Ползваме буферните паркинги само с карта за градския транспорт

Предложението ще бъде внесено в Комисията по транспорт в СОС
Обновена: 27 авг 2012 09:50 | 27 авг 2012 09:45,
122
Ползваме буферните паркинги само с карта за градския транспорт
Снимка: архив, Булфото

Комисията по транспорт в Столичния общински съвет днес ще внесе предложение да се ползват безплатно буферните паркинги с карта за градския транспорт. Това каза председателят на транспортната комисия в СОС Радослав Тошев пред БНТ.

По думите му на заседанието днес  ще се обсъжда Наредбата за движение по пътищата  с цел нейното усъвършенстване за паркиране в София. Ще се разглеждат и някои от исканията на гражданските организации, свързани с новите правила за паркиране в „синя зона“, които предизвикаха вълна от протести. Общинарите ще обсъждат няколко доклада.

На въпрос дали членовете на транспортната комисия са склонни да се откажат от новите правила за паркиране, Тошев отговори:

„Комисията по транспорт към СОС е от 14 члена и аз не мога от нейно име да взема решение. Комисията ще разглежда предложенията на гражданските организации, както и предложенията, които аз внасям като доклад във връзка с премахването на някои трудности във връзка с наематели, собственици на апартаменти, да могат да взимат винетики”, каза още той.

Тошев мотивира новите правила за паркиране в столицата с целта да се възпрепятства влизането на частни автомобили, да остане центърът за пешеходците, да стане по-чисто и  да има ред и дисциплина.

„Многократно съм казвал, че това не е услуга. Това не е паркинг зона. Това е рестрикция за ползване на частни автомобили. Нека хората да свикнат с идеята да не ползват частните автомобили в идеалния център на София, а да се движат пеша или с велосипед, или да ползват обществения транспорт“, каза Тошев.

Днес не се очаква окончателно решение по проблема. Комисията по транспорт ще разгледа многократно всичките предложения и ще заседава няколко пъти. По принцип предложения за корекции трябва да стоят около две седмици на сайта на СО, преди да се вземе решение, обясни Тошев.

Още по темата
Вълната на недоволство възникна заради правилата за паркиране, касаещи живеещите в централната част на столицата.

Заради протестите с един месец се отложиха промените за паркиране в центъра на София, но само за гражданите, които живеят в района.

От 1 септември за паркиране в идеалния център трябваше да се плащат по 150 лв. на година за „синята“ зона.

По 100 лв. е годишната винетка за широкия център, който ще бъде покрит от „зелена“ зона.  За втора кола живеещите в центъра трябваше да се бръкнат съответно 450 лева за „синята“ зона и 300 лева за „зелената“.  

От началото на септември обаче вече ще плащаме 2 лв. за паркиране в "синята зона" и 1 лв. на час в "зелената".  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


122
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До чичо Грую Ако не беше лошия комунизъм нямаше даги има и тизи булеварди които съществуват към днешна дата. Откакто дойде добрия демократичен режим освен презастрояване и унищожаване на всяка съществуваща зелена площ се появиха и приоми от рода на булевард прави завой заради търговски обект Пример : Сливница заради една бензиностанция Шел булеварда заобикаля . Досега единственото разширение на булевард беше Опълченска. Дереджето на София е резултат от демократични градоустроители и реституция!
51
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
150 лева на седмица-това е истината. Иначе оправия няма. Никой не е длъжен да търпи тоя шум, тая мръсотия и селяния по цял ден.
50
2
 
6
 
! Отговори
Niko преди 11 години
До 50/ Публичният транспорт в Сф ви е отвратителен, а това зависи от вас , а и не се осъществява никакъв контрол над гратисчиите. Поразходи се в други градове-Варна, Плд, Русе, Бургас- и влез без билет-още на вратата ти вземат парите. И нови автобуси и тролейбуси, чисто е и комфортно. Но който както си го направи. Само с реване и протести не става нищо.
49
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Истината е минимум 10 лева на час, и то на строго определени места около центъра. Това е в повечето европейски градове. В някои по-големи градове у нас движението по централните улици за автомобили от доста години е затворено. Щом иска да си се вози с колата и да не ползва градски транспорт-трябва да плаща повечко.
48
0
 
6
 
! Отговори
visa преди 11 години
Да другия вариант е 10 лв. на час да е пък да паркира на който му стиска, но за това трябва сериозен контрол и глоби и не отменя необходимите подземни паркинги около малкия ринг Алабин - Патриарха и Раковска - Ботев. Истината е, че целта им е да превърнат цяла България в надземен паркин с една кофа боя и да прибират огрномни суми печалба. Както четох един коментар, днес в центъра а утре в кварталите и цяла България!
47
1
 
5
 
! Отговори
от 32 до 37 преди 11 години
приятелю, аз за разлика от доста мои съграждани уважавам хората от другите градове и не ги деля, но трябва да ти кажа, че 90% от мръсотията е заради ***, които дойдоха в софия от другаде, както и заради хора, които са свикнали вместо да си изхвърлят ***, да го палят пред къщата си на село. отделно има и не малък процент 'пътници', пренасящи картофи и 'бурканя' от родните си места. публичният транспорт в софия наистина е отвратителен, и дори и да не цапам, винаги се намира някой друг.
46
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
150 лева на година, това е нищо-даже смешна сума. Най-добре е на месец по 200 лева и ще си се научат да се возят с градския транспорт. Елементарно е.
45
2
 
