Борят трафика в София като вдигат "синя зона" с 300%

Ще имаме също такси за "зелена" и "жълта" зона
16 май 2010 20:22,
164
Борят трафика в София като вдигат "синя зона" с 300%
Снимка: Булфото

От 20 до 25% намаляване на трафика в центъра на София целят промените в правилата за паркиране в града, изготвени от работна група към Столична община (СО).

Положителната промяна ще бъде усетена съществено от софиянци дори при 5% намаление на автомобилния поток, което може да бъде постигнато до есента, ако предложените мерки влязат в сила, смятат експертите.

Изготвеният от работната група "Проект за концепция за зони за организация и контрол на паркирането на територията на Столична община" бе представен официално днес по време на кръгла маса, инициирана от ПГ на общинските съветници на ГЕРБ в Столичния общински съвет.

В търсене на решение на проблема с нарастващия поток от автомобили и недостига на паркоместа в центъра, проектоконцепцията предвижда създаването на три зони за краткотрайно платено паркиране – синя, зелена и жълта.

Те покриват съответно идеалния център, разширения и периферията му. В тях се предлага да действат диференцирани правила, като в синята зона е позволен престой до 2 часа срещу 3 лева на час, в зелената до 3 часа срещу 2 лева на час, а в жълтата до 3 часа срещу 1 лев на час.

Предложените цени подлежат на обсъждане и утвърждаване от СОС. “Тези цени трябва да се разглеждат като инструмент, а не като цел. Нашата цел не е да събираме повече пари, а да подобрим организацията на движението и паркирането в центъра”, категоричен е Марчело Доковски, председател на работната група и съуправител на Център за градска мобилност.

Концепцията предлага и по ключови улици и артерии в града паркирането да бъде изцяло или частично забранено.

За да се стимулира търсенето на транспорт, който не утежнява трафика, са заложени безплатни места за паркирането на велосипеди и мотоциклети в центъра. Няма да се таксуват и електромобилите, което пък е преференция с визия за запазването на екологичния баланс в града.

“Ползването на градския транспорт, особено с перспективите, които дава метрото, е основна алтернатива на ситуацията в момента. Затова ключов момент е изграждането на паркинги до станциите на метрото”, обясни Доковски.

Въпросът за паркирането на живущите в трите зони се предвижда да бъде решен с издаването на винетни стикери. Цената, която ще плащат те, ще бъде до 10 лева на месец.

От СО се аргументираха с резултати от проучване на НЦИОМ, според което 82% от столичани приемат, че т.нар. Синя зона за краткотрайно платено паркиране трябва да остане същата и дори да се разшири.

Само 12% искат да се намали периметърът й. В същото време пълната забрана за паркирането и спирането по основни пътни артерии се подкрепя от 80%, което съвпада с мерките заложени в Концепцията.

Волята на обществото за подобряване на реда и организацията на движение се потвърждава от високия процент на одобрение за мерките срещу нарушителите, като евакуацията с паяк среща 53% привърженици, а блокирането чрез скоба – 74%.

Предложените нови цени за престой на час естествено не се приемат безкритично, но противниците са под половината от всички интервюирани (между 33 и 49% в зависимост за различните зони).

Общо 84% от столичани и 93% от редовно ползващите Синя зона одобряват изграждането на паркинги до метростанциите, което показва, че със създаването на такава алтернатива голяма част от шофьорите няма да навлизат в центъра с автомобилите си.

Изключително силна подкрепа срещат заложените в концепцията предложения за създаване на пешеходни зони в идеалния център (88%), създаване на безплатни места за паркиране на велосипеди (89%) и мотоциклети (76%).

Изследването на НЦИОМ е направено сред 1200 пълнолетни столичани и е регионално представително проучване за Столична община.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


164
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
97
1
 
12
 
! Отговори
sensans преди 14 години
живея в средно голям европейски град(да кажем,че е горе-долу колкото Сф)паркомястото в ситито е 1 паунд на час,общинските паркинги - 1 паунд,за цял ден -4.5-6 паунда,частни паркинги -до 2.30 на час....и може би около 50000 паркоместа само в Ситицентър.Да не говорим за това, че таксите за колата -Роуд такс,МОТ и застраховка са с около 20% по евтини от родната България и на всичкото отгоре хората си имат ПЪТИЩА....без дупки,със маркировки,знаци и т.н.
96
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Задръстванията трябва да се борят с по добра организация на движението и въвеждане главно на еднопосочни улици и булеварзди. Много ми е чудно че Барселона например която е с население над 2 млн. и е разположена на територия от 100 кв.км е организирала предимно еднопосочни улици и булеварди, а София с население около 1,5 млн. е разположена на територия от 400 кв.км не може да напвари това.
95
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Какво стана с градски транспорт билет като в Гърция, а още се движат икаруси *** по 20г. А с цялата си наглост искат да го направят и на брой спирки, сиреч като в Германия. Ама в Германия зона А обхваща целия град така че пътуването в града пак си е на една и съща цена, разликата е обаче с един билет може да се возиш в рамките на 90 минути на всичко, което се движи в града вклч. и влак!
94
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Тия от ГЕРБ се разпореждат все едно е на баща им или сякаш са построили поне едно нещо. Много лесно е на готово и построено е и просто да сложиш такса.
93
0
 
