Предложение: Конфискация на колата, ако шофираш пиян или дрогиран

Искането е на Българската асоциация на пострадали при катастрофи
121
Предложение: Конфискация на колата, ако шофираш пиян или дрогиран
Снимка: БГНЕС

За да имаме активна борба срещу шофьорите, които управляват под въздействие на наркотици и алкохол, трябва да се даде законова възможност за конфискуване на автомобила на такива водачи, или да им бъде временно отнет, коментира в интервю за БТА Владимир Тодоров, учредител и председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи.

По думите му от няколко години неговата организация отправя такова предложение към народните представители, но в крайна сметка няма резултат. "Въпрос на политическа воля е да се приеме такова законодателство", добави Тодоров, но посочи, че е скептичен, че това ще се случи.

Още по темата
Българската асоциация на пострадали при катастрофи днес проведе ден на отворени врати, съвместно с фондация "Отворена длан", в който експерти дават безплатна правна консултация на пострадали при катастрофи или техни близки.

"Българинът не е наясно с правата си като потребител, пациент, застраховано лице и никъде не се учи какво се случва след един пътен инцидент", добави той. Експертът обясни, че след катастрофа възникват най-вече въпроси относно медицинското обслужване – какво покрива спешната помощ, здравната каса. Появяват се обаче и въпроси, свързани с Пътна полиция, като това кога се издава констативен протокол, в какви срокове и какъв е неговият смисъл, както и въпроси за застраховките – какво покриват те, за кого се отнасят и какви са сроковете за предявяване на претенции.

Владимир Тодоров посочи, че цялата тази информация, за това какво се случва след катастрофа, е систематизирана и събрана в няколко брошури от асоциацията. Като добави, че има и безплатен телефон 0700 17 112 , на който всеки може да се обади и да потърси съдействие.

В отговор на въпрос какви могат да са успешните ходове на институциите за намаляване на пътния травматизъм, Тодоров даде пример с Норвегия, където в петък и събота всички медии започват да пускат клипове, в които гражданите се призовават да се приберат с такси или по други начин, но не и да шофират, след като са се забавлявали. Според него може да се засили контролът пред питейните заведения у нас в петък и събота.

Тодоров отбеляза още, че има пропуск в санкционната политика, като даде пример с Георги Семерджиев, обвинен, че при катастрофа в София е причинил смъртта на две млади жени. "Каквото е трябвало да свърши "Пътна полиция", го е направила. Взета му е книжката, наложени са му глоби за 8000 лева, отнети са му 85 точки, свалени са му регистрационните номера – административно всичко е свършено“, каза той. Отбеляза обаче, че има един законодателен пропуск, който от асоциацията предлагат на народните представители да бъде разрешен вече шест години  – да се конфискува или да бъде временно отнет автомобилът на водачи, шофиращи под въздействието на алкохол или наркотици.

"Няма 100% гаранция, но българинът, като психология, много държи на автомобила си и тази мярка ще бъде много силна", добави Тодоров.

Той посочи още, че има голям проблем с медицинските и автотехническите експертизи, като отбеляза, че експертите са малко, нископлатени са и експертизите се бавят. "Хората страдат от бавно правосъдие не защото съдът се произнася бавно", каза Тодоров и отбеляза, че има области в страната с по двама съдебни лекари, като, за да напишат становище, се чака по повече от половин година и това е преди делото да влезе в съда.

Експертът акцентира и на остарелите методи, с които се правят огледи при пътни инциденти. По думите му има нови технологии, като 3D-скенери и компютърни симулации, които не могат да се въведат, защото Наказателно-процесуалният кодекс не е променен.

