Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война

Влакът факла навлязъл като стрела на гарата в Хитрино
Обновена: 11 дек 2016 08:56 | 11 дек 2016 08:51, Камелия Цветанова
149
Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Най-вероятно прчините за катастрофата край Хитрино се коренят в това, че жп линията е строена много отдавна, по време на Руска-турската война. Не знаем какви грижи са полагани за нея, кога е ремонтирана, каза бившият следовател Георги Илиев пред bTV.

Още по темата

Илиев е бил Началник отдел за разследване на аварии, катастрофи и пожари в Националната следствена служба.

Разследвал е взрива край Петолъчката, инцидентът в Охридското езеро, катастрофата на автобуса в река Лим, трагедията в дискотека "Индиго" и атентата в Сарафово.

Като втора причина за инцидента в Хитрино Илиев той посочи размитата отговорност в министерството на транспорта.

"Към настоящия момент контролните органи, които проверяват изправността на жп структурата са към Министерството на транспорта. Оставям гражданите сами да преценят дали това е правилно", коментира Илиев.

"За да се установи дали причината за инцидента е техническа, трябва да се проследи пътя на композицията от началната гара до Хитрино, да се види с каква скорост е следвало да се движи тя, на какъв семафор е влезнала в гарата, дали участъкът е прав или има завой", поясни Илиев.

"Всеки инцидент е можело да бъде предотвратен. Сега това е задачата на разследващото звено на Министерството на транспорта, което ще установи причините за тази авария", каза още той.

Главният разследващ на "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Бисер Минчев обясни, че има информация за превишена скорост на влаковата композиция в Хитрино.

По думите му тази информация е дошла от негови колеги, които са били на работа в този момент в Хитрино.

"Те казват, че е била висока при влизане в гарата", допълни Минчев.

"Вчера беше свалена информацията от архивиращото устройството и на двата локомотива, тя ще се разшифрова и тогава ще знаем колко точно е била скоростта на композицията", каза той.

"Влакът трябва да се движи с до 40 км/ч, но не мога да предполагам колко е била", поясни Минчев и заяви, че се работи по множество версии, като не се изключва и тази за скъсване на вагоните.

"Има скъсване между пети и шести вагон, дали е преди или след дерайлирането – това също е една от хипотезите", допълни Минчев.

Предстои разследващите органи да разшифроват информацията от т.нар. черни кутии на локомотивите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
4
 
10
 
! Отговори
Шоп преди 7 години
Най-малкото трябва да си даде сметка, че не може през Руско-турската да е имало бетонни ***.
53
1
 
14
 
! Отговори
Шоп преди 7 години
Как е възможно изобщо човек със средно образование да напише подобна глупост, а тоя се пише и мастит следовател.Може ли нормален мъж да си верва, една жп линия няма да се ремонтира 130 години!Това не е някаква глуха линия в провинцията, а една от двете главни транспортни артерии.
52
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До за справкая направи една спранка кога е бил последния ремонт на тази линия и взмете спрете да говорите глупости че били на 100 години.
51
16
 
5
 
! Отговори
Имигрант преди 7 години
"По същата логика мога да те питам защо БСП и тройната коалиция или Орешарски не са подменили линиите? А сега де?"Ами всъщност въпроса ти е правилен. Но в момента на власт са ГЕРБ и те носят отговорност. Там е проблема в България.....липсват съвестни политици. И БСП и ГЕРБ и ПФ и Атака....всичките са един дол дренки. Единствено от Реформаторският Блок имат по-съвременен и европейски облик, но тях простолюдието не ги иска, а в България простолюдието е в изобилие.
50
1
 
18
 
! Отговори
за справка преди 7 години
ЖП линията Русе-Варна е открита 1866г. - 12 години преди руско-турската война.
49
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Релсите във Великобритания като чукнаха 100 години ги смениха с нови.
48
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много *** кефи как българина е компетентен по всички въпроси и в същото време копае дъното като народ...
47
4
 
3
 
! Отговори
Shano преди 7 години
При такива релси,преди два месеца ако си минал със 70 днес вече и 40 са много, а виновен е всеки който рискува сигурността съзнателно.
46
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
От 1999 е последният основен ремонт на трасето! Няма такива релси дето да издържат по 150 години стига глупости!
45
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 52А защо бай Тошо не е подменил старите линии а?
44
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 53По същата логика мога да те питам защо БСП и тройната коалиция или Орешарски не са подменили линиите? А сега де?
43
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Чудя се какви грижи толкова е можело да се положат за ЖП линиите ако са от руско-турската война. Старото си е старо. Тоест тук май иде реч, че проблема пак опира до ГЕРБ. Иначе казано: защо ГЕРБ не са подменили толкова стари ЖП линии??? Махайте се от политиката, герберски некадърници. Вие наистина поГЕРБахте България.
42
2
 
17
 
! Отговори
Петолъчка преди 7 години
Като ми се слушат и гледат глупости си пускам НОВА! Като не съм лъган от известно време си пускам бТв! А като ми се четат безобразия влизам в тоя сайт!
41
5
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Поредния *** следовател... Какви термини използва - "семафор"... Ами такова нещо няма от години бе, Илиев, ...
40
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Влюбеният Нарцис знае само да прави магистрали и да дели парите с Павлпва,да се хваля,колко работа е свършил.А за ж.пиниите от преди повече от 100 години не го интересува,там далавера няма.Един самохвалко и некадърник,който досъсипа България.
39
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На нас ИДИЛ не ни трябва.
38
2
 
30
 
! Отговори
приятел на диксоков преди 7 години
причината за катастрофата е в нкжи.мога да напиша доста неща, но не е моя работа да търся отговорност.Булмаркет са ги притиснали да си признаят вината.Работил съм с тях-богата фирма, но изпълняват изрядно всичко което им се нареди.Шефовете не са кокошкари да рискуват с дребни нарушения.Изпълнителни са когато им се даде предписание.Ремонта на железния път е най скъп в цяла Европа-там търсете истината.Окрадени пари за ремонта от фирми приближени на генералния директор на НКЖИ.ИМА И ОЩЕ ФАКТИ...
37
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Чакайте малко.......аз за България ли чета или за Индия.....на която великата британска империя им е правила жп линията....докато България съвременна държава,членка на НАТО и ЕС........нещо сте се объркали....това е България,не е Индия.......
36
2
 
25
 
! Отговори
РАБОТИЛ В НКЖИ преди 7 години
След като закриха ЖП секция Варна и ШУМЕН,БЕШЕ СЪЗДАДЕНА ЕДНА МЕГА СЕКЦИЯ Горна Оряховица начело с един некадърник Емил Кънев.Ако един началник участък му трябват служебни пари за ремонт по пътя спешно, то той трябва да отиде до шефовете в Горна Оряховица.А заместникът на Емил Кънев е една забавна калинка...
35
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
48, БДЖ и НКЖИ са две отделни компании.