Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?

Потребители в мрежата критикуваха изпълнението на пътния възел
6 авг 2015 07:28,
290
Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?
Снимка: Facebook

Потребителите във Facebook се надигнаха с конспиративната теория, че новият пътен възел с форма на диамант край шуменското село Белокопитово не дава възможност за правене на завой от Шумен към Варна и от София към Русе.

Възелът бе открит във вторник от регионалния министър Лиляна Павлова в присъствието на премиера Бойко Борисов, който качи в мрежата панорамна снимка на съоръжението. Снимката бе копирана хиляди пъти и възелът бе прекръстен на "Бойколина".

Всъщност пътният възел дава възможност за правене на преход от всяка от четирите посоки във всяка от останалите. Пристигайки от София може да се отиде към Русе, но за целта пътуващият трябва да тръгне в посока Шумен, в един момент да мине под пътя и да направи почти 180-градусов завой, за да се качи на платното в посока Русе. Просто на панорамната снимка тези преходи не се виждат добре.

"Проектът за този пътен възел е съобразен с терена, с трафика и с това, че в бъдеще ще има магистрала Русе-Варна, която ще е много натоварена“, каза пред "Труд" шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Странната форма на пътния възел Лазаров обясни с това, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източна посока е село Белокопитово, а на юг има две дерета, които пролетно време се пълнят с вода. Освен това ако беше направена класическа детелина, трябвало да има 270-градусови завои, а сега най-острите са сведени до 170-градуса, което е за предпочитане при високата скорост, с която се движат превозните средства по магистрала.

Другата критика към пътния възел е невероятно сложното движение, което трябва да направят идващите от Шумен в посока към Варна. Вместо да се направи обикновено платно, което да отвежда идващите от Шумен направо към платното на магистралата за Варна, шофьорите трябва да стигнат до другия край на пътния възел, а след това да направят последователно два много остри завоя, за да се качат на магистралата за Варна.

Лазаров оправда това с факта, че трафикът от Шумен за Варна на това място е много малък - 5-10 коли на час. Причината е, че преди пътния възел идващите от Шумен имат още две възможности да се качат на магистрала "Хемус" в посока Варна - при Каспичан и при квартал 'Макак", и пътният възел „Белокопитово“ обслужва на практика само няколко шуменски села.

"Просто такъв пътен възел се прави за първи път в България. Когато хората свикнат с него, ще оценят, че формата му позволява пътуващите по магистралата да не намаляват скоростта, а там, където се налага преход, скоростта се намалява само до 80 км в час", каза Лазаров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


290
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
185
1
 
0
 
! Отговори
до 198 преди 8 години
До До инж. ПроектантЗащото няма финансова възможност да се изгради тази връзка в момента... Наистина става вече "налудничаво" да водим разговора по този начин. Интересно ми е защо никога не задавате въпросите в подходящите моменти и на подходящите хора хахах.. Вече споменах , че не желая да съм адвокат на никой, но поради липсата на познание у някои хора едва ли не изглежда все едно съм такъв. :)
184
3
 
4
 
! Отговори
ангикомунист преди 8 години
Все пак по-добре пътища отколкото концлагериСтроил бил Боко пътища и това уж е лошоА Тошо(при социализъма) - построи концлагери като Белене и СкравенаРевете и помнете миналотоАмериканците ни го докараха
183
4
 
3
 
! Отговори
До 249 преди 8 години
Освен мърляви строители и изпълнение през пръсти, и друг може да има принос в затлачването на коя и да е канализация.Най.често за найлоните, торбите с ***, старите дюшеци, сламата, парцалите, умрелите животни и още каквото се сетиш трябва да се пита и мееестното народонаселение. Защото шахтите са по-близо и от най-близката река, удобни са - само вдигаш капака и хвърляш, а от запушване и транспортиращата способност никой не се интересува докато водата не почне да влиза в собствения му дом.
182
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Tuk e palno s cherveni trolove. Zavistlivi malki dushichki. Plateni s karvavi rubli.
181
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Още една ГОРЕЩА НОВИНА от строителна партия ГЕРБ.Седмица след като бе открита пречиствателна станция в Раковски и бе обявено, че за 58 милиона лева има изградена канализация, улиците на града са под вода от снощния дъжд, а шахтите не поемат водата, тъй като са запушени с найлони. Защо обаче в съоръженията, през които трябва да се оттича дъждът, има найлони, така и не става ясно.
180
4
 
