Столичани недоумяват: Билетче от 1,60 лева?

Общината ни обещава тикет система и видеонаблюдение
28 мар 2016 09:22,
268
Столичани недоумяват: Билетче от 1,60 лева?
Снимка: архив, Булфото

Голяма част от столичани недоумяват защо докато стойността на горивата пада, цената на билета за градския транспорт може да се увеличи с до 60% – от 1 на 1,60 лева от 1 юни.

Предложението е на Центъра за градска мобилност и престои да бъде разгледано от Столичния общински съвет.

Още по темата

"Това ще е убийство за повечето българи, защото не си заслужава в претъпкания градски транспорт да даваме и тези пари за билетче", коментира пред bTV Веселин Денчовски.

"Аз пътувам с 94 от Студентски град, но използвам карта. Има хора пък, които пътуват на по-малки разстояния, и мисля, че за тях няма да е много изгодно и удобно това", заяви Габриела Винева.

"Те досега не дупчат билети 2/3 от хората, а пък като станат по 1,60 лева, вече определено не виждам как ще се дупчи", смята Румен Попов.

Други смятат, че разликата в качеството между различните видове транспорт е сериозна и цената за автобусен билет не трябва да се вдига.

"Метрото е доста по-удобно, по-топло е. Градският транспорт е доста некомфортен - задушно е, лятото е недостатъчно прохладно, общо взето не е комфортен и наистина не си заслужава да се увеличат цените", посочи Йонка Славчева.

Повечето софиянци се примиряват с увеличението на цената на билета. Някои възнамеряват през лятото да се придвижват с колело.

"На никого няма да се отрази добре, но се купуват нови автобуси, тролейбуси. Отнякъде трябва да идват и пари", заяви Мирослав Гаврилов.

Според новото предложение със сигурност поскъпват и талоните от 10 билета. С тях еднократно пътуване с автобус сега струва 80 стотинки.

За хората, ползващи метро, обаче има още една възможност - така нареченият електронен билет. В предложението за новата наредба не е ясно дали той ще поскъпне.

Едно пътуване с него също излиза 80 стотинки. Ако неговата цена остане същата, пътниците в метро и автобуси ще бъдат поставени в неравностойно положение.

До година и половина трябва да бъде изградена и т. нар. тикет система, която да ни даде възможност за нови превозни документи и ново тарифиране – било то по време или изминато разстояние, обещават ни от Столичната община.

С нея трябва да се изгради и видеонаблюдение във всяко превозно средство, което освен намаляване на гратиса ще ни гарантира и малко повече сигурност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


268
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
16
 
3
 
! Отговори
Хмм преди 8 години
Незнам какво се чудите толкова. Голяма част от автобусите в София са заменени. Има GPS система, която не работи на добра воля. Всичките тези спирки и т.н. Очакваше се в някакъв момент да се увеличат билетчетата. Не се оплаквайте от вдигането на билетчета, а се оплачете на работодателите да ви вдигнат заплатите.
25
0
 
22
 
! Отговори
жалко преди 8 години
В нормална държава гражданското общество ако наистина вдигнат цените, щеше да реагира и да бъде бойкотиран градския транспорт за ден два и нещата се нареждат но у нас при това ов-чо мислене нищо няма да стане,и те знаят това и си правят каквото искат.
24
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А, още от утре тръгвам на солариум и като дойде контролата ще говоря на "како и бате" пък да видим дали ще успеят да ме глобят! Само да се опитат! Ще крещя, че съм дЕскиминирЪнЪ и че ще се оплача. Разберете, и 5 лева да направите билета, докато не почнете да глобявате едни патладжанени винаги ще сте на загуба. И просто не е редно останалите хора да плащаш заради тях. Впрочем това не важи само за транспорта. Ние и м плащаме и тока и водата...
23
14
 
5
 
! Отговори
айде нЕма нужда преди 8 години
Хак да им е на софианци!
22
3
 
29
 
! Отговори
Европейци преди 8 години
Плащам 1,20 евро за билет, който важи 3 часа за всички видове транспорт в града - трамвай, тролей, автобус, метро, градска железница. Това е в западноевропейски град. Транспорта върви на 2 мин. в час пик, а през останалото време е на 5-10 мин., нощем е на 20-30 мин. Чисто, климатизирано и малко хора. Разлика от земята до небето с транспорта в София.,а цената на билетите минилална. В СГТ трябва да ми плащат, за да се кача. Единствено метрото е на ниво.
21
1
 
