В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
283
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цената от 22 000? ви е висока ? Споко 2030-та ДВГ-тата ще струват по 40-50 хил градските модели а горивото като го вдигнат на 3-4? за литър ще "изберете" напълно доброволно или тази или ще ходите да просите пеша- абе свободен свят , не е като диктадурата през соц-епохата.
282
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще произвеждаме ама друг път
281
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Отивам да си измия очите с изворна вода, че много розов прах навсякъде разпръснат.
280
2
 
10
 
! Отговори
Чомбер в челото преди 2 години
И кое и е супера на колицата?Пробег ли?ДИзайн ли?Функционалност ли?Характеристики ли?Кое?Била супер и защо е супер
279
0
 
3
 
! Отговори
Бай гроздан преди 2 години
Той черепа го чака с питка и сол да го посрещне там.
278
1
 
10
 
! Отговори
Жалко, преди 2 години
Изглежда като неадерталска държава. Дошъл белия Ханс да пробута таз непродаваема за 20бона летва и останалото кроманьонец си вика: ей го златен век строим ел автомобили. Това на Тесла конкуренцията ли е, ще падна пт смях.
277
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А дано, ама надали.
276
6
 
5
 
! Отговори
Схемата се повтаря преди 2 години
Не разбирам от политика, но скоро ми попадна статия, как Грипен са поръчани и е сключена сделка по време на друго служебно правителсто(дали имат право, незнам), явно и комисионни е имало. След провала на сделката, Радев откачи и вижте как раздели страната. Сега е същото, служебните обявяват договор за милиони(имат ли право да го сключат те, незнам), но дали няма да пропадне тая сделка след изборите? Дали всичко това е прах в очите? Дали е нова порция комисионна? Но е сигурно, завод няма да има!
275
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тва за живота след Тиквата още не се е разбрало..
274
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ти да видиш и след Тиквата имало живот, брех, брех... Опорка сле опорка рухват. Банкянския, готви се за Софийския или направо хващай самолета за Дубай, да си разцъквате голф с Черепа, докле е време, че скоро не се знае, знае ли се.
273
11
 
5
 
! Отговори
manwithnoname преди 2 години
Супер изглежда колицата. Дано и цената и е достъпна.
272
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
хахахаха...:) сега погледнах снимката към статията..ама не колата, а двамата образи. немецът с вратовръзка, закопчано сако. нашият с дънки, сервитьорска якичка, без вратовръзка; изглежда сякаш са го накарали да сложи сако за 10 минути и после се връща в бара":)ужас, ужас:)
271
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
фолксваген избраха турция поради една проста причина - турското правителство подписа договор, че ще купят 30.000 автомобила за публични нужди, т.е. за администрацията. наш *** политик обича да обикаля със скъпи коли, защото не ги плаща той.
270
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Eто, с тези коментари ще си останем най-изостаналите в света. Постоянна злоба и всичко ако може да се провали, да се охули и осмее. Патология, абсолютна патология на индивида.
269
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ще повярвам на българската държава и политици, когато станем като норвежците - не само да произвеждаме електро автомобили, ами и да задължат всички държавни и общински институции да карат само такива като служебни коли с публичния бюджет. а не мерцедеси от половин милион. така се дава пример, пази се природата и парите на българите от данъци остават в България, а не се прахосват и не изтичат в чужбина.
268
1
 
7
 
! Отговори
ROSEN преди 2 години
Кой ще плати 40 хил. за тази сапунерка, при положение, че за малко повече пари има Нисан, Хюндай, Рено и др., с повече пробег, размери и пр. Как тази сапунерка ще мине Краш теста? Абсурд. Само с пари под масата, както навремето Тико беше забранен в цяла Европа, само в България го продаваха.
267
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
и за какво точно ни трябва каквото и да е правителство, след като и служебното върши същата работа? ето, тихо, без ленти и водосвети, хората докараха немски инвеститор. а при едно стандартно правителство (независимо на коя партия), веднага заедно с новите работни немски места, нашите щяха да създадат още толкова администрация на държавна хранилка.
266
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ха, инвестиция за 280млн лв? Че ние толкова инвестирахме само за един F-16.
265
2
 
14
 
! Отговори
Словянин преди 2 години
Ще произвеждаме... когато цъфнат налъмите.
264
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да видяхме ги тея с празните приказки. Трябваше на 1 юли да е приключен ремонта на Тракия, Да ама НЕТака 2023 година ще стане 3033 и тези щайги с пробег от 200 км за нищо не стават.