Там, далеч от нас – "Хъбъл" засне най-далечната галактика

Тя се е формирала 400 млн. години след Големия взрив
Обновена: 4 мар 2016 18:45 | 4 мар 2016 17:15,
Там, далеч от нас – "Хъбъл" засне най-далечната галактика
Снимка: Reuters

Американски учени откриха с помощта на телескопа "Хъбъл" най-далечната от всички известни галактики във Вселената, намираща се на разстояние 13,4 милиарда светлинни години, предаде ТАСС.

Тя е съществувала 400 милиона години след Големия взрив. "Ние се върнахме далеч назад във времето", отбеляза специалистът от Йейлския университет Паскал Оуеш.

"Видяхме с помощта на "Хъбъл" галактиката GN-z11 във времето, когато възрастта на Вселената е била едва 3 процента от сегашната!"

Възрастта на Вселената се оценява на 13,8 милиарда години. Най-отдалеченият досега обект беше открит на разстояние 13,2 милиарда светлинни години от Земята, пише БТА.

Идентифицирането на новата галактика и определянето на нейното положение е станало с помощта на телескопите "Хъбъл" и Спицър" и на астрономическата обсерватория "Кек", разположена на Хавайските острови.

Учените са могли да определят разстоянието до новооткритата галактика с точност плюс-минус 5 милиона светлинни години. Една светлинна година е равна на 9,5 трилиона км. GN-z11 е 25 пъти по-малка от Млечния път, а общата маса на нейните звезди е едва 1 процент от тази на звездите в нашата галактика. Тя се намира в стадий на активно формиране на звезди и този процес протича 20 пъти по-интензивно, отколкото в Млечния път.

uahaha преди 8 години
Недейте да лъжете че веднага се разбира. "Още от деца знаем...", "Дядо ми ми е казвал..." Алоооууу. По време на комунизма нямаше такива тинтири минтири. В училище или дядо ви не ви ли е казал че теорията за големия взрив не се приемаше тогава (то изобщо не се говореше за нея в у-ще).

до 24Не бе младеж, не се изразяваш сложно, ти искаш да ми кажеш, че Вселената е безкрайна. Нали така? Само че никой не го казва със сигурност, както и Айнщайн, който казва: "В природата има две безкрайни неща..Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен."

до 22. Явно съм се изразил много сложно. За това ще го кажа по-просто с надежда да ме разбереш. Големия Взрив е само теория. (Много теории в миналото са се оказвали неточни или направо грешни. С напредването на науката може да се окаже например че не е имало Голям Взрив.) Да се изказваш колко е стара вселената все едно е факт е доста "смело".

Впрочем това да не знаеш на каква възраст е Земята 4.5 милиарда години и на това каква възраст е Вселената 14 милиарда години, говори що за хора сте които се присмиват на други заинтересовани с Астрономията. Бах.то овцете тъ.пи!

до 21 И сега какво искаш да ми кажеш? Че Учените сега чак 2016 та година установяват че Големият Взрив е преди 14 милиарда години? И аз ли съм виновен, че ти сега го разбираш това, а учените го знаят това мноого много отдавна??? Че дядо ми навремето преди 35 години ми казваше какво е учил за Вселената и че е дълга около 14 милиарда светлинни години.... след това го чух и от учиктелите си в училище. Вие откъде идвате бре? От Някое племе от Африка ли. Ега.ти аборигените.

До Анонимен 18"Още от деца знаем, че вселената е дълга около 14 милиарда светлинни години"Преди теб е имало хора, които също от деца са знаели че земята е плоска. По-късно пак от деца са знаели че земята е център на вселената (Даже са горели хора на клада ако се съмняваш) Само дето с времето се е установило че нещата не са баш така както ги "знаеме". Та осносно вселената няма проблем. Знай си.

Абсолютно нищо не разбрах!

проз преди 8 години
До Анонимен 18"16, Мухахахаха...дано си го казал с ирония. Още от деца знаем, че вселената е дълга около 14 милиарда светлинни години. А аз съм на 46."Браво бе, ти си повече от три пъти по-дълъг и от вселената. Защо не им кажеш на тези учени как изглежда, та да не се потят толкова много когато лъжат.

жалък си преди 8 години
До Анонимен 19"Много ме радват подобни статии където българина си излива простотията без никакви задръжки."И умнотиите не са за подценяване.

Учените да кажат какво има след вселената. Нали са учени, защо не казват?

Безмер преди 8 години
Няма "голям взрив", има големи фалшиви доктрини чрез които се стремят да откъснат човека от вярата в Бога Вседържателя.

Дойдох за *** коментари. Не останах разочарован.

Яхайте Спейс Екс и тръгвайте - кой чакате . До следващия ГоУем взрив може и да стигнете . Та за това точите целия петролец на проскубаната ни планетка мучащи високопланински - ще ходите до GN-z11

i'm до 7 преди 8 години
И ти не съществуваш, ама дращиш простотии тук.

АТАКИСТ преди 8 години
Когато бях 6-ти клас установих един въпрос: След големият взрив и 13,8 милиарда светлинни години какво има?Мълчат! И учителя ми по физика и по география...Други казват ,че имало паралелен свят на нашия....все едно да изминеш 100 метра на правата и да се върнеш на изходна позиция..? Това им казвам.Мълчат като дупета!

Е как я уцелиха? преди 8 години
Искат да рекат, че от 100 000 000 000 000 000 000 000 светещи обекта в космоса - баш тоя разбраха че е най-далеч?! Тия лъжат та се скъсват!

И сега какво ще я варим ли или направо се яде сурова. От краварите по големи фантазьори епа нема.

Ето това е то, люлката на македонската култура!