Полша сама произвеждала частите за "МиГ"-овете

Ненчев спокоен: Имаме пълни гаранции за ремонта!
105
Полша сама произвеждала частите за "МиГ"-овете
Снимка: БТА, архив

Полша сама произвежда резервните части, с които ремонтира самолетите и това е записано и в договора ни за изтребителите МиГ- 29. Така военният министър Николай Ненчев разсея опасенията на опозицията, че има риск за изтребителите ни да бъдат използвани части втора ръка, а не нови, което постава под въпрос качеството на ремонтите дейности.

Още по темата

"Имаме пълни гаранции от страна на Полша, те сами ремонтират своите МиГ- 29 и не са имали досега инцидент с тях", отсече министърът.

Ратификацията на споразумението с полската страна, която днес парламентът одобри, обаче няма да бъде обнародвана в Държавен вестник.

"Засекретяването на споразумението, което е междудържавен договор, се налага, за да не се застраши националната ни сигурност, както и тази на партньорите ни от НАТО", обясни Ненчев.

След заплахите на Русия, че ще оспорва по съдебен път споразумението, съпредседателят на РБ Радан Кънев отсече, че това няма как да се случи, защото се отнася за договор между България и Полша.

Николай Ненчев отказа да отговори на въпроса при евентуален инцидент с ремонтиран в Полша МиГ-29 дали ще си подаде оставката, но пък Радан Кънев отсече, че в такъв случай без съмнение ще има сериозни политически последици, ако се установи, че причината е некачествен ремонт.

"Всяка година някой МиГ аварира в Русия, но ако изтребител е ремонтиран в Русия, това означава ли, че българският министър трябва да подаде оставка", риторично попита реформаторът.

Според Ненчев България направи днес "цивилизационен евроатлантически избор, с който се гарантира възможността българските пилоти да летят със съвременно оборудване".

Той увери, че това е началото на дългосрочно споразумение за модернизацията на МиГ- 29 и авиацията ни ще е съвместима с тази на другите страни от НАТО.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още по темата: ПолшаНиколай Ненчев
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До DreamTheaterВъпросът с поддръжката стои, независимо какъв самолет ще се ползва - МиГ, Грипен, Юрофайтър, Ф-хх. Ако не сме в състояние да ги поддържаме, за да летят, е безсмислено и купуването им!
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ненчев, то и ние си ремонтирахме МиГ-овете (и не само нашите). Пита се защо ремонтът вече не се прави у нас, а се налага другиму да даваме парите на българските данъкоплатци?
20
1
 
5
 
! Отговори
НЕНЧЕВ преди 8 години
нали няма той да се вози на тях. Е друго са си КУГЪРИТЕ, дето ТИКВАТА им израсходи ресурса да ходи по селски мачове
19
4
 
2
 
! Отговори
DreamTheater преди 8 години
Да се ремонтират тези стари аероплани няма смисъл.Пари на вятъра.Трябва са се купят нови изтребители.Грипен е много добър самолет за нас.Не е и много скъп.
18
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Тоя си приказва за гаранции,ама след основен ремонт на двигатели на алжирски МИГ-ве и СУ-та в същия завод в Полша,СУ-24 е отказал да работи във въздуха след ремонта заради лопатки на двигателя и части втора употреба подменени в Полша при ремонта.Полша няма техническата документация за производство на резервни части за МИГ и СУ,затова ги доставя употребявани втора ръка.Алжир е бракувал почти всички МИГ-ове и СУ-та след основния ремонт на двигателите им в Полша.(инфо от нета,български издания)"
17
0
 
2
 
! Отговори
до анонимен 27 преди 8 години
Ти не си платил НИЩО. Платили са го *** и баща ти
16
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Соцлизачи, тези самолети сме ги ПЛАТИЛИ и ще ги обслужваме където е по изгодно, а дедо ви Путин може да го ближете и на снимка, ЯСНО ЛИ Е ?!?!?!?
15
0
 
14
 
! Отговори
ТОЯ ТРАКТОРИСТ преди 8 години
ли е бил . Май не прави разлика между каруца и самолет. В авиацията даже болтчетата и гайките трябва да имат сертификат. Казвам го като човек е работил в облужването на бойната ни авиация. Когато я имаше...
14
0
 
7
 
! Отговори
Dayummmmmm преди 8 години
Че то по-добре да внасяме части от Китай бе майна, те със сигурност са ги ривърс-енджинийрнали по-добре от Поляците...
13
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дано да непаднат тези мигове след 1 час полет.
12
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да не се случва, но ако български изтребител се разбие след полския ремонт , на този комбайнер България ще му е тясна. Никакви оправдания няма да го спасят.
11
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Руски *** вие ладите в Толиати ли ги сервизирате ?
10
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Изключително неадекватни хора ни управляват. Рада дълбоката освен всичко друго е юрист, а се излага с тази некомпетентност. Колко пъти трябва да се каже, че поляците нямат ЛИЦЕНЗ от производителя за извършване на ремонт по миговете? Те може сами да си ги ремонтират, но това е друг въпрос и тук иде реч за международен договор. Е бива ли такова посмешище.
9
1
 
11
 
! Отговори
11111111 преди 8 години
И на тоя ли селянин ще плащам гафовете???
8
1
 
9
 
! Отговори
ЛУД преди 8 години
"ТОЗ ПРЕДАТЕЛ ДОЛЕН - ТУЙ ПЕТНО ЗА ХРАМА ".....
7
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Само произвеждала частите... това трябва да ни успокои ли?? Ако руснаците правят едно нещо добре то това е оръжие... и водка
6
0
 
15
 
! Отговори
zeus преди 8 години
Представям си Полша как сама прави титановите лопатки за турбините примерно.
5
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е като да си купеш S-class Мерцедес и понеже ти е скъпо да сключиш договор с Литекс Моторс да ти правят частите...
4
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ДА ЖИВЕЕ НАТО И ЕС !!! УРА !!!
3
13
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Браво. Нищо руско повече! Достатъчни са ми АЕЦ-и, Лукоили, Газове, БТК и общо взето всички монополи