Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война

Влакът факла навлязъл като стрела на гарата в Хитрино
Обновена: 11 дек 2016 08:56 | 11 дек 2016 08:51, Камелия Цветанова
149
Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Най-вероятно прчините за катастрофата край Хитрино се коренят в това, че жп линията е строена много отдавна, по време на Руска-турската война. Не знаем какви грижи са полагани за нея, кога е ремонтирана, каза бившият следовател Георги Илиев пред bTV.

Още по темата

Илиев е бил Началник отдел за разследване на аварии, катастрофи и пожари в Националната следствена служба.

Разследвал е взрива край Петолъчката, инцидентът в Охридското езеро, катастрофата на автобуса в река Лим, трагедията в дискотека "Индиго" и атентата в Сарафово.

Като втора причина за инцидента в Хитрино Илиев той посочи размитата отговорност в министерството на транспорта.

"Към настоящия момент контролните органи, които проверяват изправността на жп структурата са към Министерството на транспорта. Оставям гражданите сами да преценят дали това е правилно", коментира Илиев.

"За да се установи дали причината за инцидента е техническа, трябва да се проследи пътя на композицията от началната гара до Хитрино, да се види с каква скорост е следвало да се движи тя, на какъв семафор е влезнала в гарата, дали участъкът е прав или има завой", поясни Илиев.

"Всеки инцидент е можело да бъде предотвратен. Сега това е задачата на разследващото звено на Министерството на транспорта, което ще установи причините за тази авария", каза още той.

Главният разследващ на "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Бисер Минчев обясни, че има информация за превишена скорост на влаковата композиция в Хитрино.

По думите му тази информация е дошла от негови колеги, които са били на работа в този момент в Хитрино.

"Те казват, че е била висока при влизане в гарата", допълни Минчев.

"Вчера беше свалена информацията от архивиращото устройството и на двата локомотива, тя ще се разшифрова и тогава ще знаем колко точно е била скоростта на композицията", каза той.

"Влакът трябва да се движи с до 40 км/ч, но не мога да предполагам колко е била", поясни Минчев и заяви, че се работи по множество версии, като не се изключва и тази за скъсване на вагоните.

"Има скъсване между пети и шести вагон, дали е преди или след дерайлирането – това също е една от хипотезите", допълни Минчев.

Предстои разследващите органи да разшифроват информацията от т.нар. черни кутии на локомотивите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
1
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Истината е че в България много се краде.Ако наистина в страната са влезли такива суми както тръбят медиите политиците а и брюкселските чиновници тук отдавна трябваше да станем райско кътче.Уви-разрухата се увеличава...
33
2
 
42
 
! Отговори
Българина преди 7 години
Българската железница приключи преди 29 г. И да я закрият никой няма да разберe. Умишлено заради други фирми които поеха транспорта. Нашето не е железница влакче на ужасите
32
6
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Гробарите от Гроб ще превърнат страната в един огромен гроб.
31
2
 
56
 
! Отговори
РАБОТИЛ В НКЖИ преди 7 години
Няма машинист който да влиза в стрелка със 70-110 км.в час. Това не е шосе, при релсовия път всичко това е фатално.Нещата са по дълбоки и странични за нещастието-преди 5 г.беше закрита ЖП СЕКЦИЯ-ШУМЕН която отговаряше за този участък.Беше закрита и жп секция Варна.Съответно бяха закрити участъците със работниците по подръжка на пътя.А ГЛ.РЕВИЗОР НА НКЖИ Е КАЛИНКА
30
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
При тоя инцидент има два основни въпроса - защо е дирайлирал влака - това за което се говори основно, и защо са се взривили цистерните, за това не се споменава. При изправни цистерни, шанса за взрив, трябва да е минимален, а тук имаме две взривени цистерни.
29
10
 
