Всеки втори пътува без билет в София, къде е контролът?

Събраните глоби са по 18 лв. на работен ден на контрольор
57
Всеки втори пътува без билет в София, къде е контролът?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Заради бездействието на Центъра за градска мобилност всички с данъците си плащаме за гратисчиите в градския транспорт. Контролът в градския транспорт на София е неефективен и на загуба, съобщиха от „Спаси София“.
Данните за годината преди пандемията (2019), показват, че 207 контрольори са съставили едва 20 368 акта за годината - по половин акт на работен ден. Събраните глоби са по 18 лв. на работен ден на контрольор.  Работните цели за контрольорите са смешни - по 100 контролирани карти за цял работен ден. Това се постига само с проверяването на един-единствен трамвай или автобус.

В същото време разходите за заплати за контрольорите са около 2,4 млн. лв., докато приходите от глобите са над два пъти по-малко - 0,9 млн. лв. за годината. Загубата е 1,5 млн. лв., пресмятат от „Спаси София“.

„Данните показват един неработещ контрол на градския транспорт в София. Контрольорите не са достатъчно мотивирани да откриват и санкционират всички нередовни пътници. Разходите са по-големи, отколкото приходи от глоби и от покупка на билети за пътуване“, коментира пред Радио София Андрей Зографски от „Спаси София“.
По думите му от ЦГМ не знаят процента на гратисчиите, но се предполага, че за наземния транспорт те са между 30 и 50%. В метрото контрольорите са (почти) излишни, защото достъпът е регулират с турникети.

Само за 2020 г. столичният градски транспорт е генерирал около 50 млн. лв. загуба над предвидената.

Ако искаме безплатно да пътуваме в София, ще трябва всички жители на столицата - и пенсионерите, да плащат по 300 лв. на година като данъци, коментира още Зографски.

По думите му столичният обществен транспорт все още няма определен бюджет за 2021 г.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още по темата: транспортглоби
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
18
 
! Отговори
Борко преди 3 години
Всеки ден се возя в градския. В наземния транспорт е ад. Влизат клошари и римляни, вмирисват и омазват всичко, нормалните хора това ги отказва да си взимат превозен документ. Мен не ме събарят 50 лв. за карта.,но заслужава ли си да плащам за тази гнус, след като 80 процента я получават безплатно???
25
1
 
14
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
В целия ни квартал не се продават билети!Шофьорите не продават!Значи да си взема такси до най-близката будка, оттам билет и вече в рейса нали?!?Е няма как да стане.В Бургас тоя проблем е решен отдавна- във всеки рейс има контрольор(по скоро продавач) от който си взимаш билет.Повярвайте ми - заплата му се избива в пъти.Там си знаеш,че ако нямаш пари - не се возиш.Просто е, ама СО пести от заплати, а после олеле майко няма пари в касата.
24
3
 
16
 
! Отговори
онзи там преди 3 години
София да копира бургаския пример. В Бургас от 15 години насам гратисчии НЯМА. Във всеки автобус има кондуктор, който проверява картите на качващите се пътници или продава билети по 1.50 лв. Преди да се въведе тази система, градският транспорт в Бургас е работил на тежка загуба. След въвеждането на кондукторите само за няколко години излязоха на печалба и изплатиха дълговете си. Но, нали Бургас е "селска провинция", не е като "богоизбраната Столица"! Селска работа...
23
2
 
17
 
! Отговори
Гаро преди 3 години
Айде идете вие да контролирате привилигерованите роми та да ви видим!?
22
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А всички, които плащаме билет, авно покриваме разходите на тумбите циг.а ни, които контролите подминават, сякаш са невидими.
21
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да влезе госпожа Фандъкова в трамвай 22 или 10. И лично да извърши проверка за превозен документ. Забележка, да си вземе противогаз, че мирише на избиратели хахаха
20
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Логично е, че като може без билет хората ще се възползват. Подобията на хора от факултета няма да коментирам, в долните коментари е казано достатъчно.
19
1
 
16
 
! Отговори
Док преди 3 години
OMG!!! 1.5 млн за заплати, а събрали по-малко от половината!Има много по-ефективни начини да се съберат парите. В Англия например, пътника се качва и слиза през една единствена врата. Има машина за продажба на билети при шофьора. Пускаш кеш(монети, банкноти) и ти издава билет. Може и с карта. Купува се от централна автогара. Ако не платиш, автобуса не тръгва. Просто като фасул, както се казва. Пита се, защо там може, тук не?!
18
1
 
