Още малко време остана: От 15 ноември колите със зимни гуми!

Експерти съветват: Подгответе колата си за зимни условия
86
Още малко време остана: От 15 ноември колите със зимни гуми!
Снимка: Булфото

Остават по-малко от 10 дни до крайния срок, в който шофьорите трябва да сменят летните си гуми с такива, подходящи за зимни условия.

Според закона, в периода от 15 ноември до 1 март, автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм. От Агенция "Пътна инфраструктура" призоваха шофьорите да подготвят автомобилите си за движение при зимни условия и да не чакат първите минусови температури.

В навечерието на зимния сезон е необходима цялостна подготовка на автомобила, но изборът на зимни гуми е едно от най-важните решения, които всеки шофьор трябва да вземе, категорични са експертите. Oт Асоциацията на производителите, вносителите, търговците и вулканизатори на гуми напомнят, че зимните гуми не са само за сняг.

Защо трябва да ги поставяме?

Материалът, от който те се изработват, променя качествата си според околната температура. При ниски температури каучукът става по-твърд и сцеплението с пътната настилка намалява, посочват от Асоциацията на производителите, вносителите, търговците и вулканизатори на гуми пред БТА.

Гумата е контактът между автомобила и настилката и каква ще бъде сигурността на пътя до голяма степен зависи от правилния подбор на гумите. Според специалистите е препоръчително зимни гуми да се използват при температури под 7 градуса, независимо дали има сняг или не. Летните гуми имат най-добро сцепление при температури между 10 и 30 градуса, а зимните - между 0 и - 20 градуса.

През зимата дълбочината на протектора осигурява най-важния показател - спирачния път.

Как да изберем подходящите гуми?

Специалистите от световната компания, произвела първата зимна гума, съветват да подменяме гумите след шест години активно ползване. От там препоръчват, че е по-добре евтина зимна гума, отколкото лятна гума през зимните условия, като още по-лошо е да се използват гуми втора употреба.

Експерти в бранша смятат, че всичко зависи от пробега, който автомобилът изминава. Ако се движи постоянно, натоварен е, или в рискови условия, в него трябва да се инвестира в гуми от висок клас. Те реализират по-добри възможности и качества по отношение на зимните условия, имат специален състав на каучука.

Производителите на гумите гарантират, че гумата запазва своите свойства за срок от 10 години.

Кога да се смени една гума?

Това зависи най-вече от това каква е дълбочината протектора, което се отнася най-вече за зимните гуми. През зимата дълбочината на протектора осигурява най-важния показател - спирачния път.

"Някои автомобилисти смятат, че е удачно да се поставят две зимни гуми, обикновено на предните колела. Това поражда риск, особено при завои, защото когато предните са зимни, те имат по-високо сцепление спрямо задните и задницата може да се завърти.

Съветите към шофьорите са винаги да проверяват състоянието на гумите, да ги преглеждат за дефекти и износване, да следят какво е налягането в тях.

За България оптималното време за поставянето им е средата на октомври, а смяната им с летните - началото на април. Зимни гуми с грайфер под 3 мм не могат да гарантират оптимално управление и безопасност по заснежени и заледени пътни настилки.

Експертите посочват още, че подготовката на автомобила за зимата не свършва с гумите. Автоекспертите съветват още: Измийте колата и прегледайте лаковото покритие за петна от ръжда, като съответно ги почистите и намажете с боя. Особено внимание отделете на дъното на автомобила, спирачните и горивни тръбопроводи по него.

Обработете ключалките на автомобила със специалните препарати, които се продават по магазините. Намажете гумените уплътнения на вратите и багажника с течен парафин против замръзване. Сложете зимна течност за чистачки, проверете и ако е необходимо - сменете чистачките. Ако автомобилът ви е по-млад от 10 години, сигурно е оборудван с филтър на купето. Неговото запушване влошава парното на колата и бързото обдухване на изпотените прозорци, така, че обезателно го проверете и сменете с нов, съветват експертите

Проверете още акумулатора, запалването, осветлението и антифриза.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
6
 
2
 
! Отговори
Алекс преди 4 години
До ПорЦеланМ+S e далеч от зимни гуми. М+S oзначава Mud and Snow и са гуми, който се препоръчват да се карат при температури над +7 и при настилки с кал. При температуро под +7 градуса гумата се втърдява и качествата и се влошават. Зимните гуми от своя страна има различне състав и грайфер. Използват се при температур под +7, където настилката е мокра, възможни са заледявания и сняг. Както винаги обаче българинът е всезнаещ и безотговорен докато не стане най-лошото....
43
3
 