33
 
! Отговори
ГУРБЕТЧИЯ преди 7 години
ДА ТЪРСЯТ ВИНАТА В БЪЛГАРСКИТЕ ВАШИНГТОНСКИ ПЛЪХОВЕ КОИТО КРАДАТ И ПРАХОСВАТ ПАРИТЕ ДАВАНИ ОТ ЕС ЗА РЕМОНТИ , ПРЕСТРУКТУРИРАНЕ И МОДЕРНИЗИРАНЕ ! ЗАЩО НЕ СА ПОЛАГАНИ ГРИЖИ ЗА ТАЗИ ЖП ЛИНИЯ ?! ПОСЛЕ МИ РЕВЕТЕ ,ЧЕ СТЕ ЗЛЕ И ПЛЮЕТЕ ПО ЕС , А НЕ ПО БЪЛГАРСКИТЕ ВАШИНГТОНСКИ ПЛЪХОВЕ !
28
1
 
17
 
! Отговори
. преди 7 години
живите ще видите сега кой ще им строи къщи и дали ...
27
3
 
21
 
! Отговори
петолъчка преди 7 години
Съмнително:Случва се в 5:37 а първият сигнал към 112 е в 5:46 след почти 10мин. !? Поне така съобщиха по медиите!Айде сега всеки да си помисли при такъв взрив дето е събудил хората даже чак в Шумен! Дали телефон 112 няма да прегрее от обаждания на 30секунда!? Или в Хитрино нямат гсм-ми!? Или някой ЛЪЖЕ!?
26
3
 
34
 
! Отговори
Шаран БГ преди 7 години
Г-н бившия следовател Илиев защо се прави на тапа ? Имаше ЖП войски, има архиви, има и Закон за архивите!! И по линия на БДЖ и по линия на ЖП войските може да се установи, кога е поставена всяка траверса, всяка релса - кога са подбивани ръчно, кога със съвременна австрийска техника. И бъзънските *** знаят, че тази ЖП линия е строена от Мидхад паша - Русчук - Каспичан / с връзка за Шумен/ - Варна. Аман от скъпо платени политически.....Поне на фона на човешкото нещастие без шашми и глупости !!
25
1
 
10
 
! Отговори
Шопо преди 7 години
Тоя улав ли е или сега че откача !!!
24
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Можеш ли да кажеш на кой е всяка една публична компания? Не, не можеш, ама искаш да знаеш тая на кой е, ами има си управителите и те са ясни, ама нали журналята ви промиват мозъците.П.п. Фирмата е един от най-големите работодатели в Русе и е супер коректна, без текучество и без особени проблеми с контрагентите.
23
7
 
11
 
! Отговори
. преди 7 години
Министъра в овтавкаказа , че всички мерки за безопасност са спазени, без коловозите на по 200 години , осъдете го и го вкарайте в затвора и следващия министър наистина ще ги спазва.
22
7
 
9
 
! Отговори
Къде за джурналята преди 7 години
Според очевидци е имало зелен пламък?!С какво е била натъпкана въпросната цистерна? Ето ви тема за размисъл нещастни същества. Барий използва се за получаване на зелени цветове при фойерверките;служи за стабилизиране на други свободни елементи.
21
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
31, а дали имат статия за всике пожар от вчера. И няма запален склад или пожар, но това е друта тема.
20
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хайде сега "журналистите" да кажат от къде си изкараха това за влака-стрела! Вие имате отговорност и тя е да поднасяте, до колкото е възможно, коректна информация, а не да манипулирате! Призовавам главния редактор да излезе и да заяви, подкрепя ли такава политика на манипулация, особено при една такава трагедия? Дори и политиците си спестяват да бълват глупости.
19
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
още от самото начало се вижда ясно как ни баламосват и замитат следи. няколко пъти вече ги питат, на кой е тая фирма?
18
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А имате ли статия за запалия склад на фирмата "Булмаркет" в Русе.Нещо не я намирам.Пак вчера е станало...
17
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тоя е бил началник отдел по разследване. Тоест нищо не разбира от разследване, защото всички на такива нива са политически назначения завършили спортната академия.
16
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това е първата жп линия по българските земи и е от ПРЕДИ Руско-турската война... Доста малоумно изказване на този следовател.
15
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
товачка каквото е разследвало не го довело да някакъв край. По време на комунизма са сменяни релсите навсякъде. Очаквам да каже точно тези линии в Хитрино са били направени през 1878 миналата седмица случайно бях там и видях маркировката, но сега от аварията не си личи годината!