20 супермодерни влака хвърчат до "Овча купел"

Третият лъч на метрото ще е готов след четири години
24 авг 2015 07:18,
36
20 супермодерни влака хвърчат до "Овча купел"
Така ще изглеждат влаковете по третия лъч на метрото. Снимка: "Монитор"

20 супермодерни влака ще хвърчат по третата линия на столичното метро. Новите мотриси ще са с марката "Сименс", които предложиха най-ниска цена за доставката, съобщава "Монитор".

Обединението "Симетро София" е получило и най-висока техническа оценка. Влакчетата ще са с минимален разход на ток, ще са тихи и комфортни. Новите мотриси ще струват 418 млн. лв. без ДДС, или по около 20,9 млн. лв. на метровлак. Част от парите са договорени по ОП "Транспорт" и съфинансиране от българска страна.

Още по темата

Според разчетите на общината третият метродиаметър трябва да е готов след четири години. Той ще е дълъг 12 км и ще има 12 спирки. Седем от тях са от Малък градски театър "Зад канала" до "Красно село", една ще продължи до бул. "Владимир Вазов", а останалите четири са до "Овча купел".

Наесен ще започне копаенето на централното трасе от Малък градски театър "Зад канала",  до ул. "Житница" в кв. "Красно село". То ще струва около 417 млн. лв. и ще е дълго 7 километра.

Спирките ще са: "Зад канала", Орлов мост, Попа, НДК, ул. "Г. Софийски", при "Гешов" и "България" и до пазара на "Красно село". Пресичането на третата линия с първата ще става при станцията на Софийския университет. Там третият лъч ще мине под тунела на първия. При НДК пък ще има връзка с втората линия.

Догодина пък ще започне строителството на още четири станции - първата ще е при булевардите "Никола Мушанов" и "Президент Линкълн". После ще има спирки в "Овча купел 1", при кръстовището на "Монтевидео" и "Западна тангента" и "Овча купел 2" - при ул. "Централна".

Накрая лъчът приключва в Горна баня, където ще има изход и до жп линията София - Перник. Тази отсечка най-вероятно ще излезе около 90 млн. лв. С изграждането на третия лъч метрото ще обхване 60% от града и ще превозва по над 550 000 души дневно.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе то до края на юни трябваше по думите на фандъчката да се преасфалтира ул.Монтевидео ама нищо не пипнаха в Овча Купел та и това няма да стане тоя век !
23
0
 
2
 
! Отговори
Галина_3 преди 8 години
До АнонименЧе то метрото ще има спирка близо до НБУ!
22
0
 
2
 
! Отговори
тигъра преди 8 години
До Гай *** ОриджиналИ какво като е полска.значи ще е качествено.то половината телевизори идват от полша.сигурно и ти ползваш такъв.филипс идват в склада ни с made in полша.
21
2
 
3
 
! Отговори
Гай Баньо Ориджинал преди 8 години
До ханко БратСтава дума за полска фирма която ги сглобява вместо Сименс.
20
5
 
6
 
! Отговори
ханко Брат преди 8 години
И за протокола, завода на Сименс за тези превозни средства е в Русия. Справка олимпиадата в Сочи и новите влакове там. Което конспиративно ни подсказва, че там където свършва КГБ, започва германската социалдемокрация. А България продължава да е руска лаборатория за социални експерименти.
19
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Само до институтите не им идва на ум да направят метро, там нека да се тъпчат в рейс 280, важно е цървулите да могат да се придвижват. Бъдещето на страната не е в мисълта на управляващите.
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До wwwБаце виж, че те са по -евтини от испанците
17
11
 
9
 
! Отговори
www преди 8 години
Със Сименс не се ли съдихме за нещо? Не бра ли ядове Бойко с тях през първия си мандат? Защото Сименсите нито са качествени, нито са евтини. Има далеч по-добри алтернативи - имам предвид европейски, не азиатски или руски. Тази сделка ми прилича на виновно разплащане.
16
1
 