5
 
! Отговори
Асен преди 4 години
Може и с летни с дълбочина на грайфера над 4mm, прочетете закона! Чл. 139 4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.
42
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До OSRAMте осветяват държавната хазна,кат много обичат да ги виждат угасени и бързат да ти напомнят да направиш деня по-светъл за нашите управници
41
9
 
5
 
! Отговори
... преди 4 години
До 33: Ами купи си кола, на която гумите не са 1300лв като не можеш да си ги позволиш. Хайде разбий три бона за гуми (зимни и летни с хотела за гуми и смените) за 4-5 години и ще видиш, че месечно се пада по- малко от лизинга на Айфончето. Или касетофона и бас касата в багажника са по- важни? Избивайте се, както искате, карайки с ***, но не повличайте и други с вас.
40
1
 
9
 
! Отговори
пецата преди 4 години
Заповед ли е тва?
39
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Таквизи разпоредбу у законо за движение по дупките НЕМА!Журнализити ви промиват мозъците, а пр ост чиляк лесно може да бъде измамен...
38
4
 
7
 
! Отговори
ПорЦелан преди 4 години
Почвам трета зима със всесезонни гуми. Веднъж годишно като сменявам масло и филтри гумите се проверяват за баланс и разменят на кръст за 30 лв. След година и половина ще си взема пак нови всесезонни гуми, които ще ми струват нищо защото нямам втори чифт, но ще съм спестил 8 * 70лв дотогава от смяна и хотел. Времето и разправията които се икономисват са най-ценни. Гумите са маркирани M+S и снежинка, така че това са зимни гуми и могат да са със всякакъв грайфер. :)
37
2
 
14
 
! Отговори
Радослав преди 4 години
Ние пък искаме снегорините да излизат от 15.11 и да чистят до април без да спират! А не да чакат да спре да вали! От 15 да сноват напред назад като улави и да чистят! Без оправдания, тъкмо ще направите нещо като хората!!!
36
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ама моля ви се, не е или-или. Ако съм със зимни, чийто грайфер е под 4 мм кво правим тогава? Дали няма да ме глобят, я помислете.
35
3
 
16
 
! Отговори
Радослав преди 4 години
За масата от водачи не е проблем да си сменят сега гумите защото въртят на година по 5к км. Обаче за МПС-та които въртят по 150-200км на ден е голям проблем. Ако температурите се запазят 2 седмици така до 15.11 ще си съсипем гумите от простотия. После защо има катастрофи зимата и защо не се спирало както трябва. Затова трябва да е на база на температурата от няколко дена, а не твърда дата! По същата логика на управляващите защо снегорините не сноват без да спират от 15.11 напред назад?
34
3
 
11
 
! Отговори
wgw преди 4 години
От кога има изискване да се кара със зимни гуми? Не се ли изисква само дълбочина на грайфера??? :-))))
33
2
 
6
 
! Отговори
ghf преди 4 години
Най-добре зимата да сме със зимни, а лятото с летни и по възможност да не са гуми на по 10г. Не че по соц време не са карали само с един вид целогодишно, но навскъде тестовете показват, че има разлика - дори само с 1 метър да се скъси спирачния път, пак е нещо. Преди години трафикът е бил по-малък и скоростите по-ниски, така че хората са се справяли. В крайна сметка всеки да кара с каквито гуми иска, но да съобразява скоростта си с това.
32
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хахаха, троловете нададоха вой, че наближава 15-ти . Ако въртите по 30-40 хил км -годишно както е в Европа, гумите ще са ви последната тема за приказки, но с по 8-10 хил , да ги смениш на всеки 6-7 години -боли, как болиии...
31
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до 32Знаеш ли защо е рев, защото са едни допълнителни 500 кинта! Сит на гладен не вярва, това е девиза на шефа ти Цар Бойко
30
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какъв точно ми е проблема да сложа зимни гуми на 20+ градуса??? Ами не ми се дават 1300 лева за гуми в моя размер.... Ок??
29
12
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ей голям рев за едни гуми бе :)
28
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До OSRAMЩо върти ти се електромера у вас ли?
27
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 30Ама какво значение има какво било в Дания? Какъв точно ти е проблема да си сложиш зимни гуми, че правите такава драма?
26
8
 
28
 
! Отговори
OSRAM преди 4 години
А кога ще загасим ненужно светещите фарове през ДЕНЯ?
25
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Данчето да видим колко ще живее! Годпод си знае работата. Както народът е казал - колко си прав, толкова и да си здрав! Тая няма капка достойнство. Да разчита на купени гласове и да се прави на извънземна. Данче, така е. Има кой да те съди! Скоро!