2
 
! Отговори
ceci_ преди 14 години
И аз искам Хемус, но все пак е по-реалистично да очакваме строителни войски да се възродят отколкото Хемус да тръгне. От 20г. се смени тренда... северна БГ да се оправя както може, друг е хита на сезона.
92
1
 
15
 
! Отговори
вън от властта преди 14 години
Това си е нов данък АВТОМИБИЛ!!!!от къде накъдеОнова селянче Стойнев, и самоковката ФандъковаТака е когато селяни управляват столица!а освен това са разрешили и строителство в Южния парк!
91
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Така е от гъзария и тази гъзария ще ни затрие. Изкупихме бричките на цяла Европа, наливаме пари постояно на арабите, уж пари нямаме, а никой не върви пеш и не кара колело. В Цюрих банкерите, които вземат по 150 хиляди годишно ги гледаш с костюмите въртят колелета, в трамваите и влаковете, а балканските типове на социални помощи с коли при всякакво време. Това е то балкански маниер!
90
2
 
12
 
! Отговори
Заминаващ преди 14 години
За какво се плаща данък МПС, след като паркирането е невъзмовно. За какво се плащат винетки, след като пътищата не се поддържат и са в плачевно състояние. За какво са ни управляващи, които не могат да управляват каруца, а се напъват да управляват държава. Защо ви е да ги търпите ... и тях и безумията им. Напускайте завинаги и надалеч. Оставете ги без население. Нека си намерят друг народ за ограбване.
89
0
 
2
 
! Отговори
BKP dyrjawa преди 14 години
daite parite
88
6
 
4
 
! Отговори
Емо преди 14 години
Не вярвам тези мерки да подействат, но поне се показва воля. Не мога да разбера защо има хора в София, които за отсечка от 3-4 км ползват личен автомобил? Тези са за разстрел направо. Идва лято, качвайте се малко на колелета мама му да е.. Всеки ако ходи на работа 2-3 пъти седмично с колело, пеш или обществен превоз, движението ще стане песен.
87
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
така е, преди година и половина от летището до Красна поляна се прибирах за 45 мин до час, че и повече се е случвало! А сега за 15-25 мин. се прибирам
86
0
 
12
 
! Отговори
PENE преди 14 години
Тия " капацитети " от ГЕРБ , така щяха да борят с тютюнопушенето - като вдигнат акциза ! А какво се получи накрая ? !? Вместо хората да спрат да пушат - просто спряха да си купуват цигари с бандерол и от това спаднаха приходите в хазната !Чудно ми този път какво ще се обърка и кого ще обвини Боко за грешката - дали серГЕЙ или журналистите - няма значение ВАЖНОТО Е ЧЕ ТОЙ НЯМА ДА Е ВИНОВЕН за нулевият ефект и за това че хората за пореден път са ощетени !
85
0
 
6
 
! Отговори
blue преди 14 години
porednata prostotia nezemna
84
0
 
12
 
! Отговори
МНЦ преди 14 години
РЕПРЕСИВНИТЕ МЕРКИ, НИКОГА НЕ ВОДЯТ ДО НЕЩО ДОБРО... ФАКТ! САМО АЛТЕРНАТИВЕН ТРАНСПОРТ МОЖЕ ДА НАМАЛИ КОЛИТЕ В ЦЕНТЪРА... А ДА НЕ ГОВОРИМ, ЧЕ ТОВА СЕГА, Е С ДРУГА ЦЕЛ.... ТРЯБВАТ ПАРИЧКИ НА ОБЩИНАТА ..:) ВСИЧКИ ВИЖДАМЕ ЧЕ ТРАФИКА В СОФИЯ НЕ КАКТО ПРЕДИ ГОДИНА... КРИЗАТА СЕ УСЕЩА МНОГО ЯКО И ПО ПО-РЕХАВИЯ ЧАС ПИК !
83
1
 
5
 
! Отговори
Джамбазки преди 14 години
НЦИОМ са към парламента нали?Кого са анкетирали?и показали ли са че в заоните влиза 1/2 СОфия, следващата година може да включат Пазарджик и Драгоман!
82
1
 
12
 
! Отговори
софиянец преди 14 години
***!!!толкова пари събират, а досега 1 паркинг не са направили!Вън това крадливо и некомпетентно племе - ГЕРБ!Писна ми селяни да определят правилата на живот в СОфия!
81
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
В Ниш е така!
80
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Ще проработи, ще проработи! И ако почнат да санкционират и паркиралите по тротоарите и зелените площи......... Това са нормални неща, както навсякъде. Който си пуска мустак ,да си носи гребенче да си го реши!
79
6
 
4
 
! Отговори
draznitel преди 14 години
Като ти е 240лв заплатата, седи си на село, пасеш си кравичките и не паркираш в центъра на София . Проблем ?
78
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
На това му се вика пладнешки крабеж. Това няма да помагне. Колкото спряха цигарите като ги вдигнаха, толкова ще се оправи и задръстването. Аман от неразбиращи служители и волни съчинения. При минимална заплата 240 лв. е супер нагла тази такса. в ЕВРОПЕЙСКИТЕ СТОЛИЦИ с къде по висок стандарт няма такива цени.

403 Forbidden

Forbidden

You don't have permission to access this resource.Server unable to read htaccess file, denying access to be safe