Ползваме буферните паркинги само с карта за градския транспорт

Предложението ще бъде внесено в Комисията по транспорт в СОС
Обновена: 27 авг 2012 09:50 | 27 авг 2012 09:45,
122
Ползваме буферните паркинги само с карта за градския транспорт
Снимка: архив, Булфото

Комисията по транспорт в Столичния общински съвет днес ще внесе предложение да се ползват безплатно буферните паркинги с карта за градския транспорт. Това каза председателят на транспортната комисия в СОС Радослав Тошев пред БНТ.

По думите му на заседанието днес  ще се обсъжда Наредбата за движение по пътищата  с цел нейното усъвършенстване за паркиране в София. Ще се разглеждат и някои от исканията на гражданските организации, свързани с новите правила за паркиране в „синя зона“, които предизвикаха вълна от протести. Общинарите ще обсъждат няколко доклада.

На въпрос дали членовете на транспортната комисия са склонни да се откажат от новите правила за паркиране, Тошев отговори:

„Комисията по транспорт към СОС е от 14 члена и аз не мога от нейно име да взема решение. Комисията ще разглежда предложенията на гражданските организации, както и предложенията, които аз внасям като доклад във връзка с премахването на някои трудности във връзка с наематели, собственици на апартаменти, да могат да взимат винетики”, каза още той.

Тошев мотивира новите правила за паркиране в столицата с целта да се възпрепятства влизането на частни автомобили, да остане центърът за пешеходците, да стане по-чисто и  да има ред и дисциплина.

„Многократно съм казвал, че това не е услуга. Това не е паркинг зона. Това е рестрикция за ползване на частни автомобили. Нека хората да свикнат с идеята да не ползват частните автомобили в идеалния център на София, а да се движат пеша или с велосипед, или да ползват обществения транспорт“, каза Тошев.

Днес не се очаква окончателно решение по проблема. Комисията по транспорт ще разгледа многократно всичките предложения и ще заседава няколко пъти. По принцип предложения за корекции трябва да стоят около две седмици на сайта на СО, преди да се вземе решение, обясни Тошев.

Още по темата
Вълната на недоволство възникна заради правилата за паркиране, касаещи живеещите в централната част на столицата.

Заради протестите с един месец се отложиха промените за паркиране в центъра на София, но само за гражданите, които живеят в района.

От 1 септември за паркиране в идеалния център трябваше да се плащат по 150 лв. на година за „синята“ зона.

По 100 лв. е годишната винетка за широкия център, който ще бъде покрит от „зелена“ зона.  За втора кола живеещите в центъра трябваше да се бръкнат съответно 450 лева за „синята“ зона и 300 лева за „зелената“.  

От началото на септември обаче вече ще плащаме 2 лв. за паркиране в "синята зона" и 1 лв. на час в "зелената".  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


122
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
3
 
4
 
! Отговори
visa преди 11 години
Какви умове са само, само и само да спасят синята зона погледнете какви глупости предлагат. Този Радко пиратко е време да си ходи да ръси мозък някъде другаде. За тези паркинги по бустаните е очевадно, че няма да се напълнят по никакъв начин. Срамота, Българи били! Протести до дупка, изграждане на подземни паркинги и цялостно преосмисляне на начина на паркиране в централната зона на града. Какво стана и с отчета за Паркинги и гаражи за последните 10 години!
31
2
 
5
 
! Отговори
Deko преди 11 години
Тия никога няма да проумеят, че няма как по централната част на един голям град да има такъв поток от автомобили и повсеместно паркиране. Къде на друго място го има това? Никога няма да се оправят. Ама нали е срамно да се движиш с градски транспорт, по-лесно е да се вдишва мръсотията и да се гъчкат.
30
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
как да се придвижваме с градски транспорт, знаете ли каква свинщина е? няма климатици, претъпкано е, джебчии, *** пътуват гратис, а разни бабки си разнасят тубите с вода и зелето от другия край на града. с удоволствие бих използвал цивилизован автобус или влак, но не всички ходят на работа с анцузи, а мръсотията, която събираш за 15 минути, не може да се изпере 1 седмица. да не говорим, че *** метро няма станции на най-важните места в софия.
29
4
 
3
 
! Отговори
Рентиер преди 11 години
до 27В центъра наема на гарсониера е 400 лв. И не си ти човека, който ще казва кое е много и кое е малко.
28
1
 
