Металните конструкции на "Ечемишка" били на 30 години, тунелът – затворен

Правили профилактика през септември, нямало индикации за проблем
6 фев 2017 08:40,
177
Металните конструкции на "Ечемишка" били на 30 години, тунелът – затворен
Снимка: BTV

Никой не е целял да се стигне до тежкия инцидент в тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус". Това коментира директорът на дирекция "Поддържане" в Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Георги Златев пред БНТ.

По думите му металните конструкции са на над 30 години, със значителна корозия. Именно затова разчитат на експерти, които да проверят случая. Формирана е комисия.

Още по темата

Инж. Златев заяви, че през септември е правена профилактика, но тогава е нямало индикации за проблеми.

Тунелът "Ечемишка" ще бъде отворен, когато бъде осигурено безопасно преминаване на хората. Иначе старият път се поддържал в "проходимо състояние".

Засега "Хемус" остава затворена за неопределено време от пътен възел "Правец" до пътен възел "Витинска река" двупосочно за всички видове автомобили.

До извънредната организация на движение се стигна след вчерашния инцидент в тунел "Ечемишка" и следствените действия, които все още се извършват там.

Пътуването се осъщестява по алтернaтивни маршрути. Затварянето на движението причини километрични задръствания.

Паднала осветителна греда в неремонтираната тръба на тунела е причина за инцидента, при който жена загина на място, след като част от тавана се срути върху лек автомобил, съобщиха от Пътната агенция. Пострада и шофьорът на колата.

Първоначалните оценки сочат, че причина за тежкия инцидент е корозия на носещата метална конструкция на осветителната система. В момента се ремонтира тръбата за Варна на тунел "Ечемишка".

До броени седмици трябваше да започне ремонтът и на тръбата за София. Съоръжението е в експлоатация от 1984 година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 57То добре че е това гнилото, построено при социализма, че при демокрацията нищо не построихте, само разрушихте.Ако ги нямаше гнилите панелки, още щеше да живееш в кирпичената къща на село без ток и вода и да се топлиш с кравешки ***.И ако не беше социализма, още щеше да яздиш магарето по междуселските пътища, обут в гумени ***, неграмотен и въшлясъл.То за последните две неща хич не е сигурно, че не си.
53
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Под "рехабилитация" явно разбират само бадана на горния слой на асфалта. Сменят ли лампите, или "ще паднат га ме нема".
52
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
От 15 години пътувам почти всяка седмица по тази магистрала, не е имало случай да са отворени всички платна в двете посоки вечно ремонти, ремонти, милиарди налети и най вече откраднати пари и накрая като се случи случка- пак Бай Тошо, социализма, руснаците и Путин са виновни.Само не и милиардера- слънце бащица мутрата Бай *** и цялата му банда алчни разбойници.Те са в бяло.
51
24
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
тунели мостове панелки - всичко строено през комунизма е гнило-защото повечето от материалите са влагани в замъците на партиините другари, а общественото е оградено и гнило без конструкция и мисъл е строено
50
3
 
22
 
! Отговори
Б преди 7 години
Свинетка в затвора !
49
0
 
19
 
! Отговори
НЯМА ВЕЧЕ ПРОСТИ ! преди 7 години
До АнонименНяма значение, че е дадена на концесия, Подръжката и проверката може да са дадени на всеки спечелил търга и платил комисионни на политиците, но отговорноста е върху държавното менистерство взело парите от народа и ги дало за подръжки,Г-н Ники председателя на камарата на българските строители е първа дружка на Борисов. Проверете им заплатите и определете наказанието !!Това не е пътен инцидент! Обществените поръчки, закона за концесиите и корупционите такси са проблем на правителс
48
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
50, не става дума за сух, а за замръзнал? Почвата на един метър под повърхността е със постоянна температура, както и тунелите.
47
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ама каква изненада. Били корозирзли, което не било отчетено и забелязано при огледа и "профилактиката". За тоя да му спомена че всяко съоръжение си има проектен живот и в последствие се сменя независимо дали изглежда здраво на бай Пешо общия киртак извършил ремонта
46
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кaк стоят нещaтa: До експертa : Подписвaй, че всичко е нaред, или друг ще подпише и вземе пaрите, a ти остaвaш без рaботa. A къде е журнaлистикaтa. У кaфaнaтa. Тaм имa ядене и пиене нa корем.
45
5
 
33
 
! Отговори
socialen преди 7 години
От 2010 година страната е в трагично с-ние. Борисов съсипа Държавата и я върна с 15 години назад, на ниво 2001-2002 година. Никога досега не са гинали толкова много хора от немърливост и безхаберие. Ще трябват десетилетия, за да се компенсира малоумното "управление" на Борисов.
44
3
 
12
 
! Отговори
аз преди 7 години
40, ти в България къде си виждал сух тунел? Малки течове даже не ги притесняват и не се занимават да ги отстраняват.
43
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До veronika, през 2008 на единия виадукт се преби вокала на Сленг и тогава сложиха безумните знаци за неравности и ограничаване на скоростта, но "ремонтите" от тогава до сега не са променили особено положението.
42
3
 
29
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Ето защо социализма не можа да се наложи - подменяли са несещата конструкция на 3-4 години. Тунела е в експлоатация от 1984, металните конструкции за осветлението са подменени с нови само 3 години по-късно (преди 30 години), а ето демократите какво правят - чакат да корозират напълно и да паднат и чак тогава след 30 години ги подменят, а не през 3-4 години както преди 1989-та година.
41
8
 
28
 
! Отговори
socialen преди 7 години
Трагичен резултат от великото "управление" на Борисов.
40
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Рехабилитациите не включват ли и подмяна на трийсетгодишни лампи, или само са ударили една боя на маркировката?
39
2
 
41
 
! Отговори
Men преди 7 години
директорът на дирекция "Поддържане" защо все още е директор? Всички по веригата трябва да бъдат уволнени и вкарани в затвора.
38
1
 
18
 
! Отговори
ШАРАН БГ преди 7 години
Ще се проведат следствени действия.........Е-е-е ?!?!? Ще се чудят шофьорите от къде да пресекат Балкана....Е-е-е-е !? Ще се установи кой е правил "профилактика през септември"..... Е-е-е-е-е !? Кел файда ? Във този септември извикайте и мен, тъпия шаран. И аз ще направя"профилактика" Половината пари от платата ще дам на ръка на инж. Златев ! Обещавам !
37
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В нашата държава виновни хора не живеят!
36
0
 
23
 
! Отговори
sante_dog преди 7 години
Като е правена профилактика, този който я е направил да поеме някаква отговорност? Или профилактиката е само на книга да се дадат едни пари? Оставка на директорът на дирекция "Поддържане" кога? Човешки живот е това, не е да са се огънали 5 ламарини...
35
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
36, малко е вероятно да се е случило това, просто това е тунел и шанса да замръзне вода в точката на закрепване е към нула.