19
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
в авт 111 не можеш да се качиш и да седнеш от индийци контрола изобщо не се качваи какво ще направят лели на пенсионна възраст те не плащат по 1 лв а сега ще плащат по 1.50
20
6
 
28
 
! Отговори
Мазохист преди 8 години
Да живеее ГЕРБЪ, и наи-вече самоковската другарка Фандъкова....урааааа, пак ще гласувам за тях.
19
0
 
13
 
! Отговори
Софиянец преди 8 години
"Евтино" се пише с "В", ама шараните не ги знаят тези неща !.. А че морето е жълто - спор няма ! Даже ухае..
18
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И колко трябва да бъде ?
17
0
 
36
 
! Отговори
Анализ преди 8 години
До Шаран БГА който не пътува всеки ден - що го одерат 60% отгоре! Т.е. това е директен удар върху тези, които не ползват редовно метрото.Аз казвам, че е ефекта ще е обратният и ще се нагнети още повече напрежението между хората... Куха лейка е тай фъндъкова - една обикновена пионка
16
2
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Все някой трябва да издържа маргиналите. Рейсовете са пълни със смърдящи безделници. Малкото хора, които все пак ходят на работа с градски транспорт трябва да плащат и за тях. Хвала на общината за пробития бидон, наречен градски транспорт.
15
3
 
20
 
! Отговори
Бизнесмен с Ауди преди 8 години
Сега като го сметна, аз като се кача, трябва да платя за себе си, за двете момчета охрана, за официалната ми любовница и за секретарката (неофициалната). Стават пет билета или осем лева.То вярно, че градският транспорт е по-приятен - екологично е, социализираш се... Все пак, може би е по-изгодно човек да си пътува с частния хеликоптер...
14
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не се учудвам че образованието е в криза, като гледам учителката па руский.Идва края на гепенето и затова се бърза а и магнолията го е срам че за 50 евроцента си джиткат по цел ден в софето!
13
9
 
25
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
До Анонимен ЗАСЛУЖАВАТ СИ ЛАШКАНЕТО ---ТЕ СИ ГИ ..ИЗБИРАТ ..-----БИЛЕТА ТРЯБВА ДА БЬДЕ С ВРЕМЕ ЗА ПОЛЗВАНЕ---90 МИН. И ДА ВАЖИ ЗА ВСИ4КИ ВИДОВЕ ТРАНСПОРТ ХАЙДЕ БРЕ СОФИЯНЦИ НЕ СПЕТЕ АМИ ПРОТЕСТИРАЙТЕ ААААА НЕКОЙ ДРУГ ДА МИ СВЬРШИ РАБОТАТА ФЬНДЬКОВА ДА ГИ НАПРАВИ БИЛЕТИТЕ ПО 3 ЛВ ---ПАК ЩЕ ВИ Е МАЛКО ГОТОВАНЦИ
12
0
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да се возиш само по една линия, веднъж дневно в двете посоки и половината минимална заплата е заминала...
11
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тези които избраха безумците да плащат тази цена, останалите не.
10
1
 
44
 
! Отговори
Трите Ф-та преди 8 години
Данчето ни омайва - защо не каже как се подменят светофарите без обществена поръчка от хората на любчо . И защо това не се финансира с евросредства, а от бюджета на софия ? Може би щото няма контрол
9
0
 
56
 
! Отговори
Анализ преди 8 години
Това е безумие и ефекта ще е обратният, подобно на увеличаване на лихвите в банките - просто никой не си плаща кредита и никой не кандидатства за нов
8
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Мда това ще стане и с билетите за влаковете иначе са на фалит. Проблема е в заплатите не в цената на билетите. А само да спомена че в провинцията вече няма и градски транспорт по някой места, но има частни маршрутки.
7
12
 
2
 
! Отговори
маке преди 8 години
ами според мен цена от три ракий е справедлива качваш се в автобусчето сипваш в един бидон и се возиш