Строят метрото до Перник от началото на 2016-а

500 000 ще се возят под земята след три години
30
Строят метрото до Перник от началото на 2016-а
Снимка: Булфото, архив

Първата копка на третия лъч на метрото ще бъде в края на тази или в началото на 2016 г., съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен " Стоян Братоев при проверка на разширението на метрото при бул. "Черни връх".

Още по темата

Третият метродиаметър ще е с обща дължина 16 км с 18 метростанции. Трасето преминава през бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - центъра на града /Орлов мост, НДК, бул. "България") - кв."Красно село" - ж.к. "Овча купел" с последна метростанция до Околовръстното шосе и ж.п. линията София-Перник.

Братоев посочи, че през пролетта на 2016 г. трябва да започне изграждането на първия етап от проекта, участък от 7,8 км и 8 метростанции, в който се включват станциите на Орлов мост, площад "Св. Патриарх Евтимий", НДК, "Красно село". Отсечката е включена в ОП "Транспорт" /2014-2020/ и е с прогнозна цена от 440 млн.

Апликационната форма за кандидатстване за финансиране на централния участък е изготвена, каза Братоев.
Той посочи, че на среща в Министерския съвет в края на миналия месец е решено паралелно с първия етап да започне и строителството на участъка от "Красно село" през "Овча купел" до ж.п. линията за миньорския град.

По думите му тръжните процедури за избор на изпълнители са минали, като в м момента работи комисията за избор на доставчик на подвижния състав. Предстоят технически подготвителни работи, тръжни процедури, подписване на договори за централния участък, което ще се случи през първата половина на септември, уточни директорът на "Метрополитен".

Според Братоев през 2019 година над 500 хиляди души ще ползват метрото в София. По думите му прогнозите за третата линия на метрото са още 170 хиляди пътника.

"Само централният участък е разчетен за 90 хиляди, а заедно с кв. "Овча купел" се очакват около 40-50 хиляди или да стигнем 130-140 хиляди пътника за тези 12 км", посочи той.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова се похвали, че ефектът от метрото са около 90 хил. тона годишно спестени вредни емисии във въздуха.

Освен това подземната железница е най-бързият и удобен градски транспорт, който в момента се ползва от около 330 хил. души дневно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До СуекаСуек, ти Люлинчанино, Надежденец, от МОдерното и прочие "софиянец" - ти от кое село дойде, че се считаш за столичанин?!
24
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не мога да разбера - има метро до гарата и влакове за Перник, защо ще се строи и метро дотам? Пак ли пари ще се усвояват?
23
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Заглавието е грешно. Ще се строи метро до ж.к.Овча Купел и там на Околовръстното шосе ще има станция, като едните й входове са източно от Околовръстното в близост до последните блокове на ж.к.Овча Купел, а другите западно от него ще излизат на ж.п линията София-Перник, където ще има малка ж.п. спирка подобно на тази на Искърско шисе в Дружба.
22
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Видях подзаглавието и се стреснах - под земята! Спокойно, НАД земята, просто момичето не се се справило със скромната си задачка. Абе едно заглавие и едно подзаглавие и това не можете да напишете!
21
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 17ЧетврЪтиО лъч че е накъде СамУкоФ.
20
1
 
8
 
! Отговори
Спеца преди 8 години
Заглавието си е много правилно!Имайки в предвид, че влакчетата за 3-ти диаметър са с горно токоснемане, демек с пантограф, какво излиза, само да вържат линията на Горна Баня с тая за Перник и оп 3-ти диаметър почва от Враждебна и свършва в Перник ;)
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До пидо-рашкащото др.Миков е от този край
18
6
 
4
 
! Отговори
торбалан преди 8 години
До Варна трябва мерто гусин Тиквун
17
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Перник е на 16 км от София, а влаковете до там пътуват около 50 минути. Това е достойно за Гинес. Хората за толкова време стигат от Париж до Ница.
16
3
 
37
 
! Отговори
Beyond преди 8 години
То и в момента метрото стига до Франкфурт, през Летище София. :)
15
3
 
35
 
! Отговори
Аз преди 8 години
Добре де заглавието ви е абсурдно : Строят метрото до Перник от началото на 2016-а. Привличате внимание или ? Строй се лъч, който ще свърже жп с метрото , а няма да копаят до Перник тунели.
14
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 12От друг сайт разбрах, че започва поредна, четвърта кампания.
13
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Хах, кога Перник стана квартал на София? Ама знаете ли, трудно ще е с метрото до там, защото ще трябва да направят специални влакове, на които перничаните да могат да се качват с гоУфо си, иначе няма да искат да ползват метрото....
12
5
 
13
 
! Отговори
бай иван преди 8 години
Метро до Перник не е най-подходящия вариант. Скоростта на влаковете е около 70км/ч, захранването на толкова дълъг участък с електричество което ползва метрото също е проблем. За целта в Европа има високоскоростен транспорт. Един влак със скорост 200км/ч ще свърши много по-добра работа, а цената може да излезе същата.
11
15
 
24
 
! Отговори
Трейс груп преди 8 години
Услади ни се безконтролното крадене. Ако нещо струва 300 млн., ние го пишем 600 млн. Ще опашем цяла България с метро.
10
11
 
16
 
! Отговори
Суека преди 8 години
Винкелите ще ни идват на гости а :D !
9
7
 
15
 
! Отговори
баба Джена от село преди 8 години
Няма ли да измислят телепорта най-накрая, че тези шопи ми писнаха. Блейк, телепорт ми, плеазе!
8
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Най после Пернишките интелектуалци ще идват по бързо в София с Голфу и винкелу . Е те така се прави културна столица на Европа .
7
1
 
24
 
! Отговори
derp преди 8 години
За Пловдив и за другите големи градски центрове, Левуново и Марулево, трябва БДЖ да се погрижи с високоскоростни влакове, не кмета на София.
6
6
 
34
 
! Отговори
без заблуда преди 8 години
Българинът е единак и еснаф. Той мрази останалите българи. Поради тази причина се вози в старата си таратайка. Предпочита да е сам в колата. За да не му пречат пасажерите да се заяжда с останалите участници в движението. За да може да нарушава Закона за движение по пътищата. Да се държи арогантно, високомерно и агресивно към останалите "***" на улицата. За са може да даде газ и да офейка, ако се появи някой друг, по-голям бабаит от него. За да може да се "доказва" със "Знаеш ли кой съм аз?" Всички тези ритуали са невъзможни в метрото.