"Хемус" тунелът под Шипка приоритет по програма "Транспорт"

Със заем от ЕИБ ще се строят пътят Видин-Ботевград
Обновена: 18 сеп 2014 22:00 | 18 сеп 2014 21:56, Миглена Иванова
23
"Хемус" тунелът под Шипка приоритет по програма "Транспорт"
Снимка: БТА, архив

Освен лот 3 на магистрала „Струма” (от Благоевград до Сандански), в новата оперативна програма „Транспорт” за периода 2014 - 2020 г. трябва да влязат целият неизграден участък на магистрала „Хемус”, а не само първият му етап (от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч) и тунелът под Шипка. Това коментира вицепремиерът и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева на днешното заседание на обществения съвет към Министерството на регионалното развитие.

Транспортният министър в служебното правителство Николина Ангелкова вече заяви, че „Хемус” и тунелът под Шипка ще се изграждат с пари от новата оперативна програма „Транспорт”. Тъй като парите по програмата са недостатъчни за трите проекта, Ангелкова обяви, че националното съфинансиране по програмата ще се увеличи на 50%.

Отделно се разчита и на спестявания, ако се намери алтернатива на тунела в Кресненското дефиле от лот 3 на магистрала „Струма”, която да бъде одобрена от европейските власти.

По принцип се планираше с пари по новата оперативна програма „Транспорт” да се строи пътят от Видин до Ботевград. Той беше заложен и през миналия програмен период (2007-2013 г.), но отпадна заради Западната дъга от околовръстното шосе на София и обхода на Габрово.

Вместо с пари по програма „Транспорт” сега Видин-Ботевград се планира да се строи с инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка, обясни председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров.

В рамките на същия заем се залага и финансиране за магистралата София-Калотина, както и довършването на Южната дъга на околовръстното шосе на София, допълни той. Общият размер на търсения заем е около 800 – 840 млн. лева.

Има готовност да тръгне строителството на първия етап от магистралата София – Калотина – от граничния пункт до Драгоман и след това от Драгоман до с. Храбърско, каза още Лазаров. След това ще се строи нов пътен участък на магистралата до София.

Южната дъга също е разделена на два лота – от столичния кв. „Бъкстон“ до връзката при кв. „Люлин“ и от кв. „Младост“ до магистрала „Тракия” през Горубляне и Герман.

С пари от националния бюджет ще се търсят възможности за подобряване на пътната инфраструктура по основните направления от пътната мрежа, допълни Лазаров. По програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. са заложени пари за ремонти на пътни отсечки първи и втори клас, каза още той.

Същевременно се обмисля изграждането на скоростния път Русе – Свиленград на принципа на публично-частното партньорство, коментира Екатерина Захариева. За целта обаче трябва да са готови прединвестиционните проучвания и да са изградени тол системите.

Както наскоро каза Николина Ангелкова, за разработването и внедряването на тол-системи ще се ползват пари по линия на техническата помощ от оперативна програма „Транспорт”.

Този принцип ще се приложи и за изграждането на магистрала или скоростен път „Черно море”. В момента обаче няма средства за подготовка на проектите за строителство на пътя, поясни изпълнителният директор на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти” Асен Антов. Готовност за проектиране има, тъй като са актуализирани предпроектните проучвания, а догодина ще се кандидатства за пари от техническа помощ на оперативната програма „Транспорт”, посочи той.

Още икономически новини четете в Investor. bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
8
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
За тунела под Шипка се говори от 100 години!Айде дано да стане поне тоя век!
14
9
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Искам работааааа. Заедно с пътищата отваряйте работни места. Имам чувството че управляващите нарочно държат висока безрабоицата за да могат техните фирми да дават по-малко пари за заплати.
13
10
 
35
 
! Отговори
Венелин преди 9 години
Този дунавски много *** бе! Герб нямало да са вечните управляващи. Сигурно, ама те като сключат договори за по 20, 30 или 50 години (както с ВЕИ-тата, или Костов с Мариците), следващите управляващи какво ще правят? Второ, инвеститора (то е ясно кой ще бъде), ще си избие не само инвестицията, той ще избие рибата. Трето - и сега няма безплатни пътища, защото за да се движиш по който и да е път си плащаш винетка. Дано болшинството българи не са толкова ***, като този *** дунавски!
12
9
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Боко ще прави пътища в Източна България , Турция да стигне за 1 ден до Дунава !!
11
9
 
39
 
! Отговори
Програма ? преди 9 години
Е как за едни пътища има Програма Транспорт. , а за други нама ?По Програма Транспорт е била до 2013 и Магистрала Видин , но не е изградена , защото ще обслужва , Дунавски Мост 2. Парите са изхарчени за други магистрали и на тази до Видин ,ще й търсят ЗАЕМ ?? Пак в глуха линия ! Преминава за изграждане в годините 2014-2020 ? Но сега пък приоритет има тунела под Шипка ,( да обслужва Джихадистите от Турция )
10
13
 
41
 
! Отговори
Й преди 9 години
Аз за четири години видях колко неща направиха Герб из България. Комунисти и разни други *** само рушяха и крадяха.
9
13
 
46
 
! Отговори
Й преди 9 години
*** обичат да тънат в кал и тиня, тя партията им е такава кална гнусна и крадлива столетница. Другари ремонтирайте си чинията на Бузлуджа и излитайте за Марс с еднопосочен билет. Аз плащам.
8
12
 
53
 
! Отговори
Загрижено преди 9 години
Социалистическите правителства направиха всичко мъзможно да ревърнат България в една изостанала държава без комуникации. Нека не забравяме скодоумието на СерГея който казваше че асфалта не се яде. Човек който мисли със *** си като партията която управляваше.
7
10
 
35
 
! Отговори
да да преди 9 години
Нещо не ми се изясни от това заглавие: "Хемус" тунелът под Шипка приоритет по програма "Транспорт". Може би липсва едно "и". Или?
6
15
 
37
 
! Отговори
Маркс преди 9 години
Изобщо Тиквата е голяма работа! Геерп!
5
14
 
38
 
! Отговори
Маркс преди 9 години
Не бе Венко, прави магистрали за да им е по сгодно на идилци като тръгнат на екскурзия за европата!)))
4
17
 
45
 
! Отговори
Венелин преди 9 години
Ясно ли ви е сега, защо герб искат толкова да строят магистрали?- За да ви въведат такси за минаването по тях, парите от които да отиват в бюджета и от там в техните фирми.На печелившите честито!
3
10
 
52
 
! Отговори
Цецо преди 9 години
А дано ама надали- северна България загина няма магистрали няма пътища няма поминък.Браво на всички управляващи!
2
12
 
36
 
! Отговори
Маркс преди 9 години
Да, но защо тези пари отлитали после към Ливан и Кипър, това да не са прелетни птици, пфу! ХАХАХА!
1
21
 
52
 
! Отговори
СТРАНДЖАТА преди 9 години
Айде всички за ГЕРБ... - знаем, че при тях се работи и Европа отпуска пари...