9
 
! Отговори
я млъъък преди 11 години
само ревете по форумите и 10 човека оревяха целия форум все едно цяла София е на това мнение. Буферния паркинг след втория час е по 50ст. ако са ви много си хващайте парцалките и отивайте в малките градове, там няма синя зона, а места за паркиране по центъра дал господ. Никой не ви кара да живеете в центъра на сф или да пътувате на там с автомобилите си. Улиците и тротоарите са общинска собственост а не паркинг
44
2
 
3
 
! Отговори
пипилота преди 11 години
Аре, бе, нямало буферни паркинги. Проблемът е, че никой не иска да си свали задните части от колата. А иначе идеята е хитра, една карта за градския транспорт макс 50-ина лева да е. Буферни паркинги три има вече, това си е супер изгоден месечен абонамент.
43
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Проблема се решава лесно-като иска паркиране в центъра, определяне на паркинги и по 10 лева на час. Не му ли бръкнеш в джоба на ***-оправия няма никога да има. Защо ще им вдишваме мръсотията всеки ден и ще търпим селянията. Да си се върнат по селата и да си паркират където искат. Изтровиха хората вече.
42
1
 
5
 
! Отговори
visa преди 11 години
Ето това е истината, хората осмислят нещата! ЦитатПроблема е, че няма достатъчно паркинги - буферни или други. За над 10г синята зона е генерирала 100млн. лв, които някой ги е откраднал, а паркинги така и няма. С табела проблема не се решава, а задълбочава. Нови стикери/талони и т.н. само усложняват ситуацията и не помагат на никого.
41
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
всеки градоначалник с не повече от среден коефициент на интелигентност, изграждайки метростанции, строи ПЪРВИТЕ спирки на всеки вход/изход на града, автогарата, жп гарата, летището и центъра, после се правят паркинги на тези точки. отделно се пускат директни автобуси до центъра от тези места. в белите държави дори има и БЕЗПЛАТНИ автобуси до центъра. Втората крачка е да СЕ РЕГУЛИРАТ цените на такситата, защото не се знае на какъв *** ще попаднеш. След това се правят буферни паркинги!
40
3
 
6
 
! Отговори
visa преди 11 години
Колко са нагли само, да си продадем жилището или колата да не караме!Айде няма нужда такива симатяги като Радко Пиратко да премислят паркирането в София и да ни оправят, тези дни ние ще си свършим работата за да си отидеш мекерес *** нахално!Протести до дупка, отчет за последните 10 години на раковото образувание Синя зона и Паркинги и гаражи и ясна политика относно паркирането в центъра! Ако не да си ходят по бързо!
39
1
 
6
 
! Отговори
Stas преди 11 години
Елементарна аритметика е, че няма как всичката тая железария да се паркира по центъра на един голям град. Ако не се затворят централните им улици, както е в много европейски градове и на повечето места у нас винаги ще е така.
38
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Проблема е, че няма достатъчно паркинги - буферни или други. За над 10г синята зона е генерирала 100млн. лв, които някой ги е откраднал, а паркинги така и няма. С табела проблема не се решава, а задълбочава. Нови стикери/талони и т.н. само усложняват ситуацията и не помагат на никого
37
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
..................Многократно съм казвал, че това не е услуга. Това не е паркинг зона. Това е рестрикция за ползване на частни автомобили.................аЛАНКООЛУ,В кой закон е регламентирана тази рестрикция?!"! Данък ли имаш предвид?-не можеш...И много скъпо сте измислили да струва?! ЕТО ТОВА Е НЕЗАКОННОТО!
36
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абе, кой го интересува, че не ви е приятно? Въздуха в центъра е отвратителен, няма да тровите хората и точка. Продай си жилището в центъра и се мести, където ти уйдисва, аман от принцове.
35
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До 32/анонимен-В градския транспорт било мръсотия. Ами сами сте си виновни. Вижте по другите градове как е-Пловдив, Варна , Русе...Нови тролейбуси, автобуси, но и постоянен контрол на нередовните пътници, а не безконтролно пътуване и гратис. Още като се качиш и ти вземат левчето. Никога няма да се оправите и ще сте си на това дередже.
34
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Проблемът е, че липсва удобен градски транспорт след като Борисов и Фандъкова орязаха до минимум автобусите и трамваите заради хиперинфлацията на цените на бензина и на тока. Сега се чака по 30 мин. - 1 час по спирките и човек пътува с часове да се прибере вкъщи.
33
3
 
7
 
! Отговори
хаха преди 11 години
Идеята на тоя паркинг е да те стимулира да ползваш градския транспот,нали?ами за да стане това паркинга трябва да се ползва свободно безплатно или срещу минимално заплащане.Иначе няма смисъл.Всичко друго е начин на изхранване на огромния чиновнически апарат в общините,които като гледам коментарите,вместо да работят висят из форумите и бият минуси на всички които не харесват безумната им идея за буферните паркинги,хаха!!!