7
 
! Отговори
Пипи преди 8 години
Цитат от 2013 г. За разлика от първите два лъча, където се залагаше основно на руския опит и техника, третият лъч на метрото ще бъде изграден по западен модел - т.нар. тип "леко метро". Такива са метрата в Ротердам, Франкфурт, Копенхаген, посочи Стоян Братоев. Различното от досегашните два лъча е, че електрическото захранване на влакчетата няма да минава долу между релсите, а ще бъде отгоре, както при трамваите. Това означава, че руската "Метровагонмаш", която досега неизменно печелеше всички търгове за доставка на вагони и влакове, повече няма да може да участва, защото не произвежда такива в
15
19
 
8
 
! Отговори
СССРето преди 8 години
Аз искам руски ,поне далаверата да е за руснаците а не за германците.
14
8
 
13
 
! Отговори
Сименс преди 8 години
И що не путински вагони.Нещо не им се отвори парашута на подкупните русофилчета,я руските мафиоти (политици,консули) да се взимат в ръце ,че ще вадиме още трупове от морето.
13
0
 
3
 
! Отговори
Читател преди 8 години
До ЧитателВсъщност може и да греша и тези вагони наистина ще са съвместими със линиите 1 и 2. В Варшава по М1 също се движат руските вагони заедно с тези Inspiro на Siemens.
12
0
 
4
 
! Отговори
vdch преди 8 години
Аз ги броя осем. 1.Евлоги и Христо Георгиеви на бул. Евлоги и Христо Георгиеви и Янко Сакъзов; 2.Орлов мост; 3.Патриарх Евтимий; 4. НДК; 5. Медицинска академия; 6.Хиподрума; 7.Белите брези; 8. Цар Борис III.Някоя трябва да се изключи, както направиха с тази при Военна академия. Всъщност имаше план да се почне от моста "Чавдар".
11
4
 
41
 
! Отговори
*** преди 8 години
Каква ще да е тази спирка "Попа"???? Може ли някакъв си ахмак - учил недоучил да прекръщава ПАТРИАРХ ЕВТИМИЙ на Попа? Срам, господа, срам!
10
1
 
8
 
! Отговори
Читател преди 8 години
До АнонименРазбира се, че тези вагони няма да се движат по другите две линии. Съответно хората ще трябва да се прехвърлят между влаковете, ако искат да сменят линията.
9
1
 
29
 
! Отговори
fsb преди 8 години
до Наско - брато, тези пари се дават от оперативна програма Транспорт, за което се кандидатства от Столична община, другите пари се дават от бюджета на столична община, не от републиканския бюджет - т.е. ти нищо не плащаш за метрото, щом не живееш тук.... В твоя град също може да се направи метро, ако общината ти го финансира и кандидатства за пари от Европа...
8
6
 
19
 
! Отговори
До 1 и 2 преди 8 години
В България все още явно има двуклетъчни, които, като зациклили грамофони по навик плюят по комунизма/социализма...... какъв комунизъм, какви 5 лева, осъзнайте се.... къде живеете, бе малоу*мници, такива неща няма много отдавна, в 21 век сме, неандерталцииии!!!!! Ама те си плюят по навих, темата е за нови влакчета след 4 години, нов лъч на метрото, ама тия "леките" между ушите си знаят тъпотията, трябва да си я изкажат, няма как :) :) :) Много са ми противни такива зациклили ***, честно!!!
7
31
 
15
 
! Отговори
Пипи преди 8 години
До Анонимен 5. Хубави са ти приказките, но неверни. Третият лъч е предвиден да е с въздушно токоподаване - с жица. Или това си е обикновен трамвай. Да се сравнява с метровлаковете е простотия. А вместо от Сименс трамваите можеха да се произведат и в нашия завод и да излезнат наистина евтино на държавата. И тия проценти, които пишеш са меко казати неверни.
6
14
 
31
 
! Отговори
русофилски идиот преди 8 години
Как Сименс бе!!!???!!! Искаме си мотрисите на Вагонмаш!!!
5
32
 
17
 
! Отговори
... преди 8 години
Аз да попитам защо купиха тези руски ***!? Дизайна им е от преди 50г., а най-старите са произведени '89г. По-новите и те са зле... ама нали сме руски ***... И защо нямаме бутони за отваряне на вратите, не е нужно всички да се отварят на всяка спирка.