Железничарите се подготвят за стачка

Твърдят, че БДЖ планира да съкрати около 20% от персонала
Обновена: 17 сеп 2011 16:40 | 17 сеп 2011 16:40,
46
Железничарите се подготвят за стачка
Снимка: Булфото

Ръководствата на синдикалните организации КНСБ и КТ „Подкрепа” са задействали процедурата по събиране на подписка за ефективни стачни действия в БДЖ, съобщиха от КНСБ.

Синдикатите са недоволни от обявената приватизация на товарните превози. В БДЖ се подготвят масови съкращения, извеждане на дейности като охрана, почистване и ремонт, както и продажбата на почивни станции, се посочва в обръщението на КНСБ.

Около 20% от персонала на БДЖ ще бъде съкратен, каза пред Investor.bg Димитър Динев, председател на стачния комитет на Съюза на железничарите в България. Подготвяната стачка според него може да се случи най-рано след 1 октомври.

Според КНСБ преговорите за заем между железницата и Световната банка са провалени. „Заемът трябваше да бъде получен преди месеци, но това не се случи”, допълни Динев.

Председателят на Съвета на директорите на Холдинг "БДЖ" Владимир Владимиров обаче опроверга пред БНР твърденията, че железниците няма да получат кредита от финансовата институция.

„Отношенията със Световна банка са изключително коректни. Споразуменията са финализирани. Най-вероятно до края на годината ще има следващ борд на Световната банка, на който този проект може да влезе, ако правителството прецени”, каза Владимиров.

Синдикатите обаче се опасяват, че може да се стигне до умишлен фалит на компанията с цел разпродажба на активите на дъщерните дружества на занижени цени.

Още икономически новини от България в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
0
 
! Отговори
Локомотивно депо Дг преди 12 години
А кога ще хванат поне част от крадците на нафта от Локомотивно депо Димитровград:Живко Димитров Вълков - лок. машинистАнтон Гочев Тончев - пом. машинистВеселин Георгиев Тенчев - депомайсторВеселин Паунов Димитров - лок. машинистКрасимир Стойнов Димов - лок. машинистБорислав Добрев Петков - лок. машинистЙордан Николов Шивачев - лок. машинистШенол Бекир Юсеин - лок. машинистВойно Иванов Войнов - лок. машинистХристо Пенев Пантелеев шлосерАнгел Николаев Ангелов - шлосерИ това са само част от крадците на нафта от депото.И също така кога ще уволнят от депото брокера-разносвач и клюкар на вътрешно-фирмена информация инж. Петър Юлиев Борисов - Рък. сектор Експлоатация. - Много хора от Димитровград извън системата на БДЖ знаят вътрешнофирмена информация за Лок. депо Дг, която не би трябвало да е обществено достъпна, благодарение на това лице.
42
1
 
2
 
! Отговори
Xaxo преди 12 години
Кой и къде е казал, че желазницата трябва да е на печалба?В кой учебник го пише?Могат да печелят само товарните превози и тъкмо те се унищожават, за да бъдат продадени.Няма вагони за товарите и се отказват превози, а се предвижда да се намаляват още повече?Пътническите превози никъде не са на печалба, или ако трябва да са то билетите ще трябва да скочат с пъти.Един електроинженер с правоспособност, осигуряващ безопасност на превозите, денонощно на разположение на службата получава 550 лв???
41
2
 
0
 
! Отговори
lolo преди 12 години
bdz e istorij
40
1
 
0
 
! Отговори
Мирко преди 12 години
Владимиров! заедно с Гошо пожарникаря хващайте пътя?Съкращения не се подготвят и няма.Но в момента върви с пълна пара Реструкция-на на персонала.Началниците ,които не са удобни ги уволняват ,като им обясняват це трябва да има екипност .А редовите служители ги принуждават с 2 или 5 месеца до пенсия да ги съкръщават по тяхно желание уж,като им плащат всечко което биха получили и при редовно песиониране и ги пращат на борсата и така Герберите набутват още държавата.На тези двамата ,ндавам-3 месеца.
39
1
 
3
 
! Отговори
до Подкрепа преди 12 години
Др.Тренчев ще оправи нещата-----отиваш при него казваш каво ти е хваща те за порфейла и казва КАШЛЯЙ
38
1
 
7
 
! Отговори
Golden Eagle преди 12 години
40Моите уважения, но това са глупости! Рено също е държавно, но е печалившо нали?! Могат да се дадат още хиляди примери за печеливши държавни дружества. Интересен е и факта, защо точно печелившите товарни превози трябва да се разпродават? Каквото и да значи железопътния транспорт във всички държави е било, е и за напред ще бъде държавна политика. Колко е успешна тази политика у нас, причините и последиците от нея всеки може да ги види и да си ги анализира.
37
7
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 12 години
Докато е държавно няма как да се оправи положението,там се краде поголовно,затова трябва да бъде продадено на момента и тогава собственика ще си гледа интересите и кражбите ще спрат!!!!Плюс това държавата ще се отърве от едно предприятие от което няма никаква полза,и постоянно трябва да бъде рефинансирано за да не фалира!!!!!!
36
1
 
2
 
! Отговори
ууу преди 12 години
Ако знаете колко кинти правят кондукторите на "софийските" влакове от хората, които идват да работят в София. Бедна ви е фантазията.
35
3
 