5
 
! Отговори
Шоп преди 11 години
като ме накарат да плащам за тоя паркинг,защо да си оставям колата на него и да ползвам метрото.Ще си ида с колата в центъра примерно и ще си плащам паркинга там.---------------- Ами ще си платиш за гяволъка. Общината разчита на това, че повечето хора не са *** като тебе.
27
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Само с реване не става нищо. В много други градове по централните части движението е затворено за автомобили и затова е чисто и проблемите с паркирането са решени. Въпрос на елементарна организация е, но нали е срамно да се качи в градския транспорт, забравил е откъде е дошъл.
26
1
 
7
 
! Отговори
Шоп преди 11 години
150 лева на година за паркиране е просто без пари. Направо ще ми излезе на далавера да си купя една гарсониера в центъра, и без това ми трябва за любовно гнездо.
25
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
150 лв. за цяла година и то в центъра е доста малка сума при условие, че наематели плащат за наем на една стая в центъра от порядъка на 300-400 лв. наем и то на месец.
24
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
знам, че сигурно ще получа минусчета, но наистина целта на буферните паркинги е да се облекчи задръстването в центъра, а не да се подпомагат хора от други градове. в крайна сметка, който живее в центъра, няма защо да 'влиза' в центъра, той си е там, по-скоро след като вече е в центъра, би трябвало да се придвижи пеша или с транспорт. в лондон е така, плащаш, за да влезеш в центъра независимо дали живееш там, но пък ако само въртиш вътре, не плащаш нищо. софия няма да стане лондон обаче.
23
4
 
5
 
! Отговори
Рад преди 11 години
До Крис/Че то от вас по-големи селяци има ли? Излез от панелката си и се разходи малко по тругите градове, виж как е организирано движението. А пък за правилник за движение, въобще и не говори. Да се чуди човек и книжки как вземате там
22
3
 
4
 
! Отговори
Марти преди 11 години
До КрисДа,така е,ама като ме накарат да плащам за тоя паркинг,защо да си оставям колата на него и да ползвам метрото.Ще си ида с колата в центъра примерно и ще си плащам паркинга там.Разбираш ли или и ти си на хранилката в общината и вместо да работиш пишеш глупости из форумите?Нали това е идеята на тия паркинги,да те стимулират да ги ползваш,а как да стане като ми е все едно къде ще плащам паркинг?
21
1
 
8
 
! Отговори
Чиновник преди 11 години
Плебеите така и не разбрахте, че трябва да ограничите използването на автомобили. Градовете не могат да поемат огромния брой автомобили и затова трябва да се ползват по- рационално и по- отговорно. Просто няма място за всички автомобили.
20
1
 
6
 
! Отговори
Шоп преди 11 години
целта на тези буферни паркинги и хората от други градове като идват в София да оставят колите си там, а не да влизат в града. И откъде те ще вземат карта за градски транспорт, а и защо да я взимат, може да искат пеш да ходят. -------------------- Ами може и пеш да ходят, има достатъчно паркинги, където да паркират срещу 2 лв/ч. Който иска да живее по трудния начин - може. Нали затова сме демокрация.
19
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Само реват, че бензина им е скъп. 5 лева да удари литъра, иначе няма да се оправи положението. Регистрирали са милион и половина возила в Сф, къде ще се събере тая железария по улиците. Да се върнат по селата си и да се пооправи малко града. Стана град-държава
18
8
 
10
 
! Отговори
Kris преди 11 години
До всички селяни,не ви изнася, постоянно плюете по София, но или самите вие, селяни недоразвити, слизате от дърветата и идвате да живеете в омразната ви София, а ако не вие - то простите ви деца идват тук уж за да учат, ама то от *** за зеле студент не става... и правят мизерии наляво и надясно, бият се, убиват се.. Как да не направят метро, когато София се задръсти със ***, нечували за светофар или еднопосочна улица.. Работа нямате по селата, макар и евтина, и за работна ръка не ви искт
17
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Софийска община вместо да се опълчи на приетите антиконституционни закони на ГЕРБ, продължава да нарушава конституцията и да приема наредби срещу правата на избирателите. Законите на ГЕРБ и решенията на Фандъкова са антинародни и в услуга на шепа софийски богаташи и реститутки.
16
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
И за какво им направиха това метро, само пари да се харчат на държавата. Нека да се блъскат по улиците там и да се трошат, толкова им е акъла.
15
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абе стига сте ни занимавал с тая София. Най-мръсния и грозен град. Няма само с проблемите на софиянци да ни занимавате. София не е България. Взе да писва вече.
14
1
 
10
 
! Отговори
до 12/10 преди 11 години
Ще пътуваш с градския транспорт,трябва да си много ограничен за да не разбереш статията или просто си пишем преди да прочетем, за какво става дума
13
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Правилно решение, в тоя грозен град не може да се размине човек. Метро им направиха, ама шопа ако не се бута не може.