17
 
! Отговори
проф.шофьор преди 8 години
Има и друг Проблем миналата неделя пуснаха участъка строен 3г. АМ'Струма"от Кулата до Н.Делчево къде му казват че до гр.Сандански е не на 8км преди Сандански е,но по лошото е че оня ден пропадна и таз нова магистрала не можа да изкара и 7дни от откриването и!!!даа бойколината супи да яде...
179
8
 
11
 
! Отговори
Евросредства? преди 8 години
До АнонименКолко плащаме годишно за членство в ЕС и колко получаваме от тях? Поинтересувайте се. Ние ежегодно губим пари или по-точно наливаме в ЕС, срещу удоволствието да ни размахват пръст и да ни диктуват правила.
178
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Интересното е, че при един и същ поток от МПС-та в даден участък преди и сега, след ремонтирането му от ГЕРБ или от Софиянски и немуподобни, се появяват задръствания или най-малкото скоростта пада значително. Защо така? Сега с това Белокопитово май ще стане същото - диамантът ще свали скоростта на преминаване там и дано не увеличи катастрофите, защото натам отиват нещата.
177
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Още нещо построено, от което да се срамуваме, вместо да се гордеем.
176
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За възможностите на България този пътен възел си е голямо постижение! Адмираци за Борисов и мин. на Транспорта, карат ни да се гордеем!
175
5
 
8
 
! Отговори
лаик преди 8 години
От високо ми изглежда направо като 8-то чудо на света! Това с деретата и микроязовира наблбизо хич не ми харесва. Да не стане като с Околовръстното на София, една зима караха и лодки по него, толкова се беше наводнило!!! Чудо на инженерната мисъл в БГ-то.
174
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Още една европейска придобивка за всички българи, в това число и за Позитанските ***, но защо толкова рИвът?! При Станишко когато нищо не се строеше, а само се краднеше, червените свраки не крякаха, а сега когато през ден се открива нещо ново, съвременно и полезно за хората крякат ли крякат!
173
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Малиййй ББ къф номер им спретна на ***! Пусна Белокопитово докато бяха на Бузлуджа и сега не могат се прибра по къщите си :))))
172
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Много шофьори, на които пътните възли им пречат, са взели отношение :)Тъй като гледате снимката какво не ви е ясно? Питайте бе, ще ви отговорим. Ще пиша бавно, за да ме разберете :)
171
1
 
2
 
! Отговори
до 231 преди 8 години
"Ама че си глупав"!Нарочно за да не го изтрият (коментара), защото има думи, които компа на мУдератора като ги засече и ги трие!
170
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 228ма мноо неща си научил в масква, а?
169
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Пояснение: Пиндел това е жив ***!
168
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Бойко строи ли строи, а пинделите рИвът ли рИвът!
167
4
 
6
 
! Отговори
инж. Проектант преди 8 години
До АнонименВярно е че фактите показват кое как стои :) тук няма място за спор. През годините са проектирано много неща и изпълнени не малка част от тях. Това е и един от моментите в когато разбираш защо ако си избрал да си инж. ще можеш след години да се обърнеш и да видиш направеното от теб... А вашите обидни думи са пепел на вятъра никой няма да ги запомни дори след дни докато построеното може да остане много години наред.
166
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Факт #214В твой стил ще ти отговоря - обуваш си скиорските обувки, вземаш си ските и долу на пейката пред входа си ги слагаш. Сетне караш в посока Цариградско. При повече късмет, до първия сняг може и да си стигнал!