2
 
! Отговори
ууу преди 12 години
И да искат да работят няма как. Толкова са много!!! Просто няма работа за всички!!! Ако пък и спрат да крадат току виж нещата потръгнали. Ако спрат да крадат нафта, ЛукОйл може да фалира :) ... ще им залежава нафтата. Пък ако започнат да събират парите от гратисчиите проблемът с бюджетния дефицит ще бъде решен за 1 месец. Нещата там са много зле и една от причините са самите те. Затова синдикатите да се гръмнат.
34
1
 
2
 
! Отговори
tujno преди 12 години
Kato mnogo nshta,koito gi ima ot sto i poveche godini,taka i BDJ shte go likvidirat banditite!
33
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ABE TIIA OT BDJ ZASHTO NE STACHKYVAHA PO VREME NA TROINATA KOALICIIA????
32
4
 
18
 
! Отговори
до 32 преди 12 години
"Железничарите вместо да се подготвят за стачка да вземат да почнат да работят">>>>Ами те работят. Как може подвижния състав да е на средна възраст 40 години и пробег 8-10 МИЛИОНА КИЛОМЕТРИ още в движение, ако не е техния самоотвержен труд да ги поддържа. А изискванията за техните параметри са още по-големи, от колкото когато са доставени. И всичкото това на фона на постоянна липса на средства и части.Ако искаш да разбереш отчасти това, купи си нова кола и я карай толкова години.
31
5
 
6
 
! Отговори
pod. Samyial- G. Or. преди 12 години
Skapi kolegi kak da se opravim kato takiva boklychi kat nachia nach. Marin Petkov Marinov,samo ot tyka otkradna 120 relsi po 25 metra,po 1000 litra nafta na mesez,po 50-100 kybika darva na godina,kak da se opravim,a toi mrasnia drinovski ***,kypi 2 apartamenta v Sofia na negovite ***,koga go natisnaxa chengeta toi plachal i v g. oriaxoviza ,i te go kriat,mrasniat komynist,kak che se opravim skapi kolegi s takiva ***,samo xitler che gi opravi-0886858695-Marin P. Marinov -kradeza mrasen
30
1
 
11
 
! Отговори
Golden Eagle преди 12 години
horusА защо си мислите, че редовия железничар не работи или не иска да работи. Да това го има. Хубаво го констатирате и какво след това? Обръщението не трябва да е към обикновения железничар, а доста по- нагоре по държавните институции. Защо не го зададете и на тях? Защо повечето кадърни железничари напуснаха? Къде е мотивацията, къде е контрола?! Щом Вие сте го забелязали тава, чудно ми как държавните чиновници отговарящи за това не са го видели или по- точно не са искали да видят.
29
14
 
6
 
! Отговори
horus преди 12 години
Железничарите вместо да се подготвят за стачка да вземат да почнат да работят. Искам да кажа на всички от БДЖ че обслужванието на пътниците им е ОТВРАТИТЕЛНО !!!! Всеки който някога е пътувал с влак може да го потвърди - абсолютна некадърност и немарливост - от началниците до кондукторите и продавачите на билети. Аз специално имам чувството че тези хорат правятв всичко възможно да отблъснат пътниците които за инфо на БДЖ са техни Клиенти - и успяват напълно ! Щели да стачкуват - ама че наглост!
28
1
 
21
 
! Отговори
цецо преди 12 години
КАКВИ СИНДИКАТИ КВИ ТРЕНЧЕВЦИ ако мислеха за хората нещата щяха да са съвсем други отнеха категорията на машинистите и останалия персонал и си завъртяха техните игри В БГ НЯМА СИНДИКАТИ САМО СЪБИРАТ ТАКСИ
27
1
 
19
 
! Отговори
Golden Eagle преди 12 години
25А защо са на твърда загуба? Никой не си задава въпроса или по- точно никой не иска да го разреши. Железницата не е само на работещите в нея, тя е на всички в държавата. БДЖ все още означава Българска Държавна Железница и след като е Държавна би следвало, Държавата в лицето на правителствата (със своите действия или бездействия) да поеме отговорност за това положение. Отделно значението на железницата за Държавата мисля, че не е необходимо да се коментира.
26
1
 
14
 
! Отговори
chicago преди 12 години
В България не може да има продължителна ефективна стачка,защото няма стачни фондове.Ако ,желизничарите или който и да било друг друг спре работа за една седмица ,няма кой да му компенсира неотработеното.А след това репресивната машина на работодатела(администрацията)ще стъжни живота на стачкувалите за дълги години напред.В бедна държава синдикатите съществуват като паралелна структора на всички управляващи.Така е и в България. Така че,не плашете гаргите с тези стачки.
25
1
 
20
 
! Отговори
до дядо гошо преди 12 години
Деде познаваш ли другаря Тренчев?Той какво направи за българите?20 години Тренчев ходи с бронижилетка -да пази собствения си ***.Синдикатите са пълни некадърници.
24
2
 
8
 
! Отговори
дядо гошо преди 12 години
Често пътувам свлак и ми прави впечатление че кондукторите не са заинтерисовани да правят изненадващи проверки за гратисчии.Вземат билет от Търговище за Шумен прави се на заспал до Варна или не се показва на призива на кондуктора "непроверени-и и " и т.н.Печелят пак такива които искат стачка.......