
4
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То от ГЕРБав *** нещо умно може ли да се очаква!Герберския екстремизъм надмина и бай тошовия социализъм с идиотщините си
1
10
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Намалете цената на билета за градски в София на 0,20 лв.