Според него възможна мярка за намаляване на катастрофите е да има масово камери за скорост по пътищата. По думите му не е нормално на АМ „Тракия“ да има на четири места стационарни камери, трябва да има на всеки пет километра, което веднага ще намали средната скорост. Също така Тодоров смята, че трябва да се въведе система за санкции на транзитните водачи, когато направят нарушение да заплатят глобата си на границата. Той отбеляза още, че трябва да се отстранят проблемите и от 70-те критични пътни участъка, където се случват постоянно катастрофи и които са известни на държавните органи, но те не предприемат действия.

Във връзка с подготвения от бившето ръководство на МВР законопроект за промени в Закона за движение по пътищата, който предвижда по-високи санкции за нарушители и намаляване скоростта на движение по магистралите, Тодоров каза, че становището на асоциацията за проекта е положително.

Едно от предложенията беше много сериозно – да не можеш да минеш технически преглед, ако не са ти платени глобите. В момента, ако не си платил данъка, не можеш да минеш преглед, но ако имаш няколко хиляди лева глоби, спокойно минаваш, коментира Тодоров и изрази надежда, ако има устойчив парламент, да стигне времето за тези промени в закона.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


121
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пишете глу пости!Я вижте статистиката, че пияните и дрогираните не причиняват и 10% от тежките ПТП в България.Някой изпил две бири и айде и той без кола и 100 камшика на голо!
21
4
 
9
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 година
Как е възможно човек, претендиращ, че има интелект, да дава такива предложения?
20
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Затвор като в щатите.
19
2
 
10
 
! Отговори
Зозо преди 1 година
Да се върнат телесните наказания. Бой до нacиpaнe, таковане и глад!!! На хляб и вода до второ нареждане :))))))))))))))))))))) Повече пиян-залян няма да кара :)))))))))))
18
2
 
10
 
! Отговори
Гаро преди 1 година
Никакъв затвор, трудов лагер за не по малко от 10год. плюс конфискация
17
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако ги вкарат в затвора пак ние с нашите данъци трябва да ги храним.
16
1
 
10
 
! Отговори
aa1830 преди 1 година
Мойто предложение е камшик 1000 пъти на голо, да им се отнеме правото за шофиране доживот и в панделатс 20 години. Да тръгнеш пиян да караш е същото като да стрелящ на посоки сред тълпата - опит за убийство.
15
1
 
7
 
! Отговори
Зозо преди 1 година
Че то след инцидент с пияни и дрогирани няма автомобил, а скрап. Пълни глупости са това. Пак казвам ЗАТВОР И АНГАРИЯ!!!
14
2
 
8
 
! Отговори
XuTbP5bP преди 1 година
Контрапредложение: Да ги вкарваме в затвора?
13
1
 
7
 
! Отговори
истина е преди 1 година
Това трябваше да стане още преди 30 години , и щеше да има спасени стотици животи .
12
1
 
3
 
! Отговори
ДА преди 1 година
и ДА
11
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе ква конфискация, затвор 20 години минимум.
10
0
 
6
 
! Отговори
европейски идиот преди 1 година
те повечето след инциден няма кво д аконфискуваш а им асамо погребения -закона са го направили за себе си щот знаем кой смърка и кара коли за 200 бона
9
2
 
13
 
! Отговори
Зозо преди 1 година
Глупости. Автомобила какво е виновен? Виновен е глиганът вътре. ЗАТВОР И АНГАРИЯ!!!
8
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз познавам един, дето колата му е от Франция, кара от години без книжка, не виждам да ги съборят с това :))
7
1
 
7
 
! Отговори
Samo minavam преди 1 година
И директно в затвора, освен конфискация и 100 камшика
6
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само с конфискация нема да се оправи работата.До 20 камшика на голо ду *** в центъра на града ,за назидани на другите.
5
4
 
8
 
! Отговори
нормален преди 1 година
приемам предложението !!!
4
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това го искам от 10 години. Не ми дреме чужда ли е, лизинг ли е, конфискация е решението.
3
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Повечето немат книжка, не се води и колата на техно име, дори да е конфискуват, ще си намерят некоя друга трошка :)))

Спонсорирани публикации