В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
263
8
 
3
 
! Отговори
Бойко Тиквата преди 2 години
Ще си карам дизелицата , от локомотивите нафта по 1.50 колкото щеш !
262
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
То си го пише маде ин България .
261
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До всички, които пишат, че колата е малка - той и смартът е малък, ама в Европата доста се харчи. Като знам как *** си обича пушещите и димящи 15-20 годишни таралясници, веднага ви казвам, че тази кола няма да се продава у нас, а в останалите държави от ЕС (което всъщност е добре дошло за икономиката ни).
260
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Плювняка, великият председател на автомобилния клъстер сега сигурно газ пикае....По носа му докараха германска фирма, която се предполага да осигури 1000 работни места в провинцията....
259
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тази *** на нищо не прилича! Вътре няма място за нищо.
258
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
То хубаво ,ама министъра каза , че България ще подпомагаме фирмата - та като как и защо ? - старата песен на нов глас - построихме летище с Народна пара и го дадохме да печели частник , и с магистралите същото - парата от тол отива в частник !
257
7
 
6
 
! Отговори
Who Cares преди 2 години
Популацията дотам е загубила ума и дума, че копнее да затрие всяка вероятност за нещо различно. Изгониха франзцузите, изгониха италианците, изгониха и руснаците, после и англичаните, накрая и китайците. Сега е ред на германците преди да са дошли. Обаче поръчваме Ф-16 пък кога и с какво ще ги платим да му мисли раята. Хем сме европейци, хем кандидат ***...
256
5
 
7
 
! Отговори
Шамана преди 2 години
Имам ли право да агитирам? Гласувайте за тиквата и партия гроп.
255
4
 
6
 
! Отговори
Успех преди 2 години
Никога няма да си взема ел автомобил.Защото съм беден.
254
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Радевите гълъби докарват инвеститори в България, ще се пръсна от смях. По-добре да се бяха обърнали към Лупи Томов, той познава сите шарлатани из европско. Щеше да намери поне за няколко милиарда.
253
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Една шепа хора притежават всичко бе, човек. 0.8% притежават 99% от богатството в света. От тях важните хора ще ги събереш в една стая, останалото е добре платен обслужващ персонал.
252
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
То така се вдига цента има 100 доставчика на петрол.
251
2
 
2
 
! Отговори
US Immigrant преди 2 години
Само да добавя на жадната за знание от пРъвоизточника тъдявашна публика, че електрическите автомобили са навлезли яко във Вашингтон (столицата) и коли на петрол трудно се срещат из чаршията, булевардите, авенютата* и големите улици. <<<- Уточнение за преводачите: думите "булевард" и "авеню" имат различна етимология, поради специфичната конфигурация...!>>>
250
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако искаш да наложиш ел. Автомобили, но хората не ги харесват, просто вдигаш цената на горивото и те сами ще започнат да се отказват. Тия, които са го планирали притежават петрола, цената зависи от тях.
249
0
 
3
 
! Отговори
US Immigrant преди 2 години
По хуйуейят от Ню Йорк до Нашингтон, Област Колумбия можете и да не държите волана в ръцете си, а и да изключите фаровете през нощта, асфалтът фосфорецира. Тея дето живеят в САЩ и са пътували по това трасе, прелитащо и покрай NSA, разбират за какво им хортувам. Да не думам за другите, които имат около метър и кусур награпявания, така че ако колата избяга вдясно или в ляво, започва да тресе и заспалият драйвър се събужда в 95% от случаите. Аве, *** хамерикантци.
248
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До АнонименИ откъде ще дойде тая висока цен по-малкото търсене ще доведе до намаляване на цената а не до покачване
247
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Почакай и ще разбереш какво е висока цена.
246
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До АнонименЦената на петрола е била много по-висока от сегашната
245
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цената на петрола скоро ще стане непосилна за повечето хора. До 2030 светът ще е един затвор, ако хората продължават да спят и да се крият от измислени "вируси".
244
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия такси ще са само за Европа да не мислиш че в Азия Африка и Латинска Америка някой ще ги наложи