20
 
! Отговори
Снежан преди 3 години
Какой туй билет? Мене няколко пъти са ме питали някакви бели лелки дали имам и аз дигам рамене. Питат за лична карта, пак дигам рамене, тя мойта е оставена при Васил за гаранция че имам да му плащам 3 шишета водка. И лелите отминават. Искам да се оплача че в трамваите и афтобусите е много стодено и парното не работи. В метрото не влизам щото там има някакви машини дет се ръга нещо за да се отвори вратата.
17
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
преди време беше писано за една жена, която я бяха ритали защото е направила забележка за пушене вътре в автобуса. Никой от пътуващите не я беше защитил, а полвината коментиращи застанаха зад нападателя. За какво повече да си говорим?
16
2
 
14
 
! Отговори
В София преди 3 години
градския транспорт изпълнява социална функция. В него се возят най-вече пенсионери с карти по 8 лв или по-малко, ако са инвалиди, ученици и студенти с карти по 20 лв и електорат, който не е чувал, че в транспорта се пътува с карта или билет. Тук там има някой случайно попаднал, който се дупчи билетче обикновено, защото за едни път возене не си заслужава да те хванат гратис. Вместо да се дават пари за системи и контроли направете го безплатен и да приключваме. Само метрото платено къкто сега.
15
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Когато свалите от транспорта гласоподавателите, които изобщо не знаят какво е билет или карта, мръсни и ***, никога със маски, тогава и аз бих се замислил над идеята да си закупя карта
14
1
 
7
 
! Отговори
Инженер преди 3 години
Предполагам, че се събират много повече пари от глоби, но не се отчитат. Така парите не отиват в общината, а остават в ЦГМ и се крадат.
13
0
 
11
 
! Отговори
естествено преди 3 години
Ами след като явно почти официално едни особени "гласоподаватели на гепп" са освободени от плащане на ВСИЧКО и най-вече от билет, резултата е повече от закономерен! Нека се поразходят кметицата и цялото ръководство на София и градски транспорт с трамваи 10, 22,20, 8 в направление гетата и всичко ще им стане ясно! Никакви маски, чалга по телефоните, крясъци, мръсотия, хранене в трамвая.....абе Българската индия! Ако искаха, както в Истамбул, се качваш в трамвая като в метро-и няма гратис!
12
0
 
14
 
! Отговори
В грешка сте преди 3 години
80 процента са без карта и билет. Давам номера на трамваи - 11, 5,7,10, 8, 20, 22. В метрото всичко е ок, там се плаща, единствено малчуганите прескачат стъклените решетки. Апропо, и индианци в метрото няма. Защо ли?
11
2
 
17
 
! Отговори
Мнение преди 3 години
В белият свят се качваш само от първа врата, чекираш се с пластиката под контрола на шофьора и се возиш.Зареждаш пари в нея от дебитната/кредитната карта с 2 клика. Толкова ли е трудно?Само в изостаналите бананови републики ползват билетчета (които гордо наричат превозен документ) и контроли. Смешно е през 2021 година да си губиш времето да купуваш хартиени билетчета.
10
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Те контрольорите си личат по облеклото и баджа. Хората като видят на спирката такива, директно слизат и хващат следващия автобус. *** изобщо пък не слизат, тях не ги проверяват изобщо, за да няма притеснения.
9
3
 
23
 
! Отговори
Митьо преди 3 години
Защо трябва да си купувам билет? Плащам 1000 лв. данъци годишно, сгради, смет, МПС. Насреща получавам мръсотия, дупки по улиците и толериране на избирателите от Факултета.
8
0
 
15
 
! Отговори
Айти преди 3 години
Само в метрото е трудно да се возиш без билет. В наземния транспорт няма проблем. Когато си купя билет и влезе контрола в тролея се чувствам прецакан. Ми то само двама трима имаме. Разбира се другите никой не глобява, просто слизат и хващат следващия транспорт след 2 минути.
7
0
 
25
 
! Отговори
Еньо преди 3 години
Елате в автобус 204. 90 процента сме без карта и билет. Направете цените нормални и повече хора ще купуват. Да не коментирам примера на нашите съграждани от гетата, които са галеници на Фандъкова и за тях е изначално простено да се возят гратис.